Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gran Turismo
Wat een snertfilm. Ben grote GT game fan, maar dit was gewoon belachelijk. Nog nooit zoveel clichés op een hoop gezien. Maar het ergerlijkst waren de race-scenes die compleet onrealistisch waren, en dan ook nog eens verder om zeep geholpen werden door idiote graphics overlays. Als kers op de zure taart zag je als GT fan ook direct dat de layouts van de circuits niet klopten omdat ze blijkbaar op andere circuits opgenomen werden (vooral de laatste bochten van Le Mans vallen hierbij door de mand).
4/10

Uncut Gems (2019) - 9/10

Dikke film van Adam Sandler, tjokvol spanning en adrenaline. Een geweldig tragisch einde dat je ziet aankomen vanaf het begin van die scene maar daarom is de punch niet minder.

Splitsville

Veel grappiger en fun dan verwacht.

Requiem For A Dream

Eerste rewatch sinds ik 18 jaar was. It does not hold up. Of toch niet helemaal. De muziek blijft awesome en Ellen Burstyn heeft enkele fantastische scenes. De film is ook heel strak geknipt. Maar de inhoud en overdreven pathos is... makkelijk proberen te scoren. Het werkt enorm goed voor een student in het middelbaar die dit een edgy film vond. But I guess I grew up.

Jared Leto kan ook voor geen hol acteren. Dat hielp ook niet.

Splitsville

Veel grappiger en fun dan verwacht.

Requiem For A Dream

Eerste rewatch sinds ik 18 jaar was. It does not hold up. Of toch niet helemaal. De muziek blijft awesome en Ellen Burstyn heeft enkele fantastische scenes. De film is ook heel strak geknipt. Maar de inhoud en overdreven pathos is... makkelijk proberen te scoren. Het werkt enorm goed voor een student in het middelbaar die dit een edgy film vond. But I guess I grew up.

Jared Leto kan ook voor geen hol acteren. Dat hielp ook niet.
Ma, you on uppaz?

Requiem For A Dream

Dat is exact mijn probleem met de film ook wanneer ik het laatst zag. Een controversiële mening waar velen het niet mee eens zijn, maar dat was de reden waarom ik het een lage rating gaf. Ik vond de film ook te suggestief en manipulatief en bijgevolg ook gewoon niet genuanceerd genoeg omtrent het thema en de moraal (waar nuance wel nodig is, ook al zullen er zijn die het daar niet mee eens zijn). Het verhaaltje met Burstyn vond ik wel altijd een stuk interessanter dan de andere verhaallijn. En idem dito voor de muziek die ik ook geweldig vind in die film.

Ik vind dat Aronofsky betere films heeft, zowel qua edgy/trippy stijl (Pi) of meer genuanceerd drama (The Wrestler). Maar het is wel een beetje een hit or miss regisseur voor mij.

Laatst bewerkt:
Ik ga altijd de nieuwe van Aronofsky nog wel checken omdat ik het bewonderenswaardig vind dat hij regelmatig een big swing doet, maar de dude raakt vaker de bal niet goed dan wel. Ik ben normaal een vrij milde filmfan die niet vaak iets écht slecht vind maar Aronofsky heeft ondertussen meerdere films die ik gewoon haat. The Whale, Noah en mother! vind ik vreselijke films. Komt er ook nog bij dat ik de meeste van z'n goeie films ook steevast minder goed vind na een rewatch.

Hoe ouder ik word, hoe meer ik begin te denken dat The Fountain misschien zijn bepalende film is. Verre van perfect maar de enige van z'n films die ik meer ben beginnen appreciëren in plaats van minder.

The Mule (2018) - 8,5/10

Heel hard van genoten eigenlijk, wist niet dat het op een waargebeurd verhaal gebaseerd was, interessant. Goeie acteerprestatie van Clint.

Laatst bewerkt:
Fantastic Four: First Steps (2025)

Goede marvel film, niet meer, niet minder. Leuk alternatief wereld sfeertje, toffe kleuren.

Jurassic World: Rebirth (2025)

Basic story, maar mooie beelden, geluid en CGI. De kleuren in deze film vond ik ook zeer goed.

Miami vice . 2006

Rewatch 4.

Ik probeer zo hard hem goed te vinden.. maar is toch een mindere van Mann.

Om te beginnen niets nostalgisch aan. De testarossa ferrari vervangen door een nieuw model. Niets 80s aan deze film. Te modern allemaal en geen chemie tussen farell en foxx.
Ook een vrij saaie verhaallijn en geen memorabele shootouts..
Echt veel te weinig actie ook.
1 shootout helemaal opt einde.... wtf

Spijtig. Gemiste kans echt wel.
Misschien toch es Thief een kans geven?

Miami vice . 2006

Rewatch 4.

Ik probeer zo hard hem goed te vinden.. maar is toch een mindere van Mann.

