Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Fall Guy

Aangenaam verrast. Ik dacht door de trailers dat het zeer "meta" zou zijn allemaal op een iets te duidelijke toon.. maar het is deftig geacteerd(grotendeels), actie-scenes zijn leuk in beeld gezet. Geen extreem hoogwaardige cinema ofzo, maar gewoon ideaal popcornvoer voor een avondje cinema.
2nd! Net ook gaan kijken en me enorm geamuseerd. Goed gelachen en een pluim voor de soundtrack ook. Kijkt goed weg, soms moet het niet meer zijn :)
 
Conan: the destroyer (1984)

Meh, normaal is zo'n schwarzie film waar hij de helft van de tijd met zijn mond wijd open gesperd, roept en brult, wel mijn ding.

Maar dit verhaal was nogal goofy, alsook de uitwerking. Dan was zijn voorganger (conan the barbarian) toch wel beter.

Veel hekserij, magie, en al van die nonsense aanwezig, maar totaal niet goed.
 
Disquiet (netflix)

Oei acteerwerk nul, had toch beetje meer van Jonathan Rhys verwacht. Verhaal was alvast niet veel beter.
 
Over het algemeen vind ik de dialogen niet van het hoogste niveau doorheen de film. Toch ben ik wel echt fan van dat tweede verhaal. Ondanks de onnozele set-up is de car chase echt top notch en de payoff enorm bevredigend. Een van de mindere Tarantino's maar zeker niet zijn zwakste. Zeer jammer dat hij na zijn volgende film al wil stoppen.

Maar het heeft een uitstekende hommage aan Vanishing Point en een jonge Mary Elizabeth Winstead in een cheerleaderpakje. Het heeft zonder enige twijfel zijn merites dat tweede deel.

Ik wou idd ook nog wel meegeven dat de manier waarop de car chase in beeld wordt gebracht wel top is. Maar toch vind ik over het algemeen de stijlbreuk midden in de film jammer én de dialogen in het 2de deel gewoon zwakker.

Maar het cheerleaderpakje maakt idd ook nog wel wat goed. :drool:
 
- Take Out (2004) 7/10

- Road House (2024) 4/10

- Streetwise (1984) 8/10

- The Roaring Twenties (1939) 9/10

- Lifeforce (1985) 7/10

- Ghost Dog: The Way of the Samurai (1999) 7/10*

- The Bob's Burgers Movie (2022) 8/10

- Southern Comfort (1981) 8/10
 
Ik ben er ooit aan begonnen maar heb hem na een paar minuten afgezet. Ik heb nooit de serie gezien, misschien is dat de reden dat ik er niet echt voeling mee had?
Geen idee. Tijdens het zappen af en toe is bij de serie blijven hangen maar voor de rest ook niet echt naar gekeken. Ik denk dat je gewoon voor dat soort humor moet zijn.
 
Cobweb

Begint best goed met een akelige sfeer, maar eens de aap uit de mouw komt wordt het jammer genoeg wat idioot. 5.5/10
 
Ik ben er ooit aan begonnen maar heb hem na een paar minuten afgezet. Ik heb nooit de serie gezien, misschien is dat de reden dat ik er niet echt voeling mee had?
't is gewoon een lange aflevering, en sommige personages moet je wel bekend mee zijn. ik heb de serie gezien, ik vond de film tbh wel iets minder.
 
Civil War. Lang geleden dat ik Kirsten Dunst nog zag spelen. Paste best goed in deze film.
Had Annihilation en Ex Machina gezien van Garland, maar deze is toch helemaal anders. En toch ook weer niet.
Ferme waarschuwing voor wat er in november kan gebeuren in de VS :]
 
ja die laatste Godzilla is een kleine verrasing dit jaar, die brengt een goede sfeer, visuals zitten altijd wel goed en de audio was extreem goed op de Godzilla kreet na, die had precies wat clipping en kon volgens mij wat vleziger gemaakt worden.

dacht laatst een andere Godzilla clip gezien te hebben die er wat dwazer uitzag, dat was niet dit neem ik aan en er komt nog een Godzilla film?
 
Ran : Een ouder wordende Warlord besluit dat hij toe is aan rust en besluit zijn rijk te verdelen onder zijn 3 zonen. Hij onderschat wel wat macht doet met een mens en herkent stuk voor stuk zijn eigen zonen niet meer uiteindelijk. Ook zijn eigen ego zorgt voor strubbelingen waardoor alles compleet ontaard in grote gevechten met veel en kleurlijke legers.
Komt traag op gang, te traag vond ik. maar daarna best wel episch. Vooral de scenes met de legers en gevechten waren behoorlijk indrukwekkend. Spijtig genoeg vond ik sommige zaken (geluid bv) vrij gedateerd overkomen 8/10

13 Assassins
: Wanneer een duistere en ronduit boosaardige heerser nog meer macht lijkt te verwerven doordat hij de rechterhand van de Shogun kan worden besluiten enkele Samoerai met nobele intenties dat dit niet mag gebeuren. Onder leiding van de Samoerai Shimada komen nog 12 moordenaars samen om de duistere heer een halt toe te roepen.
Ik vond deze moeilijk om te volgen omdat er zoveel verschillende samoerai aan bod komen die me allemaal vrij sterk op mekaar lijken met een paar uitzonderingen. Het interessantste personage buiten Shimada en Naritsugu was zonder twijfel de bosmens (ik weet niet hoe hem anders te noemen) en vond dat wat spijtig. Ook hier vond ik de opbouw zeer traag maar als de confrontatie begint is dan is het een dolle rit tot het einde. 8/10

Gojira -1.0 :
Ik had heel hoge verwachtigen en deze zijn maar deels ingelost. Het verhaal was me te simpel en ook bepaalde beslissingen zoals dat de Amerikanen niet willen ingrijpen vond ik raar.
zeker omdat er een destroyer van de Amerikaanse marine tot zinken werd gebracht door Gojira
De film deed me bij momenten denken aan Pearl Harbor (2001) = ramp + ingewikkeld liefdesverhaal. Gojira zelf zag er wel echt geweldig uit alsook alle schade die hij aanricht. 7/10
 
Smile

Van genoten! Eindelijk nog eens een horrorfilm van niveau die het niet alleen moet hebben van jump scares. Aanrader.

Ik vond het perspectief van Rose heel goed vertaald waardoor je ook echt het gevoel krijgt dat ze er alleen voor staat. Als kijker weet je dat ze niet crazy is, maar je begrijpt wel waarom de omgeving er zo op reageert en ziet dat Rose dat ook begint te beseffen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan