Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Mother (2017) 4/10 (Dankzij Jennifer Lawrence haar gestoorde mooie looks) -> het punt om de film uit je zetel te bekijken met geen clue to the bigger picture.
Mother (2017) 8/10 -> The bigger picture

Vanuit filmperspectief. Ik had al gehoord dat het een speciale film. Stond op Netflix en ging hem een kans geven. Film met Jennifer Lawrence kan niet slecht zijn :love:

DEEL 1 (OT)Het moment dat Javier B. zonder toestemming Ed Harris binnenliet, had ik al iet.. "mmh ok.." Zekers wanneer Jennifer (mother) beetje heel haar plan moest trekken en ook als de hulp werd gebruikt, begon ik al een zeer lichte frustratie te krijgen. Toen de vrouw van Ed Harris (Michelle P.) dan ook binnenkwam+ de zonen dan begon ik toch al rechtop te zitten. Heel de heisa daarna met zoon die sterft en ineens heel die meute die binnenkomt en Javier dit allemaal maar toelaat en zijn vrouw zo in de steek laat begon écht frustrerend te worden. Mensen die haar negeren, gewoon in het huis overal zitten, spotten enz. OK, dit gedeelte was gedaan, alles gaat ineens rooskleurig verder.

DEEL 2 (NT). Ik ga heel eerlijk zijn, toen hij zijn ineens successvol was, ben ik beginnen spoelen. Gewoon alles op versnelt bekeken beginnend van seconden tot bijna minuten. Hoe degoutant en frustrerend was dit allemaal. Het moment met de baby (zelf ben ik vader van een bijna 2 jarig kindje) was voor mij om bijna over te geven en het gedeelte erna.

Ik was blij dat de film gedaan is. Enorm frustrerende film. Ik had ook eerlijk gezegd (ik wist niet waarover de film ging wegens geen synopsis gelezen te hebben) totaal geen idee waarover hem ging. Klotefilm, frustrerend, gestoord.

The bigger picture

Lag hier echt wakker over en begon dan maar eens wat recensies te lezen, blijkbaar overal klote. Echter kwam ik erachter dat we het verhaal van Aarde en God hier aan het lezen zijn. Langzaam aan begon men koppeke te werken. Jennifer=Aarde. Javier = God | Ed Harris= Adam | Baby= Jezus |Mensen die in het huis rondlopen= wij | Huis = aarde/natuur

Dus als je de film opnieuw bekijkt met het standpunt dat de bijbel hier wordt uitgelegd dan is het een ander verhaal helemaal. Cain en Abel die vechten met elkaar. Eva (Michelle) die meerdere keer zegt tegen Jennifer van 'omg je houdt echt van hem (god)'. Echt meerdere keren signalen geven ze aan Mother van 'je wordt in de steek gelaten'. Die mensen die constant alles kapot maken (ondertussen breekt er ene de lavabo af, en iets verder zie je iemand de muur schilderen) zijn wij die de Aarde vernietigen en denken dat wij alles mogen (spotten met Mother van: "yeah your house..). De baby is jezus die … enz enz.

Als je de film dan zo achteraf analyseert, is het een compleet ander verhaal. Steeds frustrerend maar tja, eigenlijk is het ook zo in realiteit.
Het is nu niet omdat film betekenis heeft dat het daarom plots goed wordt, hé. Ik bedoel niet dat je de film niet goed mag vinden, maar gewoon dat het perfect OK is om een film slecht te vinden ondanks het eens te zijn met zijn boodschap 😛

Voor mij lagen allegorische stijl en de Bijbelse verwijzingen er veel te dik op, wat enkel bijdroeg aan mijn frustratie tijdens het kijken. Aronofsky staat sowieso niet bekend voor zijn subtiliteit als regisseur, maar de simplistische setup, die op elke seconde schreeuwde om allegorisch geïnterpreteerd te worden, was amateuristisch en ronduit lachwekkend. Zoals ik wel vaker het gevoel heb bij zijn films, lijkt het alsof hij na de eerste draft van het script, dat niet meer is dan een samenraapsel van spirituele nonsens en intellectuele metaforen, direct overgaat naar productie zonder enige herwerking of verfijning.

