Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gran Turismo
Wat een snertfilm. Ben grote GT game fan, maar dit was gewoon belachelijk. Nog nooit zoveel clichés op een hoop gezien. Maar het ergerlijkst waren de race-scenes die compleet onrealistisch waren, en dan ook nog eens verder om zeep geholpen werden door idiote graphics overlays. Als kers op de zure taart zag je als GT fan ook direct dat de layouts van de circuits niet klopten omdat ze blijkbaar op andere circuits opgenomen werden (vooral de laatste bochten van Le Mans vallen hierbij door de mand).
4/10
Volledig mee eens en dan vind ik je nog veel te vrijgevig met je score. Wat een absolute drol van een film. De meeste race scenes zijn trouwens op Hungaroring opgenomen, extreem pijnlijk als je dan wilt doen alsof je op Le Mans aan het racen bent, vooral met die iconische laatste sector die dan afwezig is in de film (je ziet dan letterlijk die laatste haarspeld van Hungaroring).
Verder had die film voor mij ook geen enkele kwaliteit die een ander gebrek kon verzachten. En ik weet dat ze op een zo breed mogelijk publiek mikken, maar daar slaan ze de bal helemaal mis volgens mij. Mensen die niet into Gran Turismo zijn gaan weinig aandacht hebben voor deze film, en fans van de games gaan toch op hun honger blijven zitten... Maar de gemiddelde scores die hieraan gegeven worden spreken mij helaas tegen.

extreem pijnlijk als je dan wilt doen alsof je op Le Mans aan het racen bent, vooral met die iconische laatste sector die dan afwezig is in de film (je ziet dan letterlijk die laatste haarspeld van Hungaroring).

Het bizarre is ook dat ze luchtbeelden tonen waar je die dubbele haarspeld aan het einde van de Hungaroring duidelijk ziet (ipv de dubbele chicane van Le Mans), terwijl vanop die hoogte ze even goed game footage zouden kunnen gebruiken want van op zo een afstand zou je geen verschil zien. Meer zelfs, die beelden zagen er voor mij zelfs niet eens echt uit...

The Fantastic Four - First Steps: Na een leuke Thunderbolts films terug af naar een zeer mattige MCU film. Dat er op veilig werd gespeeld met deze film spatte voor mij ook van het scherm af. Alles te proper, te voorzichtig, weinig tot geen verrassingen. Julia Garner als Silver Surfer was nog het meest interessante personage. Ralf Ineson met zijn stem was geweldig als Galactus en ik had ook hier weer meer van het Kosmische wezen verwacht dan wat we nu hebben gezien. 6/10

Full Metal Jacket :
Wist gisteren niet goed wat kijken en stootte op deze bij Prime dus nog is bekeken. Het eerste deel met de toilet scene gespeeld een manische Vincent D'onofrio was het hoogtepunt van de film. Daarna roteerde de film naar de Vietnamoorlog zelf met al zijn gruwelijke momenten samengevat in de scene met de sniper. Prachtige en zeer trieste film over nog maar is oorlog die alleen maar slachtoffers en geen winnaars had. GET SOME! 8/10

Laatst bewerkt:
Ik vrees dat ik geen Michael Mann liefhebber ben en het nooit zal worden ook.

Enkel HEAT kon me danig bekoren, dat wel.

maar The insider, collateral vond ik ook al niets. En gisteren THIEF na half uur uit gezet, zo saai vond ik het :( Dusja en Miami Vice heb ik gisteren al besproken..

A
Ik vrees dat ik geen Michael Mann liefhebber ben en het nooit zal worden ook.

Enkel HEAT kon me danig bekoren, dat wel.

maar The insider, collateral vond ik ook al niets. En gisteren THIEF na half uur uit gezet, zo saai vond ik het :( Dusja en Miami Vice heb ik gisteren al besproken..
Als je Thief al na een halfuur hebt afgezet, heb je werkelijk een hoop briljante scènes gemist.

Zo weinig 🤪
Nee, serieus , ga vanavond zien in IMAX
Mijn verwachtingen liggen hoog, wss té hoog
Jammer dat hij morgen alweer verdwijnt uit IMAX, voor Avatar 2 dan nog wel
Het is een goeie film maar het is geen There Will Be Blood. Mijn verwachtingen lagen misschien ook wat te hoog.

1000028702.png

One Battle After Another
Ik vond de film maar heel erg meh. Het wilt een Coen film zijn, maar mist de Flair. Er zitten een paar onwaarschijnlijk coole scènes in (zeker die chase), maar overall I did not like.
Ik ben nooit een groot PTA fan geweest, en zal het waarschijnlijk nooit zijn... en nooit begrijpen waarom die zo hoog aangeschreven staat.

Caught Stealing
Ik ben nooit een groot Aronofsky fan geweest, en zal het waarschijnlijk nooit zijn... maar deze vond ik heel goed.
Aronofsky op zijn minst pretentieus, minst up his own ass, en minst "ik loop verloren in mijn eigen metafoor", and I like it!!

Eigenlijk best wel een vergelijkbare film met OBAA, maar waar OBAA een Coen wil zijn, wilt deze een beenharde Shane Black zijn. I had fun!!

Eden
Lolwtfbbq / 10
Howard op zijn MEEST pretentieus. Een paar indrukwekkende acteerprestaties en scènes, that's it.

Hoe bedoel je?
Hoe ik het interpreteerde was dat je de film niet fantastisch goed vond en dus begon te letten op andere dingen - zoals de kleuren.
In mijn hoofd (ik vond de film een gedrocht) klikte dat als "Yea the movie was meh, but the colours man, the colours were top tier!"
Alsof je iets positiefs moest zeggen, maar niks vond.

Of had ik het bij het verkeerde eind?

Hoe ik het interpreteerde was dat je de film niet fantastisch goed vond en dus begon te letten op andere dingen - zoals de kleuren.
In mijn hoofd (ik vond de film een gedrocht) klikte dat als "Yea the movie was meh, but the colours man, the colours were top tier!"
Alsof je iets positiefs moest zeggen, maar niks vond.

Of had ik het bij het verkeerde eind?
ik was echt impressed door de kleuren. Voor de rest was de film niets nieuws, inderdaad.
(gedrocht vind ik wat te sterk, geef ook wat props aan de technische zijde)

One Battle After Another

Verwachtingen helemaal ingelost. 2u30 vlogen voorbij, van actievolle 'prelude' tot emotionele einde.
Vader-dochter relatie is de emotionele kern en kwam (ook als vader van twee zonen) goed binnen bij mij: subtiel en allesbehalve manipulatief
Geweldige actie scenes, waarbij ik op puntje van mijn stoel zat
Hyper actueel ifv het huidige klimaat in de VS
De humor zat ook goed en deed, zoals hierboven werd gezegd, idd wat aan de betere Coens denken.
En dan die acteerprestaties: Leo uiteraard geweldig, maar Penn zo mogelijk nog beter als maniakale antagonist. De dochter is een sterke nieuwkomers en wat een powerhouse is Teyana Taylor :bow:

IMAX zeker een meerwaarde, maar zou evenzeer op 'normaal' scherm gewerkt hebben

9/10

Terug
Bovenaan