Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zoveelste rewatch van een van mijn favoriete filmreeksen aan het doen:

Mission Impossible 3
Philip Seymour Hoffman als bad guy, heerlijk :love:
Wat blijft het gebruik van die maskers ook altijd zo belachelijk cool.

Mission Impossible: Ghost Protocol

Voor mij opnieuw een dijk van een film. Spijtig dat Josh Holloway en Léa Seydoux niet meer screentime gekregen hebben.
Jeremy Renner is wel een beetje een miscast vind ik. Voor mij past hij niet in die MI-vibe. Wat ik wel niet goed begrijp:
Brandt stopt als Field Agent omdat hij de vrouw van Hunt laten vermoorden heeft, maar uiteindelijk leeft die gewoon nog :unsure:

Mission Impossible: Rogue Nation

Na Maggie Q in MI3 is Paula Patton uit Ghost Protocol nu verdwenen. Altijd wel raar als personages zomaar weggelaten worden.
Maar opnieuw, stevige actiefilm, lekkere stunts. Classic Mission Impossible. +1 voor Rebecca Ferguson

Kan ik mee leven. Zolang we het maar eens zijn dat het Tina Turner vehikel de slechtste is.
Tot voor deze laatste run zou ik het helemaal met je eens geweest zijn. Deze keer heb ik hier veel meer van genoten. Misschien zelfs meer dan The Road Warrior. Samen met Linklaters Before-trilogie en is dit toch wel echt de franchise met de hoogste gemiddelde kwaliteit per film. Suck on that, MCU!

Fury Road vind ik ook de beste en die met Turner is een underrated heerlijke b-film.
De 2 eerste vind ik geen hol aan, gewoon dodelijk saai.

Laatst bewerkt:
Interstellar nog maar eens bekeken,die score pulls me in everytime.
Zeker geen perfecte film...ma ik voel het.
Ik geloof het en ja Nolan is qua gigantische bombastische scenes en overall een regisseur die u heel goed de richting in kan duwen hoe overweldigend het allemaal is..if that makes sense.
Tenet vond ik wat minder dat kwam zo niet over.
Maar pretty much alles v Nolan als ik dat zie heeft toch dat blockbustergehalte met enig niveau.
En daarvoor dikke props aan die dude,hebben ook een grote rewatchwaarde vind ik.

The Gray Man

Ik vond hem eerlijk gezegd zeer flauw. Dertien in een dozijn actiefilm. Jason Bourne kopie van den aldi (of ja ok, misschien de Lidl). Zoiets :unsure:

Bij netflix willen ze er een universum van maken

Een dezer dagen ga ik eens een andere streamingdienst uitproberen en netflix cancellen denk ik

Trois Couleurs: Rouge van Krzysztof Kieslowski met twee klassebakken in de hoofdrol. Irène Jacob speelt de studente en model Valentine die alleen achterblijft in Genève terwijl haar vriend in het buitenland zit. Zij rijdt per ongeluk de hond aan van een gepensioneerde rechter, gespeeld door de helaas zopas overleden Jean-Louis Trintignant*. Er ontstaat een merkwaardige vriendschap tussen de twee. Eigenlijk gebeurt er niet zo gek veel in deze film, maar dit is heel intens genieten van een prachtig stukje cinema. Ik kende Kieslowski wel van het wonderlijke La Double Vie de Véronique, eveneens met Irène Jacob, maar het heeft véél te lang geduurd voor ik een tweede film van hem zag. Bleu (met Juliette Binoche) en Blanc (met Julie Delpy) moet ik dan zeker ook eens zien, want ik heb al een link gezien met de film met Delpy.

*Trintignant kende ik al van Amour en Il Conformista. Enfin, eigenlijk een canonieke auteur.

Nu mijn vrouw verslingerd is aan Jane The Virgin en de TV claimt zit ik dan maar op mijn laptopke wat betere cinema op te snorren op Mubi. :unsure:

Laatst bewerkt:
Bullet Train, niet goed niet slecht, soms grappig soms saai, deels cool deels verveleden. De acteurs redden de meubelen van deze Guy Richie wannabe movie. In the end very meh.

Trois Couleurs: Rouge van Krzysztof Kieslowski met twee klassebakken in de hoofdrol. Irène Jacob speelt de studente en model Valentine die alleen achterblijft in Genève terwijl haar vriend in het buitenland zit. Zij rijdt per ongeluk de hond aan van een gepensioneerde rechter, gespeeld door de helaas zopas overleden Jean-Louis Trintignant*. Er ontstaat een merkwaardige vriendschap tussen de twee. Eigenlijk gebeurt er niet zo gek veel in deze film, maar dit is heel intens genieten van een prachtig stukje cinema. Ik kende Kieslowski wel van het wonderlijke La Double Vie de Véronique, eveneens met Irène Jacob, maar het heeft véél te lang geduurd voor ik een tweede film van hem zag. Bleu (met Juliette Binoche) en Blanc (met Julie Delpy) moet ik dan zeker ook eens zien, want ik heb al een link gezien met de film met Delpy.
Ik zou je aanraden om eerst Blanc te zien, want dat is de minst goede film uit de trilogie en dan kan je lekker afsluiten met het geweldige Bleu. Ik zeg geweldig omdat ik denk dat ik daar goede herinneringen aan heb, maar de Trois couleurs films zijn bij de allereerste "cinefiele" films die ik ooit zag. Rond mijn twaalf of dertien zal dat geweest zijn. Nog op VHS gehuurd van de Video Library vlakbij het Antwrpse stadspark, wat een walhalla was dat toen!

