Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Everything Everywhere All At Once (Daniel Scheinert & Daniel Kwan, 2022)

Ok filmvrienden ik zit ook op de hypetrein met deze. De titel dekt perfect de lading: een overdonderende film die uit de voegen barst van creativiteit en bij momenten echt grappig is maar die ondanks alle silliness en weirdness een warme emotionele kern heeft. En fantastische acteerprestaties! En erg goede actiescènes! Soms een beetje te druk en ik denk dat de kans bestaat dat ik veel stukjes afzonderlijk gezien misschien wat vervelend of flauw zou gevonden hebben, maar het werkt hier door het enthousiasme waarmee de Daniels voluit voor elk idee gaan en hun middenvinger opsteken naar denkbeeldige opgelegde grenzen. De som is hier echt wel groter dan de delen.

EEAAO was echt een plezier om te bekijken en ik ben met een grote glimlach de zaal uit gekomen. Goeie films kunnen soms gewoon leuk zijn!

Ik ontwijk Metropolis al voor de influx van luidruchtige begaaide nachovretende Nederlanders, laat staan dat ik over de grens een film zal gaan kijken :unsure:
Lumiere cinema speelt hem blijkbaar wel elke vrijdag vanaf volgende week.
Euh. Ik eet ook altijd nacho’s en ik ben gene hollander 😅

1_window_Cinemaniak.jpg

Lost in Translation (2003): 6/10 (rewatch)

Tijdje geleden dat ik deze film voor het eerst heb gezien, en ik was het meeste van de film vergeten of voor de één of andere reden bleef het me niet bij. Ook is me toen de soundtrack ontgaan, wat nochtans vol zit met muziek die me vandaag ligt, dus ik dacht dat de film me vandaag een stuk meer zou liggen.

Maar ik vond het gewoon een zeer teleurstellende film. Sure, de film heeft inderdaad goede muziek, maar ze is gewoon niet frequent of prominent genoeg aanwezig op de film. "Just Like Honey" op het einde is een mooie keuze. Met daarnaast ook Death in Vegas - Girls en My Bloody Valentine - Sometimes. Maar voor de rest is het te schaars gebruikt en zijn de fragmenten te kort, waardoor ik niet echt op dat vlak van een legendarische film kan kiezen.

De start is traag, uiteindelijk wordt het ietsje beter en sfeervoller in deel 2 en 3. Maar het plot zelf was ook wel wat haze-y, en maakte weinig indruk op mij. Ik vond het niet zo geloofwaardig. Het meeste stoorde ik me aan de Japanners die op een slechte, stereotypische en onrespectvolle manier geportretteerd worden. Ik had zoiets van "verwende westerlingen klagen over Japan en vinden zo elkaar". Sofia Coppola wou haar passie voor Japan delen, maar misschien was dat ook wel "lost in translation". De sociale interacties vond ik niet geloofwaardig door het leeftijdsverschil en doordat bepaalde personages vrij abrupt verdwijnen uit de film.

Ik begrijp niet waar de film zijn status vandaan haalt. Al bij al is de film oké, maar zeker niet meer dan dat. De muziek is de reden waarom ik de film wou zien, maar in dat opzicht zijn Millennium Mambo en Mysterious Skin allebei véél beter. Ik heb gewoon het gevoel dat er veel meer inzat.

Nog 2 rewatches gedaan.
1) Life
Awesome film. Destijds een zeer aangename verassing. Horror in space, love it! Zouden meer van die films moeten zijn.

2) Mad Max Fury Road
3de keer dat ik deze film zie. Pure awesomeness! Een rollercoaster van begin tot einde. Charlize Theron steelt de show. Must see...

Sunshine

Zoveelste rewatch, één van mijn favoriete space movies. Eigenlijk gek dat die met een budget van 40 miljoen nog verlies gemaakt heeft.
Is toch echt een goeie film? Onbegrijpelijk

2) Mad Max Fury Road
3de keer dat ik deze film zie. Pure awesomeness! Een rollercoaster van begin tot einde. Charlize Theron steelt de show. Must see...
Ik heb het vanaf dag 1 gek gevonden dat er een Furiosa-prequel komt. Want deze film is gewoon een full-on Furiosa-vehikel waarin Max eigenlijk tot een sukkeltje wordt gereduceerd.

Ik heb het vanaf dag 1 gek gevonden dat er een Furiosa-prequel komt. Want deze film is gewoon een full-on Furiosa-vehikel waarin Max eigenlijk tot een sukkeltje wordt gereduceerd.
Ik zou Max zeker geen sukkel noemen, maar het klopt wel dat dit vooral Furiosa's verhaal is. Ik ben zeer benieuwd naar de Furiosa film, vooral omdat Miller al heeft laten weten dat dit geen chase movie zal worden.

Pretty fucking bad. Weinig boeiend verhaal, actiescenes zijn meh, voorspelbaar, .... 3/10.

another-round-mads-mikkelsen.jpg

Druk [Another Round] (2020): 7/10 (dir. Vinterberg)

Geen idee wat ik ervan moet denken, maar op zich was de film wel goed, met goede acteer- en dansprestaties.

Ik zou Max zeker geen sukkel noemen, maar het klopt wel dat dit vooral Furiosa's verhaal is. Ik ben zeer benieuwd naar de Furiosa film, vooral omdat Miller al heeft laten weten dat dit geen chase movie zal worden.
Inderdaad, ik was wat te heftig in mijn comment. Hij voelde voor mij gewoon meer als een side character aan. Nu dat je zegt dat Miller heeft laten weten dat het geen chase movie wordt, ben ik wel meer intrigued.

Topgun in imax bxl 8/10

Gisteren ook gaan zien maar dan in IMAX Antwerpen.
Scherm is daar wel kleiner maar doordat de zaal zelf ook gewoon kleiner is en ge dus dichtbij zit, weet ik niet of dat uiteindelijk zo'n groot verschil maakt? Sowieso wel een film die de meerprijs waard is om in IMAX te gaan zien, die vluchtscènes waren echt wel kicken om te zien met zo'n beeld en geluid! Ik snap helemaal waarom men de film een paar jaar heeft tegengehouden om zo op groot scherm te kunnen tonen ipv rechtstreeks op streaming. Los van de spectaculaire beelden keek de film qua verhaal enz ook gewoon lekker weg.
De film duurde 2u15 min zowat maar dat voelde niet zolang aan. Ik was eigenlijk ook wel blij dat er (omwille van dat het IMAX was?) geen pauze voorzien was, anders zou de flow wel wat gebroken zijn geweest.

Hier dus ook wel een ruime 8/10.

Terug
Bovenaan