Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gisteren Poor Things gekeken nadat een kameraad per se die film wou zien. Ik vraag mij net zoals tijdens de film al nog steeds af naar wat ik heb zitten kijken. :unsure: Moet de meest bizarre film zijn die ik in tijden heb gezien.
 
Mijn vrouw is nu aan het kijken en ben nog eens aan het meekijken.
Grappig, wist niet dat hier een hele discussie ontstaan was over die ‘spoiler’ maar ik stand corrected. Er wordt bij de transplantatie inderdaad ook al direct gezegd én getoond dat het van haar baby is. Dat gezegd zijnde, verbaast het me dat ik de kans had die scene nog eens terug te zien..
Ik verwacht elke minuut een “en dat heeft 4 Oscars gewonnen ?!” en dat ze terug naar haar vertrouwde Netflix teruggaat :D.
EDIT: ze heeft hem toch uitgekeken al weet ze niet goed wat er van te vinden. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb in mijn hoofd een scène waar Dafoe dat letterlijk zegt tegen Youssef, en dat was Z/W, dus de facto in het eerste 1/4e a 1/5e van de film.

Neen, het was dus op het moment dat ze voor het eerst naar kleur gingen (buiten de openingsscene). Eens ze dood op de tafel ligt, zie je ook voor het eerst dat ze hoogzwanger is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Na 22 minuten in een film van over twee uur, dat zou ik niet als 'vrij laat' beschouwen.

Mijn initiele post ging over de scene vrij laat in de film dat Bella dit zelf ontdekt, maar toen was ik met mijn garnalengeheugen blijkbaar die scene in het begin vergeten (ttz, ik wist wel nog dat ze die transplantatie getoond hadden, maar niet meer dat dat expliciet de baby toonde).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dream Scenario is the tits yall !!!!

Ik geraak jammer genoeg niet meer vaak in de cinema, maar ik ben blij deze gezien te hebben.
Deze film beantwoordt de vraag die ik nooit wist dat ik had: Wat als Nightmare on Elmstreet een cringe comedy was?

Het antwoord? Een fucking geniaal concept dat grotendeels goed wordt uitgewerkt, en gedragen door 1 van Cage zijn beste (niet over the top) performances, wild springend van drama tot comedy tot cringy tot horror tot wat maatschappij kritiek.
De film fucked de landing compleet, maar dat haalt het plezier gelukkig niet uit de eerste 80 minuten.

Het is een goede periode voor wierder en surreal movies met bvb deze, Men, Poor Things, Beau Is Afraid, en ik kan dat enkel maar toejuichen :cheer:.
 
Laatst bewerkt:
Dream Scenario is the tits yall !!!!

Ik geraak jammer genoeg niet meer vaak in de cinema, maar ik ben blij deze gezien te hebben.
Deze film beantwoord de vraag die ik nooit wist dat ik had: Wat als Nightmare on Elmstreet een cringe comedy was?

Het antwoord? Een fucking geniaal concept dat grotendeels goed wordt uitgewerkt, en gedragen door 1 van Cage zijn beste (niet over the top) performances, wild springend van drama tot comedy tot cringy tot horror tot wat maatschappij kritiek.
De film fucked de landing compleet, maar dat haalt het plezier gelukkig niet uit de eerste 80 minuten.

Het is een goede periode voor wierder en surreal movies met bvb deze, Men, Poor Things, Beau Is Afraid, en ik kan dat enkel maar toejuichen :cheer:.
Zeer benieuwd, zeker als gij hem aan raadt.
Sowieso ne Nic Cage fan hier. Die man heeft echt ook wel het talent om ongelooflijke stinkers af te wisselen met echt goeie rollen. Blij te lezen dat deze toch weer bij de betere lijkt te horen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Zeer benieuwd, zeker als gij hem aan raadt.
Sowieso ne Nic Cage fan hier. Die man heeft echt ook wel het talent om ongelooflijke stinkers af te wisselen met echt goeie rollen. Blij te lezen dat deze toch weer bij de betere lijkt te horen?
Ja, en het is des te meer interessant hoe hij - zelfs in die stinkers - echt alles geeft en er het beste van probeert te maken. Maar als er voor de rest geen talent in de productie zit, tja...
 
Uit de "films in de deep south thread" , devolgende tips gekregen en al bekeken:

X (2022) ietwat trage en vreemde film, maar zeker genoeg scare momenten. leuke horror, beetje aanleunend bij TCM (ook in texas toevallig).

prequel er van: PEARL (2022). angezien die van hetzelfde jaar zijn, vermoed ik dat het ook de bedoeling was deze in combinatie uit te brengen. Deze vond ik eigenlijk nog beter. Zo zie je hoe het allemaal is gegroeid. Ergens wel een ietwat vieze nasmaak, om vast te stellen hoe oerconservatieven kunnen uitmonden.
 
