Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren ook gaan zien maar dan in IMAX Antwerpen.
Scherm is daar wel kleiner maar doordat de zaal zelf ook gewoon kleiner is en ge dus dichtbij zit, weet ik niet of dat uiteindelijk zo'n groot verschil maakt? Sowieso wel een film die de meerprijs waard is om in IMAX te gaan zien, die vluchtscènes waren echt wel kicken om te zien met zo'n beeld en geluid! Ik snap helemaal waarom men de film een paar jaar heeft tegengehouden om zo op groot scherm te kunnen tonen ipv rechtstreeks op streaming. Los van de spectaculaire beelden keek de film qua verhaal enz ook gewoon lekker weg.
De film duurde 2u15 min zowat maar dat voelde niet zolang aan. Ik was eigenlijk ook wel blij dat er (omwille van dat het IMAX was?) geen pauze voorzien was, anders zou de flow wel wat gebroken zijn geweest.

Hier dus ook wel een ruime 8/10.
Toch wel verschil tss bxl en ant voor mij. Zaal in ant vele groter dan bxl. Plus dan nog een hoger scherm in bxl. Film wel niet altijd op het volledige scherm maar stoorde niet.

Blij dat ik die niet in 4dx gezien heb, ge vliegt uit uwen stoel denk ik... Film ging idd goed vooruit.
De trip naar Brussel was het waard. Buiten de parfum van enkele brusselse deernes.

Toch wel verschil tss bxl en ant voor mij. Zaal in ant vele groter dan bxl. Plus dan nog een hoger scherm in bxl. Film wel niet altijd op het volledige scherm maar stoorde niet.

Blij dat ik die niet in 4dx gezien heb, ge vliegt uit uwen stoel denk ik... Film ging idd goed vooruit.
De trip naar Brussel was het waard. Buiten de parfum van enkele brusselse deernes.

Net het zaalplan van Brussel eens gecheckt en ik zie dat Brussel idd kleiner (qua hoogte, niet qua breedte) is dan Antwerpen terwijl ik dacht dat het juist een vrij grote zaal zou zijn. Bij een volgende gelegenheid dan eens Brussel proberen om te zien of het veel verschil maakt qua beleving.
Dat niet alle scènes fullscreen waren stoorde idd niet, ik volg het standpunt van de regisseur daarin wel dat fullscreen IMAX bij dialogen enz de focus soms zou wegnemen

ponyo_disneyscreencaps.com_119.jpg

Ponyo (2008): 8/10 (dir. Miyazaki)
Goede film en ondertussen al mijn negende Miyazaki. De film wordt vaak als een MIyazaki voor de kleintjes gezien, en misschien vertrekt de film wel vanuit dat perspectief met een kleuter in de hoofdrol, maar ik vind dat de film genoeg biedt voor volwassenen. Daarnaast is de film gewoon enorm mooi getekend. Miyazaki heeft voor mij weinig nog te bewijzen. Erg consistente regisseur met bijna geen misses.

- Ghostbusters: Afterlife (2021) 6/10
- The Decameron (1971) 8/10
- The Canterbury Tales (1972) 7/10
- Smooth Talk (1985) 5/10
- The Howling (1981) 7/10
- Distant Voices, Still lives (1988) 9/10
- Slacker (1990) 8/10
- While The City Sleeps (1956) 8/10
- The Bank Dick (1940) 5/10
- Shoeshine (1946) 8/10
- Chip'n Dale: Rescue Rangers (2022) 5/10
- Arabian Nights (1974) 7/10
- The Matrix Resurrections (2021) 4/10

Rewatches:

- Wild Strawberries (1957) 8/10
- Raiders of the Lost Ark (1981) 8/10
- Temple of Doom (1984) 7/10
- The last Crusade (1989) 8/10

Cool Abdoul (2021): 7/10 (Jonas Baeckeland)
Ca va, wordt nooit saai. Maar ik vind het ook geen must om dit nu gezien te moeten hebben. Nergens echt vernieuwend, nergens echt ook vervelend, en behoorlijk voorspelbaar, maar wel een toffe kijk in een deel v/h leven van een Gentse bokser die ik niet kende. Kleine zeven dus.

Jurassic World Dominion
Meh. Slecht? Nee. Goed? Nee.
Alle personages samen gebracht in dezelfde film gewoon om daar mee uit te pakken. Zorgt er dan ook voor dat er teveel main cast is waardoor niemand echt iets te doen heeft en iedereen vecht voor screentime.