Om te beginnen niets nostalgisch aan. De testarossa ferrari vervangen door een nieuw model. Niets 80s aan deze film. Te modern allemaal en geen chemie tussen farell en foxx.
Ook een vrij saaie verhaallijn en geen memorabele shootouts..
Echt veel te weinig actie ook.
1 shootout helemaal opt einde.... wtf

Spijtig. Gemiste kans echt wel.
Misschien toch es Thief een kans geven?
Hm, bij mij is het omgekeerd. Miami Vice vond ik na de eerste kijkbeurt ook maar zozo maar bij iedere rewatch vind ik die beter worden.

Thief had je al lang moeten gezien hebben!

Ik vond Miami Vice 2006 als fan van de serie ook niet veel. Maar bij rewatch wel beter. Mann heeft het gewoon naar de tijdsgeest van de 2000's proberen vertalen. Het is ook bijna een dubbele episode met 1 simpele plot en 1 major deal om een big guy te klissen. De love interest die mislukt, power boten, sport cars zijn wel vrij Miami Vice de serie. Als de nieuwe Crocket en Tubbs je echt niet liggen wordt het wel moeilijk natuurlijk.

De eerste Ferrari in Miami Vice was een met fiberglas omgebouwde Camaro van 30k $, er was geen geld voor een Daytona Spider van 100k of meer.
Later schonk Ferrari de witte Testarossa als sponsor deal omdat ze liefst een echte zagen.

Laatst bewerkt:
Ik vond Miami Vice 2006 als fan van de serie ook niet veel. Maar bij rewatch wel beter. Mann heeft het gewoon naar de tijdsgeest van de 2000's proberen vertalen. Het is ook bijna een dubbele episode met 1 simpele plot en 1 major deal om een big guy te klissen. De love interest die mislukt, power boten, sport cars zijn wel vrij Miami Vice de serie. Als de nieuwe Crocket en Tubbs je echt niet liggen wordt het wel moeilijk natuurlijk.

Agreed. Je hebt enkele rewatches nodig.
maar zelfs na 3 of 4... het komt nooit in de buurt van de series.
komaan, toch veel te weinig actie?
Zoveel gezwets...
De eerste Ferrari in Miami Vice was een met fiberglas omgebouwde Camaro van 30k $, er was geen geld voor een Daytona Spider van 100k of meer.
Later schonk Ferrari de witte Testarossa als sponsor deal omdat ze liefst een echte zagen.
Anno 2006 kan je toch makkelijk aan zo n 80s car geraken. Mag nooit een excuus zijn.
En hoeveel chemie had farell met foxx? Nougabollen. Die keken elkaar amper aan.

Nu staat thief wel op mn watchlist voor deze week. Mann is awesome. Maar niet onsterfelijk. Die met tom cruise uit 2003 collateral is het perfecte voorbeeld.

Vandaag dan F1: The Movie gaan kijken. Toch al een pak beter alhoewel het bij momenten wat teveel Drive To Survive was met uitleg en reclame voor F1. Kan bijna niet anders dan dat hier toch ook een F1 in the USA strategie achter zit. Verhaal was ook wel typisch Hollywood.
7/10

Copycat (1995) - 7/10

Sterke muziekscore, beetje creepy at times, weet de mood goed te bespelen. Twee vrouwelijke hoofdrolspeelsters die het met verve doen. Interessant verhaal, dat zeker in het begin zenuwslopend was. Maar typisch aan dat soort films, zeker in de jaren 90, bepaalde dingen gebeuren enkel wegens blunders/incompetentie wat een beetje afbreuk doet aan de ervaring. Het niveauverschil met films als Se7en en Twelve Monkeys is wel zichtbaar.

Copycat (1995) - 7/10

Sterke muziekscore, beetje creepy at times, weet de mood goed te bespelen. Twee vrouwelijke hoofdrolspeelsters die het met verve doen. Interessant verhaal, dat zeker in het begin zenuwslopend was. Maar typisch aan dat soort films, zeker in de jaren 90, bepaalde dingen gebeuren enkel wegens blunders/incompetentie wat een beetje afbreuk doet aan de ervaring. Het niveauverschil met films als Se7en en Twelve Monkeys is wel zichtbaar.
Ik had die destijds als 12 jarige op tv gezien (mijn pa vond dat ik oud genoeg was ervoor) en ik vond dat echt een giga scary film. Dit jaar eens opnieuw gecheckt en viel mij precies heel dik tegen. Idd, een Se7en/Silence of the Lambs doen het toch wel een heel pak beter

Dit weekend The Monkey gezien: 7/10

Leuk tussendoortje, niet meer maar ook zeker niet minder. Perkins gaat hier zeker niet verder op het elan van Longlegs en ruilt het creepy/scary voor ronduit in the face gore. Paar giga gory kills, maar qua verhaal is het allemaal niet te diep.

Terug
Bovenaan