Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Unforgivable

Onverwacht sterk toch. Lang geleden dat ik met een krop in de keel zat bij een film, heel sterke Sandra Bullock. Knap. 8,5/10

Laatst bewerkt:
Oké, ben klaar met de Tarantino's. Dit zijn de ratings die ik gegeven heb.
Jackie Brown (1997): 8/10
Kill Bill vol. 1 (2003): 8/10
Kill Bill vol. 2 (2004): 8/10
Django Unchained (2012): 9/10
The Hateful Eight (2015): 8/10
Once Upon a Time in Hollywood... (2019): 7/10

Uitleg enzovoort of precieze ranking, zie Tarantino-topic.

Hard Target (netflix, rewatch).

JCVD in zijn glorie moment, john woo's hollywood debut. what could go wrong? nothing.
prachtige louisiana (jazzy blues now orleans setting), typische goed geluid en actie zoals we gewoon waren in de 90's.

los van de eeuwige bloodsport/kickboxer discussie, is dit eigenlijk technisch en qua uitvoering de beste Van Damme film toch?

dan spreek ik nog niet van de prachtige combo villain: lance henrikssen & arnold vosloo.

1 ding achtervolgt me al jaren: ik krijg de DIRECTORS CUT maar niet te pakken, zelfs op internet is die nergens te vinden.
volgens wat ik her & der lees, is die toch echt wel de moeite, gaat die veel dieper in op het jagen op mensen en eerdere manhunt stories van het bad guys team.... zou ook ongeveer 25 minuten langer zijn!
onvindbaar :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hard Target (netflix, rewatch).

JCVD in zijn glorie moment, john woo's hollywood debut. what could go wrong? nothing.
prachtige alabama settings, typische goed geluid en actie zoals we gewoon waren in de 90's.

los van de eeuwige bloodsport/kickboxer discussie, is dit eigenlijk technisch en qua uitvoering de beste Van Damme film toch?

dan spreek ik nog niet van de prachtige combo villain: lance henrikssen & arnold vosloo.

1 ding achtervolgt me al jaren: ik krijg de DIRECTORS CUT maar niet te pakken, zelfs op internet is die nergens te vinden.
volgens wat ik her & der lees, is die toch echt wel de moeite, gaat die veel dieper in op het jagen op mensen en eerdere manhunt stories van het bad guys team....
onvindbaar :(
Op Amazon US: https://www.amazon.com/dp/B09JBQDZVQ. Als je er niet mee inzit, wat meer te betalen voor verzending en inklaringskosten natuurlijk. En als je een regiovrije blu-rayspeler hebt natuurlijk.

Op Amazon US: https://www.amazon.com/dp/B09JBQDZVQ. Als je er niet mee inzit, wat meer te betalen voor verzending en inklaringskosten natuurlijk. En als je een regiovrije blu-rayspeler hebt natuurlijk.
helaas de "gewone" versie,
de directors cut is indertijd enkel op VHS hier en daar verschenen, maar nooit officieel "verkocht".

hoogstens een VHS to dvd rip zou in principe te vinden zijn, maar zelfs dat is een utopie. Ik vrees dat die nooit het daglicht zal zien.

Mother/android

Had een deja vu gevoel rfr the 5th wave. Ik kijk wel graag naar films met alien invasions of robot take over maar deze is zeker niet goed ondanks Chloe Moretz.

Op zich spannend genoeg om uit te kijken maar plot en verhaal konden niet bekoren 5/10.

Nog gezien afgelopen week ofwat

Possessor - Mmm nee. Het idee erachter is best wel ok. Maar de uitwerking had me niet mee. Kan het ook niet helemaal verklaren waarom maar tegen t einde was ik naar de klok aan t kijken. Geef mij maar papa David zijn Videodrome, dat was spannend en intens, deze méh.

Paprika - Mijn eerste van de helaas al enige tijd betreurde Satoshi Kon en dit smaakt zeker wel naar meer, heel erg leuk gedaan, vol trippy moments zonder er een rariteitenkabinet van te maken zonder inhoud. Tekenstijl geen idee of die nog meekan met het hedendaagse (ik ken er echt niks van) maar het waren personages van vlees en bloed voor mij. Verhaal is goed. Leuk!

The Father - De beste van de drie, gewoon klasse. Qua verhaal, qua dialoog, qua acteerwerk, qua locatie(s), heel indringend portret van wat ouderdom mogelijks met zich mee kan brengen. Ik kan alle oscars of oscarnominaties wel volgen, Hopkins was niets minder dan zijn briljante zelve, Colman dik in orde, scenario was top en de montage viel me minder op maar als je erover nadenkt was die ook impeccable. Voor liefhebbers van steengoede ietwat klassieke cinema waar het draait rond acteerwerk op basis van een sterk scenario, een aanrader!

Moonraker: 7,5/10
Ik zal wel in de minderheid zijn maar ik vond deze eigenlijk dikke fun, James Bond meets Star Wars, what's not to like ?

Hard Times: 8/10
Charles Bronson's beste film waar hij een hoofdrol heeft imho.

True lies
Blij dat True Lies zo goed scoort, seriously underrated actiefilm die een perfecte mix biedt van actie en comedy.

