Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmmmmmm die 2 quotes ben ik precies vergeten. Bij die "operatie armen" in COTF dacht ik indeed direct aan het design van die chirurgische tools van DR.The Seventh Seal is zeer goed, een terechte klassieker en een perfecte instapper voor Bergman. Ik vind het niet zijn meesterwerk, maar wel een uitstekend voorbeeld van de vele kwaliteiten van een Bergman-film. De film kan er zelf ook niet aan doen dat er van het fameuze schaakspel zo eindeloos veel pastiches zijn gekomen dat de OG er wat onder lijdt.
Ik zou voor je volgende Bergman ofwel een van zijn meer radicale modernistische films pakken zoals Persona of The Silence. Of als je tijd hebt om stevig te bingen, ga ineens voor zijn uitstekende familiedrama Fanny & Alexander (de miniserie-versie)! Eigenlijk maakt het niet zo veel uit, hij heeft zo veel goede films en het leuke is ook dat ze zelden langer duren dan 1u40, wat zeldzaam is voor een Europese arthouse regisseur, een type filmmaker dat gewoonlijk meer tijd van zijn publiek eist.
Light Sleeper is ook een aanrader.
Ik vond er zelf niet zo veel aan tbh. Ik vond dat het meeste over de Bond/Vesper/Madeleine driehoek al gezegd was, de extra closure hier was voor mij heus niet nodig. Voor de rest zag ik nog veel herhaling door Blofeld er weer bij te halen en nogmaals een Silence of the Lambs-ode op te voeren: de psychopaat in zijn cel net zoals Silva in Skyfall. Het helpt ook niet dat ik Rami Malek moeilijk kan uitstaan... Wel genoten van de replacement 007, de veel te korte aanwezigheid van Ana de Armas en Bonds bromance met Jeffrey Wright.
Er zijn enkele scènes waarin de Irons'en zeggen dat ze vinden dat organen ook een eigen schoonheid hebben.
Bijvoorbeeld:
"That's fantastic."
"I've never heard anyone say that about the inside of my body before."
"Surely you've heard of inner beauty?"
en
"I've often thought that there should be beauty contests for the insides of bodies."
Maar Dead Ringers bevat ookideeën over gemuteerde mensenlichamen en maffe chirurgische instrumenten. Alleen waren ze in DR deel van de waanwereld van een hopeloze verslaafde, en in CotF gewoon een day in the life van een eccentrieke kunstenaar.
Carnage vond ik top omdat ik mij kriek gelachen heb ermee, in het begin gedraagt iedereen zich netjes, maar na de tijd verstrijkt vallen de maskers af en zeggen ze gewoon plat hun gedacht. Ik vond het hilarisch. film technisch is het niet zo bijzonder misschien, het is gebasseerd op een toneelstuk geloof ik. Maar goed.Death and the Maiden nog niet gezien, maar ik zou zelf Carnage eerder onderaan plaatsen. Dat was wel een leuke film, maar niets spectaculairs imo.

Een low budget neo-noir waarin iedereen Frank heet.
zoiets spreekt direct aan!Snap zo'n "reviews" dus niet hé...Ambulance
Danny en Will kapen een ambulance na een mislukte bankoverval.
Volgens kenners weegt dit apparaat 7 ton en daarom zijn ze sneller dan alle politieauto's in LA want die crashen overal tegenaan omdat de bestuurders de zon in hun ogen kregen.
Danny is de slimste van de twee en besluit om een verwisseltruc te doen onder een brug zodat de agenten de andere kant op rijden.
Om helemaal de eindbaas te zijn belt hij terloops nog even naar zijn homeboys die in ware Mad Max stijl de cops op een hoopje schieten in een hinderlaag. En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat je in een rijdende ambulance een gescheurde milt fikst met een haarklem.
Ook volgens topdokters een zeer risicovolle ingreep.
Infantieler moet het niet gaan worden.
Misschien moet Michael Bay ook maar eens een gescheurde milt krijgen. Maar dan wel zonder haarklem in de buurt.
Unforgiven, Mystic River, Million dollar baby, ... ?on topic: Absolute Power. saaie Eastwood film, waar weinig in gebeurt. Die man is toch een ouwe knar die overschat wordt. Enkel Gran Torino en The Mule waren ietwat goed, en dat waren dan nog nota bene z'n laatste...
Die eerste 2 gezien en vond ik zeker niets speciaals.Unforgiven, Mystic River, Million dollar baby, ... ?
Ik snap ook niet dat je het verschil niet kent tussen Russel Crowe en Gerard Butler van wie je hier aankondigde dat het einde carriere was voor hem na het zien van Last Seen Alive, wat uiteraard onzin is.Snap zo'n "reviews" dus niet hé...
it's Michael Bay. it's action. what do you expect?
Film is precies wat je er van kan verwachte imo: snoeihard tempo en actie, flinterdunne plot en explosions.
Als dit je ding niet is, ga die film dan niet gaan zien.
Is net hetzelfe als klagen over jurassic park dat er dinosaurussen in voor komen.
on topic: Absolute Power. saaie Eastwood film, waar weinig in gebeurt. Die man is toch een ouwe knar die overschat wordt. Enkel Gran Torino en The Mule waren ietwat goed, en dat waren dan nog nota bene z'n laatste...
Zegt de man die zelf "ambulance" oplegt, na een repertoire van +20 michael bay films, verwacht jij nog steeds plots iets anders van hem?Maar dat kan je natuurlijk niet weten want je bent fan van Ambulance en consoorten.

Ik ben fan van Holy Motors!Iemand Holy Motors al gezien? Weet niet goed wat ik ervan moet vinden...
Ik mis het doel van de film volgens mij ook volledig.