Ik vond mother! ronduit verschrikkelijk, maar moet Aronofsky wel punten geven voor zijn centrale idee zo ver door te drijven...
 
Laatst bewerkt:
Het is nu niet omdat film betekenis heeft dat het daarom plots goed wordt, hé. Ik bedoel niet dat je de film niet goed mag vinden, maar gewoon dat het perfect OK is om een film slecht te vinden ondanks het eens te zijn met zijn boodschap 😛

Voor mij lagen allegorische stijl en de Bijbelse verwijzingen er veel te dik op, wat enkel bijdroeg aan mijn frustratie tijdens het kijken. Aronofsky staat sowieso niet bekend voor zijn subtiliteit als regisseur, maar de simplistische setup, die op elke seconde schreeuwde om allegorisch geïnterpreteerd te worden, was amateuristisch en ronduit lachwekkend. Zoals ik wel vaker het gevoel heb bij zijn films, lijkt het alsof hij na de eerste draft van het script, dat niet meer is dan een samenraapsel van spirituele nonsens en intellectuele metaforen, direct overgaat naar productie zonder enige herwerking of verfijning.

Ik vond mother! ronduit verschrikkelijk, maar moet Aronofsky wel punten geven voor zijn centrale idee zo ver door te drijven...
Geef je volledig gelijk. Wilde alleen melden dat de film op zijn eigen slecht was. (J.L haar performance vond ik echt goed, die heeft volgens mij hierna iets aan haar longen gekregen :D ) Toen ik besefte dat er meer achter dit raar verhaal zat, dan vond ik de "plot" of hoe je het noemt beter. 8 is misschien te veel, laten we een 6,5/7 mssh maar noemen.
 
Mother! (2017) - 1/10

Wat een ongelofelijke clusterfuck was dit, het was zo erg dat ik hem in 2 delen heb bekeken. Na een uur was ik het zodanig beu dat ik eerst ben gaan lopen voordat ik verder heb gekeken, denk niet dat ik dat al ooit heb gedaan.

Ik heb er alle begrip voor dat je een boodschap wil overbrengen via uw film, maar zorg er dan misschien toch voor dat het het bekijken waard is.

Ik had de volledige film echt het gevoel dat ze allerlei onderliggende boodschappen wilden overbrengen, die allemaal in een pot hebben gesmeten, er wat in hebben geroerd en dan maar hebben beslist dat het in orde was. Het voelt zodanig onsamenhangend aan dat ik er letterlijk misselijk van werd.

Het eerste deel vond ik waanzinnig saai, maar dan had ik nog min of meer het gevoel dat er iets van structuur in zat. Maar het laatste deel is zo chaotisch dat ik gewoon echt niet meer wist waar ik naar was aan het kijken.

Het is echt eeuwen geleden dat ik nog zo’n slechte film heb gezien. Jezus Christus toch....
 
Zack Snyder's Justice League.

De film duurt wel zo'n vier uur, maar ik had hier niet het gevoel dat het nodeloos uitgerokken was. Beter in balans dan de eerste versie, die ik me niet meer zo goed kan herinneren. Je kan het véél te lang vinden, maar als je hem beschouwt als een miniserie met 6 hoofdstukken met een epiloog is het goed doenbaar. Je krijgt véél meer context. Benieuwd naar het vervolg.
 
Laatste week weer wat meer gezien. Bijna allemaal 8/10 filmpjes. Ik heb wel terug mijn filmplezier teruggevonden, maar ik ga het wel houden op af en toe eens een film voorlopig.

Den skyldige: 8/10
El Orfanato: 8/10
Dogman: 8/10
Millennium Mambo: 7/10

Er zijn best nog wel wat films die ik heel graag eens wil zien, maar ja... ik ben ook geen robot op dat vlak.
 
Ik vond mother! net zalig omdat het zo chaotisch was.

Ik werd er letterlijk ambetant van, al kan ik mij wel inbeelden dat het hier de bedoeling is/was om de kijker een ongemakkelijk gevoel te geven gezien het thema, maar bij mij werkte het absoluut niet.
 
