Bingo: deze film nog eens opnieuw gezien blijft toch goede komedie GADE ZWIJGEN plat antwerps ( sven de ridder )
Kapotlachen dieje film, ook al paar keer gezien.
Ein abces!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bingo: deze film nog eens opnieuw gezien blijft toch goede komedie GADE ZWIJGEN plat antwerps ( sven de ridder )
More like Mizogreatchi amirite?Mijn vrouw gaat bij haar schoonzus naar de Harry Potter special kijken, dus den deze heeft het kot voor zichzelf! Ik denk een Kenji Mizoguchi te bekijken, Mubi heeft een aantal van zijn films geselecteerd. Het wordt Ugetsu, wellicht. Of Sancho the Bailiff.
Een eerste Mizoguchi smaakte zeker naar meer. Gelukkig zijn er nog wat films van hem te vinden op Mubi. Wel een heel andere stijl dan Ozu, maar die Japanse historische speelfilms van de jaren '50 hebben wel wat gemeen. Een specifieke acteerstijl ook, dat wellicht uit de Japanse theatercultuur komt: bombastisch en kolderiek. Van Kurosawa heb ik wel wat meer gezien. Mijn favorieten zijn Sanjuro, Yojimbo, het wondermooie Ikiru en uiteraard Seven Samurai. Ran, Rashomon en Hidden Fortress waren ook goed. Van zijn Dreams vond ik The Village of the Watermills subliem.More like Mizogreatchi amirite?
Maar man, wat kan die man triestige films maken. Ugetsu is een uitstekend beginpunt. Ik kan je aanraden om ook eens te luisteren naar interviews en commentaries van Tony Rayns over deze film, Mizoguchi als regisseur en Japanse en Chinese film in het algemeen. Heel interessante kerel.
@Lakigigar voor Ozu zou ik beginnen met Ohayo en voor Kurosawa zou ik beginnen bij Rashomon, of High and Low als je niets hebt met historische film
Alien (rewatch, uiteraard)
Nog eens begonnen aan de Alien franchise, enige probleem is natuurlijk dat het alleen maar minder wordt vanaf nu. Blijft toch op fenomenaal niveau qua spanning en sfeer. De tijd en technologie hebben hem wel wat ingehaald, maar dat hoort bij de nostalgie natuurlijk. 9/10
Ik vind aliens thans toch beter dan alien
Herinner me daar nog eens bij de Ozu thread. Van Kurosawa ging ik met Rashomon beginnen.More like Mizogreatchi amirite?
Maar man, wat kan die man triestige films maken. Ugetsu is een uitstekend beginpunt. Ik kan je aanraden om ook eens te luisteren naar interviews en commentaries van Tony Rayns over deze film, Mizoguchi als regisseur en Japanse en Chinese film in het algemeen. Heel interessante kerel.
@Lakigigar voor Ozu zou ik beginnen met Ohayo en voor Kurosawa zou ik beginnen bij Rashomon, of High and Low als je niets hebt met historische film
.
Wat utred zei! Ga dat zien.Sowieso. Waarschijnlijk PTA zijn meest toegankelijke film. Geen obscure symboliek en het is een echt verhaal ipv een karakterstudie.
Eventjes heel de film spoilen...kon wel veel korter verteld worden, volgens deze recensent
![]()
Recensie | Review Licorice Pizza ★ Kinepolis Antwerpen donderdag 6 januari 2022
Een ganse film dachten we ‘wat is dit?’ toen we Licorice Pizza, de jongste coming of age dramedy van Paul Thomas Anderson zagen. Een prent overigens waar we de humor niet echt van inzien. We zijn in 1973 wanneer de vijftienjarige Gary Valentine (Cooper Hoffman), die bekendheid geniet als...concertnews.be
Wel een harde film maar ik kon die nooit serieus nemen omdat de dialogen zo hilarisch slecht zijn. En Vince Vaugh met zijn uitgezakt lijf die als keiharde bokser moet doorgaan...
Benieuwd naar uw mening van Halloween Kills. Ik vond die nog slechter.Halloween (2018) - 4/10
Ik kon me nu eens echt 0,0 seconden inleven in de personages. Hierin is de bodycount ook belachelijk hoog. Er zitten wel tal van referenties in, maar - again, looking at you Spidey - dat maakt nog geen leuke film om naar te kijken. Michaels masker was wel badass.