Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sand Castle (2017) op Netflix: 8.5/10
Ik vond het niet slecht, maar ben wel fan van films over militaire actie.

Everything Everywhere All at Once - 8/10 (Daniel Kwan & Daniel Scheinert, 2022)

Kill Me Again - 6.5/10 (John Dahl, 1989)

Whipsaw - 6/10 (Sam Wood, 1935)

Bullet Train
2u entertainment met een film die zichzelf helemaal niet serieus neemt. Een film die weet wat het wil doen. Is het een must-see? Absoluut niet. Heb ik mij geen minuut verveeld en veel gelachen? Absoluut wel. Oh, en de Japanse versies van klassiekers was een heel mooie touch!
Gisteren ook gaan kijken. Inderdaad perfect popcorn vermaak. Helemaal in het begin had ik een klein beetje schrik dat het weer zo'n film waar de trailer beter was dan de film zelf. Maar eens de actie zo na 10-15 minuten op gang komt, gaat ie als een trein 😬 Zeer sfeervol ok.

Het fleske :laugh:

Top Gun: Maverick
Onpopulaire mening: De film deed het voor kwa verhaal en betrokkenheid voor mij niet. Het verhaal (welk verhaal) is filterdun en er is geen connectie met de personages. Maar misschien heeft deze film dit ook wel niet nodig en gaat het hier vooral om de mooie en sterke beelden van vliegtuigen en hun piloten, goede sfeer, geluid en muziek. Het is zeker en vast een van de betere films die deze zomer in de bioscoop te zien is. Ik heb met plezier de film uitgekeken en zelfs een paar keer gelachen. Echter de film kijk je dus niet voor het sterke en betrokken verhaal.

Top Gun: Maverick
Onpopulaire mening: De film deed het voor kwa verhaal en betrokkenheid voor mij niet. Het verhaal (welk verhaal) is filterdun en er is geen connectie met de personages. Maar misschien heeft deze film dit ook wel niet nodig en gaat het hier vooral om de mooie en sterke beelden van vliegtuigen en hun piloten, goede sfeer, geluid en muziek. Het is zeker en vast een van de betere films die deze zomer in de bioscoop te zien is. Ik heb met plezier de film uitgekeken en zelfs een paar keer gelachen. Echter de film kijk je dus niet voor het sterke en betrokken verhaal.
Toevallig gisteren ook gezien. En ik ben volledig akkoord met je post. Qua personages weinig binding en verhaal is 2x niks (is de nationaliteit van de vijand zelfs bekend? 😅), maar goddamn baby jesus: hoe heerlijk waren de dogfights! En dat ene vliegtuig op het einde, instant jizz 😍

Angst Essen Seele Auf - Dit is er nog is ééntje die boven het merendeel van de andere films uitsteekt. Eenvoudig van opzet maar nergens simplistisch. Een aanklacht tegen het Duitse racisme vanuit de tijd dat er buitenlanders begonnen te arriveren en tegelijk een wonderlijk liefdesverhaal waaraan gestalte gegeven wordt door twee fantastische hoofdrolspelers. Voor de rest enkele geweldig vormgegeven ruimtes. Veel meer heeft Fassbinder niet nodig om iets bijzonders te maken. Heel sterk :) .

"Ali" had in het echte leven blijkbaar toch (ook?) nogal een getroebleerd leven als ik zijn wikipedia er even op nalees.

RRR op netflix: wtf hoe goed was dit? Kent iemand nog films zoals dit?
Edit: die Raman Beemha scene op einde was avenger shit level ofzo :p
De muziek tijdens scenes ook zoooooo zalig sowieso 9/10
En de bromance verdient een 10 lol

Ik wist niet dat ik nood had aan een over the top, action packed Hindi film.. zalig mee geamuseerd :-D

Doctor Strange in the Multiverse of Madness (2022) - 8,5/10
Paddington (2014) - 6/10
Black Mirror: Bandersnatch (2018) - 5/10

Fighting with My Family (2019) - 7/10
I, Frankenstein (2014) - 3/10
Rush Hour (1998) - 6,5/10
Mandy (2018) - 6/10
Red Notice (2021) - 4,5/10
Omohide poro poro (1991) - 7,5/10
Pan (2015) - 4/10
Eric Andre: Legalize Everything (2020) - 7/10
David Brent: Life on the Road (2016) - 8/10
WrestleMania 38 (2022) - 6,5/10
The Evil Dead (1981) - 8/10

Venom: Let There Be Carnage (2021) - 6/10
The Cave (2005) - 5/10
Jackass: The Movie (2002) - 6/10
Thor: Love and Thunder (2022) - 5/10
Beethoven (1992) - 5/10
Upgrade (2018) - 10/10
Girl in the Picture (2022) - 6/10

The Tragedy of Macbeth (2021) - 5/10
The Sea Beast (2022) - 5,5/10
Top Gun: Maverick (2022) - 7/10

Correctie: strikt genomen is het een Tollywoodfilm. En de film is absoluut niet saai, doch serieus over the top met zeer opzichtelijke plotarmor. Dikke fun! Naacho naacho, biatch!
Ik vind het de max dat je als mens Tolstoy kan lezen, luisteren naar extreme black metal en genieten van een film als RRR. Zalig toch?

H4Z4RD - 5.5/10 (Jonas Govaert, 2022)

Wat jammer, ik had hier hoge verwachtingen van. In principe geen probleem met zwarte humor of het tegen de schenen van de goede smaak schoppen, maar er waren maar zeer weinig grappen in deze film die mij effectief aan het lachen brachten. Op de duur was ik meer bezig met het spotten van de filmlocaties dan het volgen van het verhaal. De camera blijft de hele tijd mee met de personages in de auto, wat op zich een leuke stijloefening is, maar het gevolg is wel dat je nooit een overzichtelijk beeld krijgt van de ruimte, laat staan de auto in zijn geheel of de straten waardoor deze zich zo razendsnel begeeft. Eindeloze close-ups van gaspedalen en versnellingspoken maken een chase niet interessant.

Om de zoveel tijd kijk ik sommige films wel is nekeer terug, van de week The Town met Ben affleck weergezien, ik vind die actiescene op t eind echt wel iets hebben...

Terug
Bovenaan