Ik moet zeggen dat ik hem toch ook zalig vond al had ik nog niet direct het achterliggend verhaal door toen.
De waterval aan extreme en absurde situaties vond ik echt subliem.
Ben wel een Aronofsky fan eigenlijk
 
Ik vond mother! net zalig omdat het zo chaotisch was.
Bij mij zowat de enige die ik goed vond van de regisseur en k heb ze op Pi na allemaal gezien denk ik :p .

Sfeerfilm tot en met. Dat het dan niet allemaal logisch is of normaal vond ik geen drama.
 
gistern nogmaals Rambo first blood part 2 op vtm3.


blijft de beste in de reeks imo,
de hele America First ideologie, one man's army , reagan's foto op Murdock zn bureau, returning POW's en neglecting war veterans sfeertje, "for our country to love us, as much as we love our country" monologue..... is toch wel zalig.

stallone moet toch echt wel een serieuze body builder geweest zijn vroeger, die zn lichaam is toch niet normaal in die films.

ik heb die film nu wellicht al 30 keer gezien, (mijn hoogste aantal ooit voor een film) maar blijft ongelofelijk bekoren. zo ééntje die je nooit beu wordt
 
Zack Snyder's Justice League.

De film duurt wel zo'n vier uur, maar ik had hier niet het gevoel dat het nodeloos uitgerokken was. Beter in balans dan de eerste versie, die ik me niet meer zo goed kan herinneren. Je kan het véél te lang vinden, maar als je hem beschouwt als een miniserie met 6 hoofdstukken met een epiloog is het goed doenbaar. Je krijgt véél meer context. Benieuwd naar het vervolg.
Vond hem ook allesbehalve te lang. Veel beter dan de vorige en mij goed mee geamuseerd, ik vrees alleen dat ik je moet teleurstellen maar een vervolg gaat er niet inzitten spijtig genoeg.
 
Ik ben aan het kijken om evt. wat van Kar-wai Wong te bestellen, maar ik twijfel over zijn engelse World of Kar Wai Wong criterion collectie ofwel de 5 geremasterde dvd's van cineart die een stuk goedkoper zullen zijn, en ook NL subs zullen hebben. Tweedehands ook al een tijdje op zoek naar een eerdere box, maar dat is in het afgelopen jaar me nog niet gelukt om naast 1 heel oude advertentie te vinden waar 1 man niet op reageert. Iemand advies?

Sowieso qua Aziatische cinema (zeker als je NL subs wilt) is het echt een pain in the ass. Zowel illegaal als legaal is het bijna onmogelijk om deftig naar een film te kunnen zien. Illegaal bijna altijd subs out of sync (dan moet ik wel engels doen), en legaal niet te verkrijgen met nl subs. Ik bedoel... niet dat ik geen engels kan, maar ik heb er toch meer moeite dan met nl subs, zeker bij complexe thema's of complexe dialogen.

En streamingdiensten negeren massaal Azie of kwalitatieve cinema in het algemeen imo. Netflix, Amazon en zeker DIsney+ is puur weggesmeten geld op basis van mijn filmsmaak omdat ik 99% toch niet zal kijken, en maar in 5% zal geinteresseerd zijn (bij disney+ is dat nog veel minder) + ik heb geen zin om geld te geven aan amazon, dat ook nog (of disney whatsoever).

Ook nog een film gezien

Mysterious Skin: 8/10

Op randje van 9/10
 
Drunk

Zeer goede film, Mads Mikkelsen is geniaal.
Jammer dat er hier een US remake van komt, alcoholcultuur kan je helemaal niet vergelijken met de US.
 
Tweedehands ook al een tijdje op zoek naar een eerdere box, maar dat is in het afgelopen jaar me nog niet gelukt om naast 1 heel oude advertentie te vinden waar 1 man niet op reageert. Iemand advies?
Afilm dvd box? Heb ik. Laat maar weten wat je er eventueel voor wilt geven. Buiten "In The Mood for Love" en "Chunking Express" niet zo'n grote fan. Moest je in de regio van Temse wonen wil ik je ze ook wel lenen.
 
Terug
Bovenaan