Welke tijdschriften koop jij?

Hoeveel tijdschriften koop jij?


  • Totaal aantal stemmers
    55
Al bijna twintig jaar een abonnement op de PC Gameplay.
Lees het al lang niet meer zo grondig als vroeger, maar het blijft wel eens leuk.
Hallo, zijt gij mij? Incluis het nog de "PC" Gameplay noemen, dan weet ge dat ge het al ffkes leest. Hier ook al ergens 22-24 jaar ofzo.
 
Abonnement op Knack, digitale gedeelde accounts bij De Morgen en De Standaard. Ook eens een deal gehad en 3 maand fysieke exemplaren van The New Yorker gekregen voor 1€ (totaal). Is ook heel cool, maar beetje te veel aangezien ik de Knack en Focus Knack bijna voor 90% lees.
 
Ik ben eigenlijk verbaasd dat magazines nog bestaan, goed uiteraard voor die bedrijven en de mensen die ze lezen.

Maar geen abonnementen hier, er zijn interessante zaken uiteraard, maar nooit gevoeld dat het financieel verstandig was.
 
Ik heb een abonnement op The Washington Post, The New York Times en De Standaard.
Wel allemaal on-line, papieren krant hoeft hier niet
 
Abo op PU en Quest, PU lees ik echt nog altijd graag en al van jongs af aan. Quest is leuk voor de weetjes maar ik merk dat ik er niet altijd aan kom. Maar ben te "lui" om het op tijd op te zeggen. Mss toch maar is doen nu :)
 
Ik heb ook al 2 keer zo'n New Yorker deal gedaan. Na die 3 maanden zit je dan goed voor een paar jaar, er ligt hier nog altijd een stapel. Fantastische artikels maar mocht dat hier elke week toekomen zou ik verdrinken.
Ja inderdaad. Vandaar dat ik geen abo op een krant meer heb. Ik geraak er toch niet toe om die volledig door te nemen en dan vind ik het zonde van het geld tbh.

De Knack 1x per week voor duiding, meer diepgaande interviews en interessante reportages vind ik ideaal qua hoeveelheid, in combinatie met de actua van de VRT (NWS, radio en Terzake /Afspraak), zonder dat het al te veel als werk begint aan te voelen.
 
Het prikkelt soms wel om wat meer abo's te nemen, zoals online New York Times en Foreign Policy maar dat laatste is bijvoorbeeld 182 euro/jaar en dat is nogal veel voor een casual lezer die het enkel privé nodig heeft.

The Economist is nog duurder: 275 euro per jaar (Enkel digitaal.) :p. Te prijzig voor mij alleszins.
 
Ik heb enkele jaren The Economist gehad, van mijn 23 tot 26 of zo. Heel leerrijke periode, maar dat wekelijks boekje kost me gewoon te veel tijd nu.

Harvard Business Review heb ik via mijn vrouw (zelfstandig HRM consultant). Vooral de mogelijkheid om te zoeken in het online archief is schitterend wanneer ik een onderwerp voor mijn werk wil uitspitten.

Via mijn lidmaatschap van Ekonomika Alumni krijg ik nog elk jaar 10 weken Trends, vind ik ook wel heel leuk. Maar hetzelfde als met The Economist: ik krijg die boekjes niet elke week gelezen. Het jaaroverzicht van Knack koop ik ook wel elk jaar.

HLN zit in ons Proximus-pack, dus lees/scan ik daar het dagelijkse nieuws. De Tijd vind ik de beste krant, maar ik ben te gierig voor een abonnement.
 
Ergens tussen De Standaard en de FET; nogal droog, overdaad aan politiek nieuws. Voor de zakenman of professional die in het weekend even wil checken hoe het met de wereld staat.
En wat is de link met je loon? :unsure:

Alléja, ik ben maar een simpele ambtenaar. Ik zou graag weten hoe ik meer kan verdienen zodat ik ten minste binnen mijn paygrade wekelijks 150+ blz Knack lees. Anders is het niet eerlijk.
 
En wat is de link met je loon? :unsure:

Alléja, ik ben maar een simpele ambtenaar. Ik zou graag weten hoe ik meer kan verdienen zodat ik ten minste binnen mijn paygrade wekelijks 150+ blz Knack lees. Anders is het niet eerlijk.
Bij mij op school hadden de vaders met prestigejobs (dokter, professor, econoom) allemaal abo op Knack. Ik dacht dat er een periode was dat de toon iets anders was toen o.m. Walter Pauli er werkte, nu weer anders. Soit, ik zie het niet als een magazine voor twintigers/dertigers.
 
Inderdaad, Willy, jammer dat je zo in vakjes/stereotypes denkt. Als ik over mezelf spreek, ben ik ook fan van het lichtere werk (ik vond vroeger bijvoorbeeld dat de artikels in de P-magazine megagoed waren). Maar sinds kort ben ik het polariserend, plat, commercieel geneuzel van onder meer Het Nieuwsblad en Humo wat beu en is het ook is fijn om de Knack te lezen, voor wat meer diepgang.

Kan dus net zo goed omslaan en heeft niets met mijn bescheiden loon te maken.

EDIT: ik ben een jonge dertiger.
 
Ik heb al jaren een abonnement op de truckstar.
Vroeger kocht ik ook bijna wekelijks de P-magazine, stonden vaak artikels in die mij wel aanspraken.
 
Terug
Bovenaan