Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Top Gun (1986)

Ik was nog niet geboren en heb die film wel al eens gezien waarvan ik mij maar stukken herinner. Het vreemde is dat ik die film helemaal door elkaar sla met Hot Shots.

Zo dacht ik dat de scene in het begin waarin Maverick ondersteboven boven de mig vliegt en Goose een foto neemt met z'n Polaroid een scene uit Hot Shots was.

Edit: nu dus ook gemerkt dat die film met intro en muziek eigenlijk bijna helemaal hetzelfde is als Maverick.

Hot Shots, dat is nu toch de ideale film om met dit weer te kijken. Waar te bekijken?
Op Top Gun: Maverick ook al een jaar aan het wachten tot die op Blu-Ray releaset.
Die film heeft precies heel lang in ontwikkeling geweest/geadverteerd geweest?

Bullet Train gezien, redelijk gelijk aan wat ik er van verwachtte. Efkes hersenen uit en genieten. Brad Pitt geweldig als altijd en Japan als achtergrond van het hele gebeuren is ook een dik pluspunt. Geen ingewikkelde film ofzo maar gewoon goed gebracht voor een zomerse actiefilm.

Prey

Geen slechte film, zeker de beste Predator film sinds het origineel. Ik hoop alvast op een deftige 4k release want de landschap shots zien er werkelijk prachtig uit.

Het laatste gevecht is wel wat teleurstellend. Gaat vrij snel en had wel wat meer spanning achter gemogen. Het hoofdpersonage is interessant om te volgen en het is verfrissend nog eens een jong, vrouwelijk hoofdpersonage te zien dat effectief groeit in de film ipv vanaf het begin perfect is. Hopelijk kunnen we dat meer zien in de toekomst.

Dus zeker het bekijken waard, al zijn de online reviews toch een tikkeltje overdreven. Het is zeker een van de betere Predator films, in mijn ogen toch ook beter dan de tweede. Maar nee, deze is echt niet beter of zelfs niet gelijk aan de eerste.

Het speelt ook een beetje in de film zijn nadeel dat je weet dat er zal gebeuren. In de eerste film is er nog heel het mysterie over wie/wat die commando's aan het uitmoorden is. Terwijl je hier weet wat de Predator is.

Wat me vooral stoorde was de look van de predator. De praktische effecten en maskers uit de eerste film zien er 1000 keer beter uit. De Predator ziet er in deze film net iets te monsterlijk uit.

En die Fransen werden toch net iets té vettig/dom/achterlijk voorgesteld tegenover de zeer afgeborstelde Comanche indianen

Prey

Geen slechte film, zeker de beste Predator film sinds het origineel. Ik hoop alvast op een deftige 4k release want de landschap shots zien er werkelijk prachtig uit.

Het laatste gevecht is wel wat teleurstellend. Gaat vrij snel en had wel wat meer spanning achter gemogen. Het hoofdpersonage is interessant om te volgen en het is verfrissend nog eens een jong, vrouwelijk hoofdpersonage te zien dat effectief groeit in de film ipv vanaf het begin perfect is. Hopelijk kunnen we dat meer zien in de toekomst.

Dus zeker het bekijken waard, al zijn de online reviews toch een tikkeltje overdreven. Het is zeker een van de betere Predator films, in mijn ogen toch ook beter dan de tweede. Maar nee, deze is echt niet beter of zelfs niet gelijk aan de eerste.

Het speelt ook een beetje in de film zijn nadeel dat je weet dat er zal gebeuren. In de eerste film is er nog heel het mysterie over wie/wat die commando's aan het uitmoorden is. Terwijl je hier weet wat de Predator is.

Wat me vooral stoorde was de look van de predator. De praktische effecten en maskers uit de eerste film zien er 1000 keer beter uit. De Predator ziet er in deze film net iets te monsterlijk uit.

En die Fransen werden toch net iets té vettig/dom/achterlijk voorgesteld tegenover de zeer afgeborstelde Comanche indianen
Toch ook wel heel benieuwd naar deze film. De eerste Predator staat mogelijk in mijn top 5 films naast illustere regisseurs zoals Tarkovsky, Bergman en Bertolucci. :tongue:

Hot Shots, dat is nu toch de ideale film om met dit weer te kijken. Waar te bekijken?
Op Top Gun: Maverick ook al een jaar aan het wachten tot die op Blu-Ray releaset.
Die film heeft precies heel lang in ontwikkeling geweest/geadverteerd geweest?
Hot Shots is te zien volgens mij op Primevideo of Disney+ (sowieso 1 van de 2)

Toch ook wel heel benieuwd naar deze film. De eerste Predator staat mogelijk in mijn top 5 films naast illustere regisseurs zoals Tarkovsky, Bergman en Bertolucci. :tongue:
Ik vermoed dat je het over Il conformista hebt? Hoe schat jij zijn andere films in? Ik denk dan vooral aan zijn historische films zoals Novecento of The Last Emperor, heb je die gezien?

Prey

dikke second, dat cgi masker trokt op niks.

