Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren met mijn zoontje naar de cinema geweest (zijn aller eerste keer, hij is 6). Spiderman gezien. Begon zeer sterk vond ik, zwakte helaas wat af, maar herpakte zich toch. In totaliteit zeker een aanrader. Echt fun om te zien! Goede film ook voor mijn zoontje als eerste film in de cinema. Hij heeft de meeste andere Spidermans ook grotendeels gezien.

49 up

Nog 2 te gaan hierna al neem ik telkens enkele maanden pauze.
Weinig vernieuwende zaken in deze editie, hetgeen me wel opvalt is hoeveel van deze mensen reeds gescheiden zijn. Het aantal dat precies 1 vrouw/man heeft gehad kan ik op 1 of 2 vingers tellen.

BLOOD RED SKY

leuk ! eindelijk nog eens een goeie vampieren film , op een vliegtuig dan nog wel.
van duitse makelij, maar was zeker goed en spannend.
loved it!

Billy Wilder :love:. Ik hou van veel van zijn films. Maar toppertjes zijn Double indemnity, The Lost Weekend en Ace In The Hole die altijd eerst bij me opkomen.

Zou mij is willen verdiepen in Billy Wilder. Some like it hot recent gezien, Sunset Boulevard en The Appartment moet ik is herbekijken, wat is nog de moeite
Double Indemnity en The Lost Weekend zijn essentieel, Ace in the Hole en Stalag 17 ook. Dan volgen One Two Three, 5 Graves to Cairo, Sabrina en The Private Life of Sherlock Holmes. A Foreign Affair en Love in the Afternoon zijn skippable imo.
Witness to the Prosecution moet ik herbekijken.

The Unforgivable (Netflix)
7,5/10

Goede film met Sandra Bullock.
Toch van genoten, terug een goede Netflix film.

Stalag 17 en Sabrina vond ik minder, de combinatie oorlog en comedy hou ik niet van, dat wringt bij mij. En bij Sabrina is Bogey te oud en het is ook duidelijk tegen zijn gedacht maar contractueel zat hij eraan vast.
Witness for the Prosecution is inderdaad fantastisch.

Sowieso van Billy Wilder komt er na deze week Tarantino, 2 weken Nolan en 2 weken Ozu een regisseur van de maand topic dus vermoed ergens dieper in februari. De 4 meest populaire Wilder films op letterboxd zijn naast The Apartment en Sunset Blvd. die je al hebt gezien Some Like It Hot en Double Indemnity (essentiele film noir). Als je 1 wilt zien (nu) zou ik die laatste doen als ik jou was. Die staat in zowel de lboxd top 250 als de IMDb top 250 (wat niet zo belangrijk is verder) en ook in TSPDT top 1000 pictures of de user poll best hoog. Dat geldt ook voor Some Like It Hot verder. Dus samen met de 2 die je al gezien hebt, denk ik de vier meest essentiele Wilders.

Ik heb zelf nog niets gezien van Wilder, maar ik ging die focus wel goed gebruiken, als ik me aan dat voornemen kan houden tenminste.

Laatst bewerkt:
Sowieso van Billy Wilder komt er na deze week Tarantino, 2 weken Nolan en 2 weken Ozu een regisseur van de maand topic dus vermoed ergens dieper in februari. De 4 meest populaire Wilder films op letterboxd zijn naast The Apartment en Sunset Blvd. die je al hebt gezien Some Like It Hot en Double Indemnity (essentiele film noir). Als je 1 wilt zien (nu) zou ik die laatste doen als ik jou was.

Ik heb zelf nog niets gezien van Wilder, maar ik ging die focus wel goed gebruiken, als ik me aan dat voornemen kan houden tenminste.
Als de Wilder week begint zal ik in Madrid zitten en daar vind ik met gemak wel wat blu ray's van de man, dus ik pik gewoon iets later in

Bon, Licorice Pizza dus :)

Heerlijk mooie film op alle gebied: setting, mood, locaties, humor, personages, acteerprestaties (wat een ontwapenende Haim en Hoffman),
Op zich geen wereldschokkend verhaal, maar dat is net de kracht van de film. Er zitten een paar nu al legendarische scènes in.
Duurt 2u15 maar vliegt werkelijk voorbij en ik had meteen zin om hem nog eens te zien (iets wat ik maar het laatst had met Mad Max: Fury Road)
Heel erg rewatchable dus
Hoe ik hem plaats in de PTA ranking, daar ben ik nog niet uit.

9/10

Damn, mijn frank was nog niet meteen gevallen toen ik de naam zag maar dat is dus de zoon van wijlen grootmeester Philip Seymour Hoffman in de hoofdrol (eveneens zijn eerste rol ooit).

Pi (1998): 8/10
Dit vind ik best wel goed. Super vette score, sfeervol waarin je de chaotiek in de structuur ziet en de structuur in de chaos, en ook weer iemand die volledig in volle madness draait. Goede cinematografie. Kort maar krachtig.

Mijn vrouw gaat bij haar schoonzus naar de Harry Potter special kijken, dus den deze heeft het kot voor zichzelf! Ik denk een Kenji Mizoguchi te bekijken, Mubi heeft een aantal van zijn films geselecteerd. Het wordt Ugetsu, wellicht. Of Sancho the Bailiff.

Mijn vrouw gaat bij haar schoonzus naar de Harry Potter special kijken, dus den deze heeft het kot voor zichzelf! Ik denk een Kenji Mizoguchi te bekijken, Mubi heeft een aantal van zijn films geselecteerd. Het wordt Ugetsu, wellicht. Of Sancho the Bailiff.
Van die regisseur en Ozu ging ik ook eens werk maken. Sowieso heb ik wel wat inhaalwerk nog qua Japanse klassieke cinema (of klassieke cinema in het algemeen). Ik heb nog nooit een Kurosawa gezien. Maar dat is een werkpunt waar ik dit jaar wat aan wou werken.

Terug
Bovenaan