Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Voor de geinterreseerden: door het EK voetbal heeft Canvas zijn filmzomer wat uitgesteld: in plaats van 3 films per week in juli en augustus krijgen we nu 1 film elke dag van augustus. In plaats van alleen klassiekers zoals vorig jaar wordt het nu een mix van klassiekers en iets nieuwer werk: er wordt gestart met de volledige Godfather trilogie en The Elephant man op zondag, de week erop Robert Eggers zijn "The Witch" en daarna zien we wel

Voor de geinterreseerden: door het EK voetbal heeft Canvas zijn filmzomer wat uitgesteld: in plaats van 3 films per week in juli en augustus krijgen we nu 1 film elke dag van augustus. In plaats van alleen klassiekers zoals vorig jaar wordt het nu een mix van klassiekers en iets nieuwer werk: er wordt gestart met de volledige Godfather trilogie en The Elephant man op zondag, de week erop Robert Eggers zijn "The Witch" en daarna zien we wel
Ik vroeg me al af waarom ze daar van afstapten wanneer ik me bedacht of er cinema canvas was deze zomer, maar fijn om te horen. :) Van The Elephant Man ga ik zeker gebruik maken, die had ik nog niet gezien.

Zou eigenlijk niet mogen meetellen maar 4 keer gestart aan jurassic world dominion en kan die niet uitzien. Hoe in godsnaam worden films met zo budget goedgekeurd?
The roundup 2022: was leuke film

Achja upgrade. Voor mij past die een beetje in de rij van Ex Machina

2 films die AI en de gevaren ervan centraal stellen en dat op hun eigen manier. In de 80's deden ze hetzelfde maar daar zat er toch veel meer variatie in? In de lift en terminator was het de vijand, in robocop hielp het de good guy,... . In films als Ex Machina en Upgrade heb ik gewoon het gevoel dat de boodschap is 'AI zal altijd winnen we kunnen er niet tegenop' en ik ben te optimistisch om zoiets te aanvaarden

2 films die AI en de gevaren ervan centraal stellen en dat op hun eigen manier. In de 80's deden ze hetzelfde maar daar zat er toch veel meer variatie in? In de lift en terminator was het de vijand, in robocop hielp het de good guy,... . In films als Ex Machina en Upgrade heb ik gewoon het gevoel dat de boodschap is 'AI zal altijd winnen we kunnen er niet tegenop' en ik ben te optimistisch om zoiets te aanvaarden
And that is why you will fail

Bwa, zolang AI robotten geen emoties hebben gaan die netjes doen waarvoor ze geprogrammeerd zijn. Want het is angst voor de dood en te willen leven dat onze drijveer is om te bestaan. En wat een AI zou doen die emoties heeft kunnen we enkel naar raden. Ik denk dat we VEEL banger moeten zijn voor slimme robotten die geprogrammeerd zijn om mensen aan te vallen.

Als je denkt dat ex machina over de gevaren van ai gaat zou ik die toch nog eens herbekijken :unsure:

Terug
Bovenaan