2024 BeyondGaming: Welke is jouw film van het jaar? - voorstellen

Oeh, flop 5 ook wel geinig. ;p
1) Madame Web
2) Borderlands
3) Salem's Lot
4) Godzilla x Kong: The New Empire
5) Films die waarschijnlijk nog slechter zouden scoren maar waar ik het fut niet voor heb ze mezelf aan te doen; The Crow, Garfield, Uglies, Lift, Imaginary, Winnie-the-Pooh en dan heb je ook nog Kraven The Hunter, Venom, Joker 2, Megalopolis & Poolman die ik wel nog zal checken als ik eens in een zelfpijnigende bui ben.

Best gek dat Rebel Moon er in geslaagd is de flop 5 te vermijden. Heb wel enkel die R rated cuts gezien en niet de originele die hier misschien wel een plek hadden weten te veroveren. Dat die de top5 niet haalt zegt heel wat over het kaliber aan stinkers dat Hollywood dit jaar heeft weten te pushen.

Dat gezegd zijnde, zeker met Nosferatu nog in het voorutzicht, was 2024 toch geen slecht jaar. Op de valreep van de cutoff zelfs nog een aanpassing van de top 10. Net Anora gezien, Sean Baker really putting himself on the map now 👌. Na Challengers verdwijnt nu ook The Wild Robot uit mijn lijstje.
sad-roz.gif

1) Dune: Part Two
2) A Different Man
3) Anora
4) Deadpool & Wolverine
5) Love Lies Bleeding
6) Furiosa: a Mad Max Saga
7) Heretic
8) The Substance
9) Alien: Romulus
10) Oddity

Films die waarschijnlijk nog slechter zouden scoren maar waar ik het fut niet voor heb ze mezelf aan te doen; The Crow, Garfield, Uglies, Lift, Imaginary, Winnie-the-Pooh en dan heb je ook nog Kraven The Hunter, Venom, Joker 2, Megalopolis & Poolman die ik wel nog zal checken als ik eens in een zelfpijnigende bui ben.

Dat gezegd zijnde, zeker met Nosferatu nog in het vooruitzicht, was 2024 toch geen slecht jaar. Op de valreep van de cutoff zelfs nog een aanpassing van de top 10. Net Anora gezien, Sean Baker really putting himself on the map now 👌.
The Crow was idd maar matig maar the original vond ik ook matig.
Venom heb ik nog mee kunnen lachen en Joker 2 was na alle slecht commentaar voor mij persoonlijk nog redelijk meegevallen.
Megalopolis keek ik wel naar uit maar door alle slechte commentaar en reviews weet ik niet of ik er nog wil aan beginnen.

Nosferatu kijk ik écht naar uit al denk ik niet dat ik die dit jaar nog ga kunnen bekijken.
Anora staat wel nog op de planning voor dit jaar.

Lijstje geupdate (Heretic toegevoegd)
  1. The Substance
  2. Dune : Part 2
  3. Heretic
  4. Deadpool & Wolverine
  5. The Wild Robot
  6. Love Lies Bleeding
  7. Furiosa : A Mad Max Saga
  8. Alien : Romulus
  9. Civil War
  10. Longlegs

Laatst bewerkt:
Voorlopige top-10 (releasedatum België):

1. 4.5* - Dune: Part Two
2. 4.0* - Poor Things (randje 4.5* - moet eens herzien want bleef fel hangen)
3. 4.0* - MaXXXine
4. 4.0* - The Zone of Interest
5. 4.0* - Furiosa: A Mad Max Saga
6. 4.0* - Challengers
7. 3.5* - Rebel Ridge
8. 3.5* - Monkey Man
9. 3.5* - Love Lies Bleeding
10. 3.5* - Abigail

Moet er wel nog een aantal zien met hoge/medium verwachtingen (The Substance, Alien Romulus, Civil War, Late night with the Devil, Kinds Of Kindness, Heretic, etc.).

Ik ga mijn lijst ook afsluiten. Zoveel mogelijk me geprobeerd aan de Belgische releasedatum te houden! Sorry Nosferatu, misschien een speciale vermelding volgend jaar. Goed filmjaar.