Moonraker: 7,5/10
Ik zal wel in de minderheid zijn maar ik vond deze eigenlijk dikke fun, James Bond meets Star Wars, what's not to like ?
moonraker was ook mijn eerste bond film, en ook daardoor nostalgie ten top, en idd seriously fun.

één van mijn weinige niet-brosnan bond films die ik goed vind trouwens.

Ik blijf er bij, die brosnan bond films zijn de meest toegankelijke films om van te genieten , zonder een °°7 fan te zijn.

Ik blijf er bij, die brosnan bond films zijn de meest toegankelijke films om van te genieten , zonder een °°7 fan te zijn.
Ik vind de Brosnan bond films niet de beste maar ze zijn wel de minst gedateerde van het pre-Craig tijdperk en zijn voor een hedendaags publiek perfect bekijkbaar.
Brosnan vond ik wel een goede James Bond.

Goede film maar het happy einde kwam nogal geforceerd over vond ik
Ze respecteerden elkaar maar ik had niet de indruk dat ze vrienden waren.
Het té happy einde leek idd een beetje misplaatst maar
In realiteit hebben ze veel langer dan 2 maanden met elkaar doorgebracht en was er blijkbaar wel een hechte vriendschap ontstaan

Ik had er ook totaal geen idee van dat zwarten in Amerika zo behandeld werden in 1962, en blijkbaar werd dit totaal niet gedramatiseerd in de film.

De laatste tijd zijn de kindjes echt into Disney. Alleen, de dochter heeft al zowat alles gezien en nu is de zoon gestart met de collectie te ontdekken.

Vooral de Lions King draait hier overuren. En ik moet zeggen: dat is toch de beste Disney film met een paar straatlengtes voorsprong. Niet alleen een mooi verhaal, met humor op de juiste plaats (en juist gedoseerd) maar ook de animatie is top.

Absolute uitblinker is de scène in de canyon, van de start waar Scar Simba achterlaat, tot het slot waar Simba wordt achternagezeten door de hyena's.

Door die zoveel te herbekijken ook eens die live action remake opgezet maar wat een zielloze drol is dat. Van die remakes had ik tot nu toe alleen Jungle Book bekeken. Die vond ik wel echt goed gedaan maar die van Loon King is echt schaamteloos misbruik maken van nostalgie.

Verder nog (eindelijk) Luca gezien: goeie Pixar. Misschien wat simpeler qua verhaal dan hun voorgaande (Soul en Inside Out) maar imo is dat wat een verademing. De kern is een mooi simpel verhaal dat prachtig gebracht is (ik zou zo Porto Rossi willen bezoeken).

Inside Out en vooral Soul zijn imo te zwaar om met jonge kindjes te bekijken en met Luca zijn ze perfect mee.

Ik vind de Brosnan bond films niet de beste maar ze zijn wel de minst gedateerde van het pre-Craig tijdperk en zijn voor een hedendaags publiek perfect bekijkbaar.
Brosnan vond ik wel een goede James Bond.
Goldeneye, tomorrow never dies zijn mooi gedateerd. World is not enough is wat slecht gedateerd door de cgi en vooral Die another day (dat toen echt al niet goed was) is door die verouderde cgi nog erger geworden

helaas de "gewone" versie,
de directors cut is indertijd enkel op VHS hier en daar verschenen, maar nooit officieel "verkocht".

hoogstens een VHS to dvd rip zou in principe te vinden zijn, maar zelfs dat is een utopie. Ik vrees dat die nooit het daglicht zal zien.
De Unrated versie is wel te vinden, die heeft 3min extra tov de theatrical release.

"The international version is 99 minutes long and was the final version submitted to the MPAA for an R-rating, but was rated NC-17. It contains more violent footage not seen in the censored American R-rated version. It is three minutes longer than the R-rated version."

De laatste tijd zijn de kindjes echt into Disney. Alleen, de dochter heeft al zowat alles gezien en nu is de zoon gestart met de collectie te ontdekken.

Vooral de Lions King draait hier overuren. En ik moet zeggen: dat is toch de beste Disney film met een paar straatlengtes voorsprong. Niet alleen een mooi verhaal, met humor op de juiste plaats (en juist gedoseerd) maar ook de animatie is top.

Absolute uitblinker is de scène in de canyon, van de start waar Scar Simba achterlaat, tot het slot waar Simba wordt achternagezeten door de hyena's.

Door die zoveel te herbekijken ook eens die live action remake opgezet maar wat een zielloze drol is dat. Van die remakes had ik tot nu toe alleen Jungle Book bekeken. Die vond ik wel echt goed gedaan maar die van Loon King is echt schaamteloos misbruik maken van nostalgie.

Verder nog (eindelijk) Luca gezien: goeie Pixar. Misschien wat simpeler qua verhaal dan hun voorgaande (Soul en Inside Out) maar imo is dat wat een verademing. De kern is een mooi simpel verhaal dat prachtig gebracht is (ik zou zo Porto Rossi willen bezoeken).

Inside Out en vooral Soul zijn imo te zwaar om met jonge kindjes te bekijken en met Luca zijn ze perfect mee.
Elk kind moet de kans gehad hebben om The Lion King eens te zien, dus dat stemt me blij.

Chronologisch is zowat meest logische voor de Craig films, er zit een (sort of) doorlopend verhaal over al die films heen.

Bij alle andere Bond films maakt het niet echt uit in welke volgorde je die kijkt.

Terug
Bovenaan