Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Rebel Moon 1
8/10
Rebel Moon 2
7/10

Dit was echt Warhammer van de Aldi (maar Aldi is guud he).
Vond alleen dat de slow-motion op een gegeven moment begon te vervelen, die mocht echt een pak minder.

Rebel Moon 3 zal gaan zkr over balsarius?
 
Idd, dat is best wel een hot take @Tagliata !!

Wat vond je er dan goed aan?
Goh, mijn mening is misschien vertroebeld omdat ik al een paar weken "selling the OC" en "Selling Sunset" van mijn vrouw moet mee zien + Mega Mindy van mijn dochter.

Ik heb sowieso een zwak voor Warhammer 40k en Zach Snyder vind ik geen slechte reg/producerer. Dus Rebel Moon deed qua sfeer zeker niet slecht. Kan er ook helaas niets veel meer over zeggen, verhaal was er praktisch niet en acteren was basic, maar het was gewoon een leuke popcorn film om eens van te genieten zonder vrouwelijk drama of commissaris migraine.
 
Civil war
Eén van de betere films die ik sinds lange tijd heb gezien. Film right up my alley!

Helemaal alleen en een enkele andere onbekende ziel is toch wel de betere cinema-ervaring.
 
Vond Civil War ook sterk
Niet te veel expositie, maar meteen midden in de oorlog. Het idee om de oorlog te volgen uit het oogpunt van oorlogsfotograaf vond ik wel werken. Knappe prestatie van Kirsten Dunst en geweldige scene met haar real life huisband

Maar ik snap de kritiek dat de film geen/te weinig politiek standpunt inneemt ook wel
 
Vond Civil War ook sterk
Niet te veel expositie, maar meteen midden in de oorlog. Het idee om de oorlog te volgen uit het oogpunt van oorlogsfotograaf vond ik wel werken. Knappe prestatie van Kirsten Dunst en geweldige scene met haar real life huisband

Maar ik snap de kritiek dat de film geen/te weinig politiek standpunt inneemt ook wel
Denk je?

Volgens de morgen, aka de linkse propaganda krant, nogtans wel hoor.
Trump wordt maar liefst 3 keer vermeld, tijdens hun "artikel"... :rolleyes:
Wil al meteen die film niet meer zien.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt dan aan de review, want er is weinig tot niets dat refereert naar Trump in de film.

Edit: Trump wordt toch totaal niet vernoemd in onderstaande review :unsure:

 
Laatst bewerkt:
Dat ligt dan aan de review, want er is weinig tot niets dat refereert naar Trump in de film.

Edit: Trump wordt toch totaal niet vernoemd in onderstaande review :unsure:

In mijn link wel.
Al heb jij de review link van de morgen, ik had de "voorbeschouwing" link, of hoe je het ook noemt.

Maar je kan wel gelijk hebben dat het gewoon weer een typische "de morgen" uithaal was. Zolang ze hem maar zwart kunnen maken.
 
Toch maar eens gaan kijken, zou ik zeggen
De ironie van deze discussie is dat de film expliciet meer zegt over journalistiek dan over politiek
 
Laatst bewerkt:
Denk je?

Volgens de morgen, aka de linkse propaganda krant, nogtans wel hoor.
Trump wordt maar liefst 3 keer vermeld, tijdens hun "artikel"... :rolleyes:
Wil al meteen die film niet meer zien.
Het interview met de regisseur is propaganda... Lijkt mij genoeg te zeggen over je eigen oogkleppen.
Ik ben er wel benieuwd naar, ik had er zelfs nog niet van gehoord!
 
Idd, dat is best wel een hot take @Tagliata !!

Wat vond je er dan goed aan?

Goh, mijn mening is misschien vertroebeld omdat ik al een paar weken "selling the OC" en "Selling Sunset" van mijn vrouw moet mee zien + Mega Mindy van mijn dochter.

Ik heb sowieso een zwak voor Warhammer 40k en Zach Snyder vind ik geen slechte reg/producerer. Dus Rebel Moon deed qua sfeer zeker niet slecht. Kan er ook helaas niets veel meer over zeggen, verhaal was er praktisch niet en acteren was basic, maar het was gewoon een leuke popcorn film om eens van te genieten zonder vrouwelijk drama of commissaris migraine.

Niet te saai en moeilijk om te volgen? Er mag wat actie in zitten voor mij
Keuze dit weekend tussen Civil War & The Fall Guy
 
Late Night with the Devil : Ik ben totaal geen horror fan maar deze leek me wel interessant vermits het niet de standaard hack & slash film leek. Na een uitgebreide epiloog worden we in de aflevering gedropt die in 4:3 op scherm komt. De tussenstukken waar er reclame is te zien voor de tv kijkers krijgen wij als kijker alles mee wat achter de schermen gebeurd in zwart wit en 16:9. Het eerste uur is er totaal niks horror maar de film is absoluut wel boeiend. De build up is heel goed en wanneer in de laatste 20 mins alles een versnelling of 4 hoger gaat krijgen we een geweldige climax van het verhaal. Dit is echt nog is een orginele film en de horror valt zeer goed mee. Het einde is meer tragisch dan eender wat eigenlijk. 8/10
 
Late Night with the Devil : Ik ben totaal geen horror fan maar deze leek me wel interessant vermits het niet de standaard hack & slash film leek. Na een uitgebreide epiloog worden we in de aflevering gedropt die in 4:3 op scherm komt. De tussenstukken waar er reclame is te zien voor de tv kijkers krijgen wij als kijker alles mee wat achter de schermen gebeurd in zwart wit en 16:9. Het eerste uur is er totaal niks horror maar de film is absoluut wel boeiend. De build up is heel goed en wanneer in de laatste 20 mins alles een versnelling of 4 hoger gaat krijgen we een geweldige climax van het verhaal. Dit is echt nog is een orginele film en de horror valt zeer goed mee. Het einde is meer tragisch dan eender wat eigenlijk. 8/10

A24 gaat wat moeten dimmen, het begint genant te worden voor de andere studios. 😅
 
Terug
Bovenaan