De film gaat ook ergens en nergens over. Draait het nu rond de bad guy? De locusts? De illegal markets? Het kind uit de vorige film? Who knows.
Dino’s zijn ook soms gewoon een afterthought en sommige scenes zijn enkel maar een poging tot fanservice. Je ziet ook steeds alles van mijlenver aankomen, geen verrassingen of wendingen.

Last but not least is het echt wel een kinderfilm en ondanks dat het een schoolavond is, zat de zaal vol kinderen die niet kunnen fluisteren of gewoon hun klep houden.

6/10

ponyo_disneyscreencaps.com_119.jpg

Ponyo (2008): 8/10 (dir. Miyazaki)
Goede film en ondertussen al mijn negende Miyazaki. De film wordt vaak als een MIyazaki voor de kleintjes gezien, en misschien vertrekt de film wel vanuit dat perspectief met een kleuter in de hoofdrol, maar ik vind dat de film genoeg biedt voor volwassenen. Daarnaast is de film gewoon enorm mooi getekend. Miyazaki heeft voor mij weinig nog te bewijzen. Erg consistente regisseur met bijna geen misses.
Mijn dochtertje is echt verzot op die film.

Jurassic World Dominion
Meh. Slecht? Nee. Goed? Nee.
Alle personages samen gebracht in dezelfde film gewoon om daar mee uit te pakken. Zorgt er dan ook voor dat er teveel main cast is waardoor niemand echt iets te doen heeft en iedereen vecht voor screentime.

De film gaat ook ergens en nergens over. Draait het nu rond de bad guy? De locusts? De illegal markets? Het kind uit de vorige film? Who knows.
Dino’s zijn ook soms gewoon een afterthought en sommige scenes zijn enkel maar een poging tot fanservice. Je ziet ook steeds alles van mijlenver aankomen, geen verrassingen of wendingen.

Last but not least is het echt wel een kinderfilm en ondanks dat het een schoolavond is, zat de zaal vol kinderen die niet kunnen fluisteren of gewoon hun klep houden.

6/10
Ik heb hem nog niet gezien maar ik had dat gevoel al met jurassic world1.

Mijn controventiele top jurassic film lijst
1 jurassic park
2fallen kimgdom
3 jurassic park 3
4 the lost world
5 jurassic world

Dit is mijn entertainmentwaarde van de films.

Ik heb hem nog niet gezien maar ik had dat gevoel al met jurassic world1.

Mijn controventiele top jurassic film lijst
1 jurassic park
2fallen kimgdom
3 jurassic park 3
4 the lost world
5 jurassic world

Dit is mijn entertainmentwaarde van de films.
De vorige is veruit de slechtste tbh.

Jurassic Park
Jurassic Park 2
Jurassic World
Jurassic Park 3
Jurassic World Dominion
Jurassic World: Fallen Kingdom

De vorige is veruit de slechtste tbh.

Jurassic Park
Jurassic Park 2
Jurassic World
Jurassic Park 3
Jurassic World Dominion
Jurassic World: Fallen Kingdom
Daarom dat ik zeg controversieel 😅😉

Ik moet het niet zo hebben van te serieuze films maar tegelijkertijd moeten ze wel logisch zijn in hun universum .jurassic world was compleet niet logisch in hun verhaal en met de gebeurtenissen met de vorige films.

En lost world heb ik problemen met de boot scene ,hoe ze de trex iedereen laten opeten zelfs die in de cabine of hoe dat kind van malcolm een raptor op de dwaaste manier uitschakelt 😅

Maar ja ieder zijn meug en de mijne is een beetje apart 😅

Daarom dat ik zeg controversieel 😅😉

Ik moet het niet zo hebben van te serieuze films maar tegelijkertijd moeten ze wel logisch zijn in hun universum .jurassic world was compleet niet logisch in hun verhaal en met de gebeurtenissen met de vorige films.

