BEST OF THE BEST , wie kent deze films nog? heerlijke 90's vertier toch wel weer.
het is een moeilijke zoektocht om ze op DVD te vinden, maar ik heb ze gelukkig wel.
(al staat de eerste en 2e film wel op VTM GO )
BOTB 1: heerlijke east meets west film, waarbij USA het opneemt tegen KOREA in een karate toernooi. Veel coole martial arts scenes, goed verhaal, leuke cast (james earl jones, eric robberts, chris penn...) Eigenlijk de beste van de 4.
BOTB 2: leuke setting in las vegas, maar deze is helaas over the top. de bad guy is zo'n schwarzie kloon (duitser met accent... Ralph moeller), die trapt tegen een marmeren steunbalk van een muur, en de hele muur davert

. maar toch veel mooie sfeerbeelden en onderhoudende film.
BOTB 3: hier begint het toch al wat te ontsporen. Philip Rhee is de enige overgebleven acteur, en neemt de hoofdrol in een soort American history X versie, waarbij in een deep south state racisten aan het werk zijn, die zomaar een eigen dorp op poten zetten met wapens en dergelijke, en niemand die er om maalt. behalve Philip Rhee natuurlijk. geen martial arts meer maar gewoon gun blazing action, waarbij hij op een gegeven moment in de lucht springt, en 3 motor rijders die op hem af komen, alle 3 van de brommer schopt....

BOTB 4 : die moet ik vanavond nog bekijken, maar ik herinner me vooral nog meer sillyness, ditmaal over een diskette van de maffia .
voor degene die de hoofdrol speler niet kennen:
Known for: Karate Tiger 4 - Best of the Best, Best of the Best 3 - No Turning Back, Kick Fire - Ohne jede Vorwarnung
www.imdb.com
Ik lees zopas op wikipedia, dat hij effectief toen hij 20 jaar was, de USA heeft vertegenwoordigd op het olympisch taekwondo team.

Vandaar de basis van de eerste film.
Nogtans een straffe pé, maar zijn carrière denk ik werd gefucked na BOTB 4. Zijn broer, SIMON RHEE , die de bad guy speelde in de eerste film, heeft toch een betere carrière uitgebouwd.
on a funny side note: in BOTB 3 speeld ook GINA GERSHON, knappe dame, maar toen ik die film vroeger voort eerst zag, zag je in een scene haar benen, en stond er precies haar op haar benen

. Nu op een dvd watch zie ik dat dit gewoon vuil /zwart is van een actie scene daar vlak voor.
Zo zie je maar, die grainy VHS tijd van vroeger, toch blij dat we daar van af zijn.
Ik krijg wel heimwee naar die stoere trailers in die tijd hoor.
WHEN VIOLENCE IS RELIGION, WAR IS LAW
THE ONLY HOPE FOR PEACE, IS WAR
FOR ONE MAN , LIBERTY IS WORTH DYING FOR
Watch Trailer | 1:31
www.imdb.com