Vraagje over het einde:
Hoe kwam die vrouw plots aan dat laser ding en hoe wist ze dat die laser op het juiste moment en in de juiste richting zou schieten ?

Ik vermoed dat je het over Il conformista hebt? Hoe schat jij zijn andere films in? Ik denk dan vooral aan zijn historische films zoals Novecento of The Last Emperor, heb je die gezien?
Il Conformista inderdaad, wat een dijk van een film met een voortreffelijke Trintignand. Ik heb Novecento héél lang geleden gezien, maar herinner me er amper iets van. The Dreamers vond ik ook wel goed. The Last Emperor nog niet gezien.

dikke second, dat cgi masker trokt op niks.

Vraagje over het einde:
Hoe kwam die vrouw plots aan dat laser ding en hoe wist ze dat die laser op het juiste moment en in de juiste richting zou schieten ?
De laser zit in het masker. De Predator is dit in de strijd verloren en toen heeft ze dit meegenomen als lokmiddel voor haar valstrik.

Het tweede deel van uw vraag is gewoon een plothole van de film.

Een mens heeft contrast nodig in het leven, dat zorgt ervoor dat je het allemaal meer kan appreciëren.
Ik denk ook wel dat het te maken heeft met openmindedness en de wil om je ergens in te verdiepen of iets uit te proberen, soms misschien iets wat niet volledig in je straatje ligt. En ook met de vaardigheid om iets in zijn context te zien, bekijken of beluisteren. Variatie en diversiteit zijn soms wel fijn, zorgt er ook wel voor dat je soms door het ene het andere meer kan waarderen. Vaak groeit uw smaak ook wel (of groei je als persoon) door herhaaldelijke blootstelling aan iets nieuws.

Prey

Keek er zo naar uit maar vond dit dus een dikke tegenvaller. Pacing zit fout, dat hele 'coming of age' verhaaltje was flinterdun en nietszeggend, de laws of gravity bestonden blijkbaar niet, dat hele 'I'm not a threat' was zinloos, de predator was ondermaats, dat gedoe met die Fransen (die 1ne scene waar ze met een dozijn gewoon te pletter lopen .. come on?), enz, enz.

Visueel wel aantrekkelijk bij momenten maar dat was het dan ook.
Ik vond het nogal pretentieus eigenlijk, toch voor een predator film.

Persoonlijk vind ik Predator 2 (heerlijke mengelmoes van robocop dystopian sfeertje, actie en 'horror') en Predators dan ook de betere films sinds het origineel.

Je kan ook argumenteren dat de testosteron overload juist bijdraagt tot een goeie predator film, maar dan zal ik niet woke genoeg zijn zeker :)

Laatst bewerkt:
Ik vond Prey zeker en vast genietbaar maar had er - bij nader inzien - misschien toch ook wel iets meer van verwacht. Zitten zeker toffe en 'authentieke' elementen in maar even goed is het met momenten dertien-in-een-dozijn. Je ziet nu vaak de ranking Predator, Prey, Predator 2 voorbij komen maar voor mij is het toch echt wel Predator, Predator 2, Prey. En de afstand tussen Predator en Predator 2 is aanzienlijk, maar die tussen Predator 2 en Prey ook imo.

Heb ook nooit zo goed begrepen waarom Predator 2 door sommigen wordt weggezet als een slechte sequel. Zoals de persoon boven mij reeds zei: dat sfeertje is toch héérlijk?

Predators moet ik is een rewatch geven. Ooit 1 keer bekeken (met vééééél te hoge verwachtingen) maar moet 'm nog is een eerlijke kans geven.

Elvis. meh film maar wel meer respect voor de man. Zijn muziek ook nooit echt gehoord, lijkt me voor die tijd wel top. Vreemd ook soms moderne muziek/productie ertussen, maar dat paste nog enigzins.

Day Shift gezien, toch redelijk cava voor Netflixstandaarden. Maar Snoop Dogg kan toch echt voor geen meter acteren :unsure:

Beast
Beter dan ik eigenlijk verwacht had. Best wel spannend met al die tracking shots. Prachtige beelden van de landschappen. Elba en Copley stellen sowieso nooit teleur. En het duurt ook niet te lang, dus om u te vervelen krijg je sowieso niet de kans.

"Vergeetbaar but I had fun" / 10

Prey: Van genoten al zijn er een à twee minpuntjes. Was ook wel fan van Predators.

Bullet Train: Enorm entertainment. Beter dan zijn vorige film Deadpool 2 imo. Enkel die Thomas de trein runningjoke werd te veel gebruikt.

Alien: Covenant (rewatch): Beter dan dat ik me kon herinneren. Was bij release vooral teleurgesteld dat ze een andere weg namen dan waar Prometheus heen ging. Amper nog iets over de Engineers.

Nope: Origineel met een enorme opbouw. Sterke en spannende climax. Al heb ik niet het gevoel dat ik hem de eerste jaren nog eens wil zien. Peele is wel een sterke regisseur, al was ik minder fan van Us. Get Out > Nope > Us.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan