Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Carlito's Way van Brian de Palma gezien, had er wel al stukken van gezien als kind etc..
Zeker een goede film, het einde is wel cool lol 8/10

- Carlos (2010) 8/10

- Snowpiercer (2013) 9/10*

- Heathers (1988) 7/10

- Not a Pretty Picture (1976) 6/10

- Kill Bill: Vol. 1 (2003) 9/10*

- Piranha (1978) 6/10*

Love Exposure

Deze film stond al heel lang op mijn watchlist. Het is ook een absolute favoriet op iCheckMovies: daar staat hij zelfs op plaats 6 in de lijst https://www.icheckmovies.com/lists/icheckmoviess+most+favorited/ (een erg toffe lijst trouwens).

De film duurt ruim vier uur, dus ik heb hem in drie delen bekeken. Dat werkte prima.

Het eerste uur vloog voorbij: de personages waren boeiend. Maar zodra de twee meisjes erbij kwamen, werd het snel chaotisch. Uiteindelijk begon dat zelfs een beetje te vervelen.

Alles bij elkaar is het zeker een goede film, maar een meesterwerk? Nee, absoluut niet.

Sharon & Ozzy Osbourne: Coming Home

Mooi afscheidsdocument. Ja ik heb een paar keer strijk gelegen maar ook wel met een krop in de keel gezeten. De laatste beelden zijn van 5 dagen na zijn laatste show, die komen wel binnen. Maar overall is dit wel wat het moet zijn: de man wordt gevierd je ziet wat zijn realityshow maakte wat ze was maar de ziekte wordt niet verstopt. En ja hij kon nog altijd serieus sakkeren op Sharon.

Zot hoe de meningen verdeeld zijn. Men maten deze gezien en vonden het een 4/10.
Echt geen enkel idee hoe je deze film maar een 4/10 zou kunnen geven. Dat het type horror mogelijk minder je ding is ok, maar deze is bovendien ook nog gewoon steengoed gefilmt. alles onder een 6/10 doet me denken dat ze de film gewoonweg niet gezien hebben. Voor mij is het een 8/10.

Nightcrawler (2014) - 9/10

Niet gelijk zo'n interessante premise, daarom dat ik hem nog niet eerder gezien had, maar Jake Gyllenhaal zet me daar toch een puike prestatie neer, amai.
Sterke indruk nagelaten.

Scream (1996) - 8/10

Ook alweer heel lang geleden dat ik deze nog gezien had. Af en toe beetje in de war met de herinneringen van Scary Movie, omdat Scream zichzelf ook niet echt serieus neemt en bij wijlen het genre parodieert.
Verhaaltechnisch beetje vreemd met momenten, vooral op het einde (hoezo ga je elkaar neersteken voor je de anderen hebt uitgeschakeld? Maar bon, dat was misschien ook deel van de parodie), maar al bij al toch een zeer leuke prent.

Martyrs (2008)
Bijlange niet de shock film die velen ervan maken vind ik.
Na de eerste 10 minuten gebeurt er geen hol.
Het is pas in het laatste deel dat het wat interessant wordt en dan nog zijn er betere films die hetzelfde aanbieden.
3/10

Laatst bewerkt:
Madame Web

Voorspelbaar en flinterdun verhaal en plot. Ook enkele compleet ongeloofwaardige dingen en zelfs flagrante fouten in. Maar toch puntje extra voor Dakota Johnson. 5/10

Zot hoe de meningen verdeeld zijn. Men maten deze gezien en vonden het een 4/10.
Goed gemaakte film die toch heel wat meer dan 4/10 verdient, ook al was het je ding niet ... Maar voor mij DE let down van de film? Dat het mysterie er plots halfweg zo ingelepeld wordt met de paplepel.

Laatst bewerkt:
Cujo & Christine
Rewatch.
King klassiekers die geen intro nodig hebben.
Ik blijf het geweldig vinden hoe ze die hond zo hebben gekregen op het einde.
Er komt blijkbaar, dit jaar nog, een Netflix remake van Cujo. Ik houd mijn hart al vast.

Weapons: 9/10

Cinema ging niet. Dan maar thuis gebleven + huren. Nu weet ik eindelijk waarom er al jaren zo weinig volk is in de cinema. €15 zonder overpriced chips & cola + geen mensen die op uw zenuwen werken. Als wij naar de cinema gaan zijn we altijd een kleine €50 kwijt. Ik wist helemaal niet dat je films die nog in de bioscoop zijn kon huren. Heel toevallig ontdekt deze.

Ps: waarom heet die film Weapons en vanwaar komt die driehoek?

Moet je de serie gezien hebben? Ben daar ooit aan begonnen en niet slecht, maar na 10 eps. afgezet.
ik ben net door seizoen 1, vanaf afl 15 ofzo begint het echt zeer goed te worden, ik vond de eerste 10 ook niet top, maar nu ben ik blij dat ik heb doorgezet. De gevechten met die eerste van de 12 kibuchi zijn echt om duimen en vingers af te likken.

Ballerina, amai degene die dat heeft geschreven, die heeft echt wel een stel apen ingehuurd en op een typmachine losgelaten. Domste verhaal ooit
, paar gatachterlijke plottwisten.
een heel dorp met zelfs een spoorlijn naar toe dat enkel gezinnetjes heeft met getrainde moordenaars als dorpsleden, maar niemand weet waar het dorp is, er zijn enkel roddels over de mogelijke locatie :unsure:
Dat den Keanu daar zijn medewerking aan heeft verleend. 🥲
Nu ja, 't is ne film die ge ook enkel kijkt voor de actiescenes natuurlijk. Niet dat die geloofwaardig zijn, maar goed, in het John Wick universum moet dat ook niet. Heb het daar wel altijd al moeilijk mee dat ze zelfs na tig messteken door spieren en pezen toch normaal kunnen bewegen en vechten, maar hier ging het nog verder vond ik. Er mag nog een minimum aan logica in zitten.
de scene in de wapenwinkel waarbij ze alle geweren laat liggen en enkel voor de granaten gaat. Granaten die krachtig genoeg zijn om een bres te slaan in een muur, maar tegengehouden worden door een dun tafeltje en of een openstaande deur...
Of dat vlammenwerper gevecht: ze staat heel de tijd met haar rug naar die gast achter de auto en die wacht tot ze al die andere heeft uitgeschakeld en dan op het einde die brandblusser tegen de vlammenwerper: lol, komaan zeg. :rofl: Allez, ik snap dat het coole beelden opleverde en dat is dan ook de bedoeling, maar rond het dan wel wat beter af. Ook wel straffe make-up dat ze had: na elk gevecht zag ze er nog prima uit.
Dit was toch wel een extra leveltje van ongeloofwaardige actiescenes.

De driehoek is vermoedelijk een soort witchcraft teken.
Klopt, een vrij veelvorkomend symbool van mystiek en zwarte magie. Zie je af en toe terugkomen in films met heksen / magiërs, zoals bvb Gretel & Hansel. Driehoekmotief in deze film verder visueel weergegeven door de tak van die struik die gebroken wordt en dan de slachtoffers (de 'wapens' uit de titel) die met hun armen ook een soort driehoek vormen terwijl ze lopen naar hun prooi.

Terug
Bovenaan