Welke tijdschriften koop jij?

Hoeveel tijdschriften koop jij?


  • Totaal aantal stemmers
    55

Tonerider

Well-known member
Vanmorgen nog eens een Wetenschap In Beeld gekocht (met gratis Historia) Dat zijn ook de twee tijdschriften die ik af en toe koop. Ik heb er geen abonnement op en koop gewoon wanneer ik zin heb in wat leesvoer en er onderwerpen instaan die me interesseren.


Nu vraag ik me af wat jullie leesgewoonten zijn naar tijdschriften toe. Wat lezen jullie en hoeveel?
 
Hoewel ik wel eens een tijdschrift wil lezen heb ik er eigenlijk geen tijd voor. En ik heb ook uit ervaring gemerkt dat ik er geen tijd voor wil maken.

Vroeger had ik tijdens de middag op het werk wel tijd maar sinds ik van dienst ben lunch ik bijna iedere keer met collega's op het werk dus iets lezen komt er dan ook niet van. En thuis duurt mijn lunch pauze niet lang genoeg.
 
Ik De Standaard (weekend), mijn vrouw HLN (week en weekend). En dan heb ik nog een abonnement op Knack. Zo nu en dan koop ik wel eens een fotografiemagazine, maar dat is maar een twee of drie keer per jaar.
 
Af en toe koop ik de Knack. Vind ik wel een interessant blad dat verschillende zaken belicht qua actualiteit, economie, politiek, cultuur en sport. Vooral hun onderzoeksjournalistiek kan ik wel waarderen en hun documentaires. Soms is de politieke vooringenomenheid bij sommige artikels wel vrij duidelijk, zeker bij de zogenaamde columns.
 
Heb een jaar lang de economist gehad, een week gaat toch snel voorbij om dat boekje te kunnen blijven volgen qua artikels.
Nu heb ik de tijd als krant de zaterdag. Hebben eens 6m gratis HBR gehad, leuk mooi boekje maar te serieus.
 
Vroeger had m’n grootvader de Knack en die belandde een week later bij, helaas heeft hij nu geen abonnement meer en ik kan er m’n geld niet aan geven.

In m’n studenten tijd had ik een abonnement op Time, zeer dun weekblad maar wat wil je voor €30 maar best interessant.

Sommige internationale magazines of hobbybladen durf ik wel al eens illegaal downloaden als er iets in staat waar ik specifiek naar op zoek ben. :unsure:
 
Glamourcon-50-Los-Angeles-at-the-Long-Beach-Hilton-Hotel-Long-Beach-CA-on-November-13-2010.jpg
 
De VT wonen, Bahamontes en De Groene Amsterdammer koop ik regelmatig. Al weet ik niet of die eerste twee worden gecatalogeerd onder tijdschrift.
 
Hier een abo op Knack. Ik heb daar ook een digitaal abo bijgekregen voor een aantal magazines uit dezelfde groep zoals trends, Libelle (lekker), flair,… maar ik merk dat ik dat niet zo vaak gebruik. Ik snuister liever door een fysiek tijdschrift dat rondslingert.
 
Het prikkelt soms wel om wat meer abo's te nemen, zoals online New York Times en Foreign Policy maar dat laatste is bijvoorbeeld 182 euro/jaar en dat is nogal veel voor een casual lezer die het enkel privé nodig heeft.
 
De wederhelft heeft al sinds jaar en dag een abo op iets met auto's. Auto gids of auto wereld of zoiets. Iets Hollands 🤷🏼‍♀️

Mijn schoonma heeft de Libelle, story en blik magazine die ze door geeft aan mij. Waar ik eens in blader en dan ook doorgeef.

Vroeger lang abo op Humo gehad maar sinds kort niet meer.
 
Vroeger kocht ik zeer regelmatig de P-Magazine en de Ché, voor duidelijke redenen, maar er waren ook interessante artikels op en het was een heel losse, grappige stijl die gehanteerd werd. Sportvoetbal ook lang gehad, maar stopgezet gezien ik nu vooral m'n eigen club opvolg en het Belgisch elftal.

Wil wel graag eens een proefabo op de Humo nemen, alleen komt 't er niet van :unsure:.
 
Hier ook een abonnement op Knack. Heel tevreden van, dat blijft topjournalistiek meestal. De MO 4x per jaar die er bij zit is ook altijd de moeite.

Met een abo krijg je tegenwoordig automatisch toegang tot de digitale catalogus van Roularta, wat soms ook van pas komt om eens een los artikel hier en daar te kunnen raadplegen.
 
Terug
Bovenaan