En lost world heb ik problemen met de boot scene ,hoe ze de trex iedereen laten opeten zelfs die in de cabine of hoe dat kind van malcolm een raptor op de dwaaste manier uitschakelt 😅

Maar ja ieder zijn meug en de mijne is een beetje apart 😅
Maar alle dino's in een kelder in een villa steken is logisch? :unsure:

BEST OF THE BEST , wie kent deze films nog? heerlijke 90's vertier toch wel weer.

het is een moeilijke zoektocht om ze op DVD te vinden, maar ik heb ze gelukkig wel.
(al staat de eerste en 2e film wel op VTM GO )

BOTB 1: heerlijke east meets west film, waarbij USA het opneemt tegen KOREA in een karate toernooi. Veel coole martial arts scenes, goed verhaal, leuke cast (james earl jones, eric robberts, chris penn...) Eigenlijk de beste van de 4.

BOTB 2: leuke setting in las vegas, maar deze is helaas over the top. de bad guy is zo'n schwarzie kloon (duitser met accent... Ralph moeller), die trapt tegen een marmeren steunbalk van een muur, en de hele muur davert :baard: . maar toch veel mooie sfeerbeelden en onderhoudende film.

BOTB 3: hier begint het toch al wat te ontsporen. Philip Rhee is de enige overgebleven acteur, en neemt de hoofdrol in een soort American history X versie, waarbij in een deep south state racisten aan het werk zijn, die zomaar een eigen dorp op poten zetten met wapens en dergelijke, en niemand die er om maalt. behalve Philip Rhee natuurlijk. geen martial arts meer maar gewoon gun blazing action, waarbij hij op een gegeven moment in de lucht springt, en 3 motor rijders die op hem af komen, alle 3 van de brommer schopt.... :crazy::rofl:

BOTB 4 : die moet ik vanavond nog bekijken, maar ik herinner me vooral nog meer sillyness, ditmaal over een diskette van de maffia .

voor degene die de hoofdrol speler niet kennen:
Ik lees zopas op wikipedia, dat hij effectief toen hij 20 jaar was, de USA heeft vertegenwoordigd op het olympisch taekwondo team. :eek: Vandaar de basis van de eerste film.
Nogtans een straffe pé, maar zijn carrière denk ik werd gefucked na BOTB 4. Zijn broer, SIMON RHEE , die de bad guy speelde in de eerste film, heeft toch een betere carrière uitgebouwd.

on a funny side note: in BOTB 3 speeld ook GINA GERSHON, knappe dame, maar toen ik die film vroeger voort eerst zag, zag je in een scene haar benen, en stond er precies haar op haar benen :help: . Nu op een dvd watch zie ik dat dit gewoon vuil /zwart is van een actie scene daar vlak voor.
Zo zie je maar, die grainy VHS tijd van vroeger, toch blij dat we daar van af zijn.

Ik krijg wel heimwee naar die stoere trailers in die tijd hoor.
WHEN VIOLENCE IS RELIGION, WAR IS LAW
THE ONLY HOPE FOR PEACE, IS WAR
FOR ONE MAN , LIBERTY IS WORTH DYING FOR :D
:D

Laatst bewerkt door een moderator:
altijd al cult-favoriete van me geweest, dankzij Bound, maar ook Face/Off en Showgirls natuurlijk :)
Idd BOUND, waar ze heerlijk met Jennifer Tilly teasde, wat een geil duo daar toch !
En die Tilly was verdorie al tegen de 50, maar ook in die Chucky films was het een hete brok!

Eerste Best of the Best is bij mij ook pure nostalgie, samen met Bloodsport mijn favoriete martial arts films. BotB nog eens herbekijken nu hij op VTM staat.

Eerste Best of the Best is bij mij ook pure nostalgie, samen met Bloodsport mijn favoriete martial arts films. BotB nog eens herbekijken nu hij op VTM staat.
Jep, gelijk heb je !
Voor mij moet Kickboxer en The Perfect Weapon er ook zeker bij, bij mijn favo martial arts movies.
En eigenlijk ook Only The Strong met Marc Decascos.
Of ja, doe er ook nog maar King of the Kickboxers bij, met Billy Blanks :D

- Distant Voices, Still lives (1988) 9/10
- Slacker (1990) 8/10
- While The City Sleeps (1956) 8/10
- Shoeshine (1946) 8/10
Wauw, fantastische reeks films achter de rug, zie ik!
Drop zeker jouw meningen wanneer mijn regisseur nominatie Terence Davies aan de beurt komt 😉
En als je nog wat zoekt van hem om te zien, The Long Day Closes is mijn persoonlijke favoriet, maar ook tussen zijn literatuuradaptaties en biopics zit wat lekkers. House of Mirth, Sunset Song en Benediction zijn dik de moeite.

Terug
Bovenaan