Misschien kan je daarna ook zijn Dekalog bekijken, dat zijn korte films gemaakt voor Poolse tv met één van de tien geboden als thema van elke aflevering. Dik de moeite.

2 films die ik, vaak zelfs al een tijd geleden en vaak zelfs al meerdere keren, heb opgezet maar nooit had uitgekeken, geen idee waarom.

Warcraft

Op zich best ok, maar er worden gewoon teveel gebeurtenissen, teveel characters, in 1 film gepropt, waardoor je nooit echt meeleeft met bepaalde belangrijke characters en hun gebeurtenissen. Zou beter een serie zijn geweest imo. 6/10

Avengers: Endgame

De vorige was al iets te lang geleden, waardoor de emotie die ze duidelijk trachten te brengen mij wat is voorbijgegaan. Wat overblijft is nogal rommelig en vooral veel herhaling. 6/10

Mishima: A Life in Four Chapters (Paul Schrader, 1985) - 9/10
The Terrorizers (Edward Yang, 1986) - 9/10
Burning (Lee Chang-Dong, 2018) - 8.5/10
Night of the Living Dead (George A. Romero, 1968) - 8/10
Face/Off (John Woo, 1997) - 8/10
Boiling Point (Philip Barantini, 2021) - 7.5/10
The Beach Bum (Harmony Korine, 2019) - 7/10
Welcome II The Terrordome (Ngozi Onwurah, 1994) - 7/10
Vox Lux (Brady Corbet, 2018) - 5.5/10
House of Gucci (Ridley Scott, 2021) - 5.5/10

Lage score voor House of Gucci omdat het objectief geen goeie film is, maar ik heb er toch wat van genoten omdat Scott blijkbaar niet wist of hij er een serieus familie-epos of een komische satire van wou maken en dus maar allebei deed. Iedereen spreekt met een dat’s-a spicy meat-a-ball Italaans-Engels en Jared Leto is legendarisch slecht, alsof hij zich voorbereid heeft door enkel Super Mario te bestuderen en acteert alsof hij meedoet met een SNL skit. Hoe kan die man werk blijven vinden…

Mishima: A Life in Four Chapters (Paul Schrader, 1985) - 9/10
The Terrorizers (Edward Yang, 1986) - 9/10
Burning (Lee Chang-Dong, 2018) - 8.5/10
Night of the Living Dead (George A. Romero, 1968) - 8/10
Face/Off (John Woo, 1997) - 8/10
Boiling Point (Philip Barantini, 2021) - 7.5/10
The Beach Bum (Harmony Korine, 2019) - 7/10
Welcome II The Terrordome (Ngozi Onwurah, 1994) - 7/10
Vox Lux (Brady Corbet, 2018) - 5.5/10
House of Gucci (Ridley Scott, 2021) - 5.5/10

Lage score voor House of Gucci omdat het objectief geen goeie film is, maar ik heb er toch wat van genoten omdat Scott blijkbaar niet wist of hij er een serieus familie-epos of een komische satire van wou maken en dus maar allebei deed. Iedereen spreekt met een dat’s-a spicy meat-a-ball Italaans-Engels en Jared Leto is legendarisch slecht, alsof hij zich voorbereid heeft door enkel Super Mario te bestuderen en acteert alsof hij meedoet met een SNL skit. Hoe kan die man werk blijven vinden…
Ik nam House Of Gucci zeker niet te serieus en dan kon ik er erg van genieten eigenlijk :p.

Voor Vox Lux ook een lage score zie ik. Indertijd ook gezien en die werkte echt op mijn zenuwen.

Wat is hier de teneur omtrent The Tragedy of Macbeth (2021)?

Ik dacht na 15 minuten de film af te zetten (heb ik normaal nooit) maar gelukkig doorgezet want er kwamen nog wel ferme set pieces in. Buiten dat vond ik het redelijk pover en irritant allemaal. Ik zou niet meer dan een 5/10 kunnen geven.

Ik vond dat een fantastische film. Het helpt misschien wel dat ik enom hou van de visuele stijl en dat Macbeth mijn favoriete Shakespeare stuk is, waarvan ik al veel verfilmingen heb gezien en dus ook zeer vertrouwd ben met het verhaal en de personages erin.

Ik nam House Of Gucci zeker niet te serieus en dan kon ik er erg van genieten eigenlijk :p.

Voor Vox Lux ook een lage score zie ik. Indertijd ook gezien en die werkte echt op mijn zenuwen.
Ik denk dat Ridley Scott de laatste jaren enkel nog films voor zijn plezier maakt, zonder er mee in te zitten dat ze zo goed mogelijk moeten zijn. En dat hij de acteurs dus maar gewoon hun ding laat doen. House of Gucci had wel veel baat gehad bij wat knipwerk in de montage.

Vox Lux… Voor zo’n pretentieuze film te zijn, liet het me eigenlijk nogal koud. De link tussen terrorisme/tragedie en popmuziek was vreemd maar ergens wel interessant, alleen amper diep uitgewerkt en het stuk met Natalie Portman was een beetje vervelend.
Wat is hier de teneur omtrent The Tragedy of Macbeth (2021)?

Ik dacht na 15 minuten de film af te zetten (heb ik normaal nooit) maar gelukkig doorgezet want er kwamen nog wel ferme set pieces in. Buiten dat vond ik het redelijk pover en irritant allemaal. Ik zou niet meer dan een 5/10 kunnen geven.
Ik vond die ook heel goed en dat hier heel goed de brug tussen theater en cinema werd gevormd. Technieken van het ene medium versterkten het andere.

Terug
Bovenaan