1. The Zone of Interest
  2. Poor Things
  3. The Beast
  4. Anora
  5. I Saw The TV Glow
  6. La Chimera
  7. Furiosa
  8. A Different Man
  9. All of Us Strangers
  10. Challengers
  11. Rebel Ridge
  12. Evil Does Not Exist
  13. Dune Part 2
  14. May December
  15. Good One
  16. The Substance
  17. Love Lies Bleeding
  18. Kneecap
  19. The Wild Robot
  20. Juror #2
  21. Hit Man
  22. The Bikeriders
  23. Do Not Expect Too Much From The End Of The World
  24. Conclave
  25. Civil War
  26. Longlegs
  27. Blitz
  28. Twisters
  29. The Apprentice
  30. Trap

Laatst bewerkt:
Als ik voortga op imdb en releasedatum:

1) Poor Things
2) The Substance
3) Anora
4) The Zone of Interest
5) A Different Man
6) The Fall Guy
7) Heretic
8) Longlegs
9) Rebel Ridge
10) Deadpool & Wolverine

Civil war zie ik hier vaak passeren en staat al lang op mij watchlist dus die zou er mss nog wel bij kunnen komen. Nosferatu ook nieuwsgierig naar.

Effe een update nog, want Nosferatu en Conclave gezien.

1) Poor Things
2) Nosferatu
3) The Substance
4) Anora
5) The Zone of Interest
6) A Different Man
7) The Fall Guy
8) Heretic
9) Longlegs
10) Conclave

ZeKRpF5.png

Ik hou me grotendeels gewoon aan de datum op letterboxd dat is gemakkelijkst.

Ik wacht nog steeds op de nieuwe Mike Leigh. Komt die hier niet in de cinema? De wereld is om zeep.

Ik wacht nog steeds op de nieuwe Mike Leigh. Komt die hier niet in de cinema? De wereld is om zeep.
Speelt in februari op het filmfestival van Oostende, hopelijk erna een (waarschijnlijk gelimiteerde) release. Komt in het VK ook pas deze maand uit.

Ik moet My Old Ass nog zien, heeft blijkbaar een extra dimensie gekregen sinds het overlijden van de echtgenoot van Aubrey Plaza. :-/

Speelt in februari op het filmfestival van Oostende, hopelijk erna een (waarschijnlijk gelimiteerde) release. Komt in het VK ook pas deze maand uit.

Ik moet My Old Ass nog zien, heeft blijkbaar een extra dimensie gekregen sinds het overlijden van de echtgenoot van Aubrey Plaza. :-/
Pfoeh, ja, heb die al gezien maar nog niet bij stilgestaan. Fucking hell. :(

Best gek dat Rebel Moon er in geslaagd is de flop 5 te vermijden.
Ja, what the hell? Deel 2 was holy crap awful.

Wat 2024 releases betreft, ik heb blijkbaar nog maar een échte stinker gezien. De rest vond ik niet goed of teleurstellend, maar kunnen er nog wel mee door.

1. Rebel Moon – Chapter Two: Curse of Forgiveness
2. MaXXXine
3. Megalopolis
4. Civil War
5. Julie zwijgt

Kwil op niemands tenen trappen, maar bijna heeft iedereen Deadpool and Wolverine in hun lijst… Like really?
Buiten de gore en propere actiescenes zat daar toch echt 0,0 film in? Beetje zoals John Wick 4. Tijd om die boel te sluiten en iets anders te maken.

Ik weet zelf niet of ik 10 films dit jaar heb gezien. Elke film die ik gezien heb, viel zo zwaar tegen. Buiten Dune 2 dan en The Wild Robot die verrassend mooi was.
De enige film die ik in 2024 gezien heb, en ik vond hem genieten. Dus bij deze mijn lijstje:

1) Deadpool & Wolverine :love:

Met geen enkele scène in 2024 zo hard moeten lachen als met de boner scène van Jon Voight.
Die scene vond ik ook uitstekend! Megalopolis had wel enkele kwaliteiten maar imo lang niet genoeg om het geheel goed te maken. Hopelijk volgt er een feature length BTS-docu volgt, dan kunnen we er allemaal over eens zijn dat die stukken beter is dan de film zelf.

Met de vomiting goonscène in Anora heb ik ook heel hard gelachen.

Terug
Bovenaan