Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Sinners: heel coole film. Tonnen sfeer imo. Niet perfect maar toch heel hard van genoten.
Barbarian: goeie start die je op't puntje van je stoel houdt. Eens duidelijk wordt hoe de vork aan de steel zit, wordt het iets minder. Zelf hou ik van wat meer mysterie. Ik snap ook dat het borderline komisch is en dat voor veel mensen de film hier compleet in zakt omwille van die reden. Dat de horror het compleet verliest van de comeday op het moment dat het eigenlijk nog griezelig zou moeten zijn.

Laatst bewerkt:
A Quiet Place: Day one (2024). Leuke film. Ik heb mij ermee vermaakt, maar ook niet helemaal speciaal. 6/10.

Ook iets teveel de emotionele toer opgegaan.

Nosferatu

Hard van genoten, al vond ik het einde relatief zwak. Veel sfeer, goede spanning, prachtig acteerwerk en een correct tempo. Bouwt langzaam op naar een einde die de verwachtingen hoog legt. Maar eindigt wat met een sisser imo. Jammer.

Toch een dikke 8/10.

The Conjuring : Ben geen horror fanaat maar ik houd wel is van een goeie thriller. Toch maar is deze geprobeerd en niet ontgoocheld. Er is een soort van constante dreiging die heerst die dan naar het einde toe volledig los komt. 7/10

Blade Runner :
Voor de 1000ste keer nog is. 9/10

No Country for old man :
Tijdje geleden ben ik op een Tik Tok account gestoten van Kaden Watson. Die heeft een soort boekenclub gestart maar dan over film. Hij ontleed en bespreekt bepaalde thema's en dan vervolgens binnen die thema's bespreekt hij 4 films tot in het detail. Zo ook No Country for old man. Dus ik moest deze nog is herbekijken hierna en blijft een geweldige film. De jacht van de pchycopaat Chigurh op Llewelyn nadat deze een koffer met geld vind van een mis gelopen drugdeal is ongelofelijk. Zowel Brolin als Bardem zijn meer dan uitstekend en, weliswaar, ietsje minder in beeld maar niet minder geweldig is ook Tommy Lee Jones als sheriff die op zoek gaat naar de 2 kemphanen. Een moderne klassieker 9/10

Laatst bewerkt:
The expendables 2.

rewatch uiteraard, blijft heerlijk om die allemaal samen op scherm te zien, wel pijnlijk om te zien hoe Bruce Willis hoe goed die er toen nog aan toe was, maar ja, film is ook al 15 jaar oud ondertussen..

In het weekend met de plus dochter van 10 eens Kpop Demon Hunters (https://www.imdb.com/title/tt14205554/) gezien.

Phoeh! Goed hoor!
Mooie, strakke grafische stijl. Een eenvoudige, herkenbare verhaallijn gewoon heel goed uitgevoerd.
Laat de muziek misschien niet helemaal mijn genre zijn, maar ze hebben qua soundtrack toch een pareltje opgeleverd. Top productie! Klaar voor heel wat prijzen.

8/10

Martyrs (2008)
Bijlange niet de shock film die velen ervan maken vind ik.
Na de eerste 10 minuten gebeurt er geen hol.
Het is pas in het laatste deel dat het wat interessant wordt en dan nog zijn er betere films die hetzelfde aanbieden.
3/10
Bruh you trippin ?

Na de eerste 10 minuten gebeurt er niets ? Ik weet niet welke films jij kijkt want er gebeurt constant wel iets. Wat bedoel je precies met 'het laatste deel' ? De torture scenes ?

Bruh you trippin ?

Na de eerste 10 minuten gebeurt er niets ? Ik weet niet welke films jij kijkt want er gebeurt constant wel iets. Wat bedoel je precies met 'het laatste deel' ? De torture scenes ?
Idd. Ik vond er niks schokkends aan eigenlijk.
En eigenlijk na die opening waar die vrouw het huis binnen komt en haar ding doet is er toch niks buiten wat flash backwards wat schokkend is.
Er zijn films die voor mij een diepere indruk nagelaten hebben waar veel minder over wordt gepraat. Eden lake bvb.

Er zijn films die voor mij een diepere indruk nagelaten hebben waar veel minder over wordt gepraat. Eden lake bvb.
Jep Eden Lake is zo'n film waarvan je onmiddellijk denkt: dit kan werkelijk iedereen overkomen.

En dan nog met zo'n knaller einde. Ik hou ook wel van dergelijke films!

Black Bag

Leuke Soderbergh, met heerlijke interacties tussen de personages, die elk ook niet van bordkarton maar gewoon van vlees en bloed zijn, vaak toch een manco bij dergelijke thrillers. 8/10

The Lost Bus : gebaseerd op een waar gebeurd verhaal waar een buschauffeur, Matthew Alright Alright Alright McConaughey, 20 kinderen door een inferno moet leiden samen met hun schooljuf terwijl hij worstelt met vaderschap van zijn eigen tienerzoon en zijn eigen vader waar hij zelf als tiener is van gevlucht. Had er niet veel van verwacht en in het begin had ik iets van dit gaat niks zijn maar naarmate de film vorderde vond ik hem beter en spannender worden. Wel iets te veel shaky cam beelden. 7/10

Laatst bewerkt:
Ballerina.
Actie volgens het John Wick recept.
Zeker niet slecht, wel dat bepaalde scenes wel heel ongeloofwaardig overkomen (in zoverre geloofwaardigheid kan in dat universum).

6,5/10

I am wrath .

met john travolta. mja wraakfilmpje zoals death wish (38 e sequel ofzo :p ) maar wel entertainend.
enorm veel cliche's wel maar kom...

maar ik had hem toch al eens gezien. vanaf nu ga ik punten geven op IMDB , zodat ik kan checken of ik hem al zag of niet.

American Hustle (2013) - 8,5/10

Dit weekend gezien, is me heel goed bevallen. Begin was een beetje traagjes, met dat vertellen de hele tijd, maar eindigt toch heel sterk.

Ballerina.
Actie volgens het John Wick recept.
Zeker niet slecht, wel dat bepaalde scenes wel heel ongeloofwaardig overkomen (in zoverre geloofwaardigheid kan in dat universum).

6,5/10
Ik vond het net iets te veel choreografieën hebben en te weinig verhaal. Ook dat dorp waar iedereen huurmoordenaar is oogde zo belachelijk in mijn ogen.

Terug
Bovenaan