Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mother/Android op Netflix. Het kader en thema sprak me aan, het heeft veel weg van Detroit: Become Human. Het voelde imo wat te gerushed aan, en vond het al bij al een zwak einde.

Pig gisteren gezien.

Laat ons zeggen dat het een geïnspireerde zet was om Nicolas Cage 95% van de film met zware verwondingen in het gezicht te laten spelen om hem te helpen de slechtere acteermomenten te maskeren.

Al bij al wel een paar scenes die ik aangenaam vond. Ik had een slechtere film verwacht.

De remake van Into The Spiderverse voor de 2e keer gezien, mening blijft hetzelfde:
Spiderman eindelijk gezien, amusante bovengemiddelde Marvel film maar geen top tier. Daarvoor zijn er teveel zaken bijeen geflanst en als gevolg rammelt de boel wat teveel. Het is leuk om op fan service te spelen, maar verdien dan wel uw emotionele beats, hier vielen ze volledig plat jammer genoeg.

Al bij al nog steeds leuk, tof geacteerd, actie en effects zijn goed, leuke verassingen, kijkt vlot weg maar zeker ook niet meer dan dat. Een echt goede film kunnen we dit jammer genoeg niet noemen. Ik snap dan ook het huidig succes niet zo.

Deze is jammer genoeg niet beter dan de eerste met Holland, en ZEKER niet dan de eerste 2 met Tobey (al helemaal niet #2, die gewoon 1 van de beste superhero movies blijft).

Disney mag nu wel eens stoppen met hun live action remakes imo.

20.000 Leagues Under the Sea: 8/10

Mysterious Island: 7,5/10

Sequel van de voorgaande met fantastisch stop motion werk van Ray Harryhausen.
Deze had ik wel eens in de cinema willen zien.

Encanto (2021): 5/10
gohja... toch wat teleurstellend. Latijns-Amerikaanse of in dit geval Colombiaanse cultuur in de schijnwerpers is wel leuk en ook aan een opmars bezig. Maar ik heb verder weinig met de film en ik weet niet goed waarom. Te weinig spanning en heb niet zo iets met 'magie' of toch niet de 'magie' van hier. Erg zwak einde ook. Qua inhoud ook de gebruikte formule van weleer maar in een ander jasje. Musicalaspect is wel wat beter dan in andere films.

The Matrix Resurrections

Gisteren nog eens naar de cinema geweest voor de rewatch. Nu ik wist wat te verwachten en niet meer dat WTF? gevoel had, heb ik er meer van genoten. Maar ik blijf erbij NPH vervangen en Laurence Fishburne en Hugo Weaving erin had een wereld van verschil geweest.
Wat me ook opvalt bij Keanu Reeves de laatste jaren is dat die precies niet meer normaal kan praten en lopen.

Black Widow
Verplicht nummertje voor ik aan Hawkeye kon beginnen. Wat kan ik erover zeggen? Ik verwachtte er niet veel van door de mindere kritieken (ook de reden dat het zo lang heeft geduurd voor ik de film bekeken heb), maar zelfs die weinig verwachtingen werden niet ingelost. Zwak over de volledige lijn. Heel het ‘Budapest’ mysterieuze gedoe wordt zelfs in Black Widow haar eigen film gereduceerd tot een paar minuten en een paar vermeldingen. Ik vond Johansson haar personage een aangenaam en zeer goed side-character, maar het is duidelijk dat die niet bedoeld is om een eigen film te krijgen. Gelukkig krijgt Hawkeye wel goeie reviews, dan kunnen we dit ineens doorspoelen.
En mijn god, hoe irritant was al dat Engels met Russisch accent 🙄!

Interstellar nog eens gezien. Tja, wat kunt ge zeggen, a true masterpiece 👌. Had overlaatst ook ad Astra gezien. Natuurlijk niet het niveau van interstellar. Naar het einde toe zwakt het behoorlijk af. Maar zeker niet slecht!

Alien³ (rewatch)

Opnieuw helemaal anders dan de vorige 2 in de franchise, niet verwonderlijk gezien 3 verschillende (top)regisseurs. Maar toch voor mij de minste van de 3, iets te veel Alien meets Mad Max Thunderdome of zo (geen idee van waar ik deze feel krijg), hij doet het gewoon minder voor mij. 7/10

Wanneer ik ze allemaal een (re)watch heb gegeven kan het zijn dat de scores wel wat veranderen en ga ik ze zeker in een lijstje gieten. Wil ze nog allemaal af hebben voor ik aan de Nolan's begin.

Stalker (1979): 6/10 (dir. Andrei Tarkovsky)
Dit moest ik ook wel eens proberen zien, maar de kans zat er dik in dat het niets voor mij zou zijn. Dat blijkt ook zo te zijn. Cinematografie is erg goed, audio is zeer goed zeker voor een film van 1979 zowel sound als score.

Ik kan het verhaal volgen, ik kon min of meer volgen waarover het gaat, al heb ik wat bijgelezen over de hidden meaning. Ik ben geen fan van het verhaal. Ik ben ook geen fan van de hidden meaning. Ik ben het eigenlijk gewoon niet eens. Daarnaast in het algemeen gewoon geen fan van dat type film, absoluut niet zelfs.

Eerste Tarkovsky, ik ga het daar ook bij houden denk ik.

Laatst bewerkt:
Mother/Android (2022): Typische Netflix filler die geen enkel origineel idee heeft en gewoon een samenraapsel is van populaire sci-fi classics zoals Terminator, Children of Men en all things Asimov. Bovendien ligt het tempo voor een scifi-actie film ook tergend traag en loopt de runtime dan ook op tot proporties die eigenlijk niet te verantwoorden zijn voor een film met zo weinig te vertellen. Ik weet zelfs niet waarom ik de moeite heb gedaan deze op te zetten want de kwaliteit van het eindproduct lag dan ook volledig binnen de lijn van verwachtingen. Ik ben waarschijnlijk een naïeve ziel die hoopt dat Netflix ook ooit eens een banger zal lanceren binnen dit segment. Tot nu toe ijdele hoop.

Stalker (1979): 6/10 (dir. Andrei Tarkovsky)
Dit moest ik ook wel eens proberen zien, maar de kans zat er dik in dat het niets voor mij zou zijn. Dat blijkt ook zo te zijn. Cinematografie is erg goed, audio is zeer goed zeker voor een film van 1979 zowel sound als score.

Ik kan het verhaal volgen, ik kon min of meer volgen waarover het gaat, al heb ik wat bijgelezen over de hidden meaning. Ik ben geen fan van het verhaal. Ik ben ook geen fan van de hidden meaning. Ik ben het eigenlijk gewoon niet eens. Daarnaast in het algemeen gewoon geen fan van dat type film, absoluut niet zelfs.

Eerste Tarkovsky, ik ga het daar ook bij houden denk ik.
Wat is 'dat type film' dan precies? En kan je wat uitweiden over de 'hidden meaning', want het is niet echt een film die een specifieke betekenis heeft, laat staan een verborgen boodschap. De film is eerder een diep persoonlijke zoektocht/dwaaltoch door de ziel van Tarkovsky. Make of it what you will, maar een echte betekenis is dan eerder iets dat je er zelf op projecteert.

Niets mis met Stalker niet goed vinden btw...

Terug
Bovenaan