Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

21 Jump Street en 22 Jump Street.

21: degelijke comedy. De "twist" dat Schmidt de coole van de twee wordt in plaats van Jenko is wel leuk gevonden. Goeie wisselwerking tussen Hill en Tatum. De cameo's van Depp & DeLuise zijn ook cool.

22: meer van het zelfde met wat leuke meta grappen (de sluiting van hun oude pand, en dan het nieuwe er vlak tegenover, de budget talk tijdens de achtervolging op de campus). Helaas is de finale een pak minder imo. Het hele spring break deel is er wat te veel aan en werkt een pak minder.
 
21 Jump Street en 22 Jump Street.

21: degelijke comedy. De "twist" dat Schmidt de coole van de twee wordt in plaats van Jenko is wel leuk gevonden. Goeie wisselwerking tussen Hill en Tatum. De cameo's van Depp & DeLuise zijn ook cool.

22: meer van het zelfde met wat leuke meta grappen (de sluiting van hun oude pand, en dan het nieuwe er vlak tegenover, de budget talk tijdens de achtervolging op de campus). Helaas is de finale een pak minder imo. Het hele spring break deel is er wat te veel aan en werkt een pak minder.
 
Gisteren bij het zappen blijven plakken op Back to the future: part III
Wat een zalige 80s trilogie was dat toch, ik werd er echt nostalgisch van.
Is dat omdat ik toen nog zo jong was, en dat ik nu veel sceptischer/blasé ben geworden, of zijn "de films van tegenwoordig" gewoon slechter?
 
LOTR 3: leuke battle, maar film was veel te lang.

ook heeft de film een veel te open einde imo (wat met frodo? wat met saruman....)
 
duidelijk niet de extended versie bekeken
Als je om te beginnen geen superfan bent van de films (of de boeken) zou ik dat ook echt niet aanraden om wel te doen tbh. Je krijgt hier en daar wat meer uitleg en meer achtergrond, maar met uitzondering van the Mouth of Sauron is dat allemaal onnodige filler die de flow van de films wat breekt imo.

Having said that, ik ben wel superfan dus bekijk quasi altijd de extended versies.
 
Elysium (2013)

Ben wat in m'n Matt Damon periode. Heerlijke film vind ik dit, vooral het concept rond die "nieuwe kolonie", die ze hebben gebouwd. Zo veel gelijkenissen en verwijzingen naar illegale immigratie in onze wereld. Goed in beeld gebrachte actie. Neil Blomkamp is toch een heerser wat dat betreft.

Ook die "making of Elysium" (ik kijk zelden extra's), vond ik echt de moeite. Erg goed concept!


edit: neil blomkamp heeft met District 9 en Chappie toch echt wel bewezen dat hij gek is van een "doomed future beeld" soort van films.
 
The Departed (rewatch)

meh, vind het toch een beetje te langdradig allemaal. scorcese zal ook wel nooit helemaal mijn ding worden vrees ik.
 
Snack Shack

Ah well, ik ben een sucker voor deze Linklater coming of age vibes. En mijn god, Mika Abdalla is een van de mooiste vrouwen op deze planeet.
 
Niet gezien en ook niet van plan, maar blijkbaar is Rebel Moon part 2 ondertussen stillekes released.

Van de Wikipedia pagina: "directed by Zack Snyder from a screenplay he co-wrote, based on a story Snyder copied from other science fiction films." :laugh::laugh:
 
God no.
Heb nu al 2 keer moeten stoppen om een powernapke in te lassen.

Wtf niet één maar twee keer pauzeren en dat tijdens een Lord of the Rings of all movies. En de Extended Editions zijn een must-see zelfs de gevechten zijn nog epischer. Je ziet bijvoorbeeld wat er gebeurt met Gothmog (de lelijke eenoog commandant). Er is maar één extended scene in die film die complete bullshit is
namelijk de Gandalf vs Witch King scene
 
- Dream Scenario (2023) 8/10

- The Breaking Point (1950) 8/10

- The Only Son (1936) 7/10

- Face/Off (1997) 6/10*

- Johnny Got His Gun (1971) 9/10

- Lone Star (1996) 8/10

- El Topo (1970) 7/10

-The Covenant (2023) 6/10
 
Wtf niet één maar twee keer pauzeren en dat tijdens een Lord of the Rings of all movies. En de Extended Editions zijn een must-see zelfs de gevechten zijn nog epischer. Je ziet bijvoorbeeld wat er gebeurt met Gothmog (de lelijke eenoog commandant). Er is maar één extended scene in die film die complete bullshit is
namelijk de Gandalf vs Witch King scene
Waar kan je die extented editions bekijken? Of kan je die enkel kopen?
 
Rebel Moon Part 2
Slowmo in 3,2,1..en je weet hoe het zal eindigen want ongetrainde dorpelingen kunnen nog altijd een militaire overmacht verslaan.
 
Eveneens Rebel Moon Part 2 gezien, gewoon zodat ik het kan afronden voor mezelf. Toch verbazend hoe ze hier weer 2 uur hebben uitgeperst.
 
Terug
Bovenaan