Poor Things

Bizar, mooi, freaky en ontroerend. Er zijn toch redelijk wat gevoelens die de lading dekken bij deze. Heb even moeten doorbijten maar ben blij dat ik dat toch gedaan heb. Natuurlijk een dankbare rol voor Emma Stone, maar ik vond Mark Ruffalo toch ook zoals zo vaak top. 8/10

Maar euh, de spoiler die hier gewoon open en bloot wordt geschreven is toch echt dat, een dikke vette spoiler. Ook al wordt dat al duidelijk na pakweg 20 minuten, het is wel iets dat bepalend is voor de film en het verhaal en iets dat nog niet duidelijk is of zou mogen zijn voor je de film hebt gezien. Dus @mods, ik zou die hier toch echt wel in tags zetten.
 
Laatst bewerkt:
Zeer benieuwd, zeker als gij hem aan raadt.
Sowieso ne Nic Cage fan hier. Die man heeft echt ook wel het talent om ongelooflijke stinkers af te wisselen met echt goeie rollen. Blij te lezen dat deze toch weer bij de betere lijkt te horen?
Yes absoluut.

Ja, en het is des te meer interessant hoe hij - zelfs in die stinkers - echt alles geeft en er het beste van probeert te maken. Maar als er voor de rest geen talent in de productie zit, tja...
Hebt ge die "geen talent in de productie" over Dream Scenario?
Want ondanks de botched landing, vind ik de rest toch enige kunde en creativiteit tonen. Zeker het script, maar toch ook de directie naar een heel specifieke sfeer.
 
Hebt ge die "geen talent in de productie" over Dream Scenario?
Nee, die heb ik nog niet gezien. Ziet er een goede film uit.
Ik refereerde naar de straight to dvd brol waar hij geregeld in acteert, alsof hij zijn agent de expliciete opdracht heeft gegeven om nooit nee te zeggen tegen eender welke rol die hem wordt aangeboden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik refereerde naar de straight to dvd brol waar hij geregeld in acteert, alsof hij zijn agent de expliciete opdracht heeft gegeven om nooit nee te zeggen tegen eender welke rol die hem wordt aangeboden.
Dat is ook zo. Cage heeft (had) geldproblemen doordat hij alles door ramen en deuren smijt. Daardoor nam hij ook elke rol aan die hij aangeboden kreeg, ook al wist hij dat de film ging floppen.
 
Omdat hij hier onlangs nog eens ter sprake is gekomen en blijkbaar op VTM was vorige week, een zoveelste rewatch van Robin Hood: Men in Tights.

Blijft toch gewoon grappig, niet alles heeft de tand des tijds doorstaan maar toch. 7/10
 
Southern Comfort.

spannende film over bataljon die verloren liep in de Louisiana swamps.
Gelukkig een remaster versie (film is van 1981), waardoor die nog bekijkbaar was.

goede spanning, deed uiteraard veel aan Deliverance denken.
 
The Beekeeper : ik vond er weinig leuks of spannend aan eerlijk gezegd. Veel stomme en vooral niet grappige bijen referenties. De actie is overdreven en het plot slaat op weinig. Jason Statham vond ik ooit een schitterende acteur met echt serieus goede rollen maar de laatste jaren is hij meer aan het afglijden richting B films heb ik de indruk. 4/10

Red Eye
: spannende korte thriller met een jonge Cillian Murphy. 7/10

The Holdovers :
Erg mooie film, kijkt heerlijk weg. Paul Giamatti niet voor niets een van mijn favoriete acteurs sinds ik hem voor het eerst zag in John Adams (Mini serie aanrader mensen!) 8/10

The Claw :
Buiten dat ik Zac Efron er ZO raar vind uitzien een hele goede film. Het duurt even voor het op gang komt maar dan neemt de film je mee naar dit tragische verhaal over de Von Erich's. 8/10
 
Laatst bewerkt:
Alien (1979) en Aliens (1986)

Kunnen allebei toch gemakkelijk in het rijtje van beste science fiction films aller tijde, imo. :) Schitterende suspense en vertolking van Sigourney Weaver.
Eigenlijk toch ongelooflijk hoe goed die films (vooral aliens) er nog uitzien.
Dit bewijst toch dat practical effects superieur zijn aan cgi.
 
Terug
Bovenaan