Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ik vind deze boyband...
FQcfA0eX0AQG4Yi.jpg
Is dat die Manowar tribute band?
 
Three musketeers: d'Artagnan. Beetje onder de radar gebleven hier omdat het een Franse film is, maar ik vond hem heel goed. Snel het vervolg zoeken, blijkbaar ook al uitgekomen :)

Also, Eva Green is blijkbaar Frans :unsure: was toch ook verrassend om ze perfect Frans te horen spreken :p
Yeah! Ik vond dat een zeer leuke film, jammer dat ik die niet in de cinema gezien heb. Goede actiechoreografie ook! Mijn enige kritiek is dat Aramis en Porthos te veel naar de achtergrond worden geschoven in deze verfilming.
 
Godzilla x Kong: The New Empire(2024)

Heerlijke over the top cinemavoer. Voor mij toch wel het leukste wat hypercommercieel Hollywood aanbied voor het moment. Enige minpuntjes zijn de ietwat karakterloze ost en een nogal zwak onovertuigend menselijk plot met een emotieloze protagonist. Maar daar hebben dan uiteindelijk wel Minus One voor.

WWE Kaiju ranking:

1.Godzilla: King of the Monsters
2.Godzilla x Kong: The New Empire
3.Kong: Skull Island.
4.Godzilla vs Kong
5.Godzilla

Heb je ook de marathon gedaan? Ik ben hem daarstraks opnieuw gaan kijken maar in 4DX. Het is alsof je een film kijkt en terwijl op een attractie zit. Zalig.

De villain is trouwens oh zo goed bedacht en dan te bedenken dat er geen woord dialoog is tussen de Titans.

Vergeet de DCEU/DCU of MCU. Leve de Monsterverse!
 
Het is alsof je een film kijkt en terwijl op een attractie zit. Zalig.
Het voelt eerder aan alsof een spastische 8 jarige ADHD kneudel van 120 kg bij de minste scheet actie compleet zot komt, en je uit de stoel probeert te stampen.
Voor de gemiddelde Amerikaan misschien een milde massage maar hier alvast absoluut geen meerwaarde.
Vergeet de DCEU/DCU of MCU. Leve de Monsterverse!
Aye!

Ot: Bloody Sunday(2002)
Heftig.
 
Dumb Money

Niets speciaal, edoch, de introductie van Paul Dano op W.A.P. alleen al is de reden om dit te bekijken.
 
Dinsdag naar Ghostbusters Frozen Empire gaan kijken.
veel negatieve reviews, maar ik vond het wel een goeie Ghostbusters film. Beetje geinig, light horror, niet te veel toeters en bellen aan. Zo'n jaren '80-film dat gewoon entertainend is.

alleen de krachten van de villain vond ik wat... raar. hij bezorgt iedereen de "death chill", wat slaat op de koude rillingen van angst die zo hevig zijn dat je er dood van valt.

maar in de praktijk slaat dat dan op de wereld die letterlijk bevriest, en blijkt niemand echt angst van hem te hebben.

beetje raar.
 
Ben wel beetje pissed over een grote spoiler in een van de reviews die ik las (denk De Standaard)
namelijk dat de hersenen die ze ingeplant kreeg die van haar eigen ongeboren kind zijn, wat in de film pas vrij laat onthuld wordt en duidelijk de kijker by surprise moet pakken.
Ik heb Poor Things afgelopen weekend gezien, maar dit was toch al meteen duidelijk?
 
Ik heb Poor Things afgelopen weekend gezien, maar dit was toch al meteen duidelijk?
Als je alludeert naar het openingsbeeld van de vrouw op de brug, dat had je ook anders kunnen interpreteren. Ik had het in ieder geval niet vanaf het begin door.
Maar om te gaan spreken van spoilers, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven want die informatie komt behoorlijk vroeg in de film en is enkel de aanzet voor het hele verhaal waar de film effectief om draait.
 
Ik heb in mijn hoofd een scène waar Dafoe dat letterlijk zegt tegen Youssef, en dat was Z/W, dus de facto in het eerste 1/4e a 1/5e van de film.
 
Ik heb in mijn hoofd een scène waar Dafoe dat letterlijk zegt tegen Youssef, en dat was Z/W, dus de facto in het eerste 1/4e a 1/5e van de film.
Ah ja vanaf dat punt is het inderdaad klaar en duidelijk en niet langer voor interpretatie vatbaar. Ik zou niet zeggen eerste kwartier, maar vrij vroeg in de film ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ok, 't is na 22 minuten dat het gezegd wordt in de film. Inderdaad nog in het Z/W deel. Dat is niet van de eerste seconde, maar toch nog vrij in het begin van de film. Ik zou het in elk geval geen spoiler gevonden hebben zoals het eerder formuleerd werd:
"wat in de film pas vrij laat onthuld wordt en duidelijk de kijker by surprise moet pakken."
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Poor things eindelijk ook gezien, ik was dus heel die film tegen m'n vriendin bezig "Seffes gaat er iets zot gebeuren, sommige wisten het al door die spoiler, maar ik dus niet, dus ben curieus" Op het einde keek ze naar mij "Awel waar blijft die zotte twist waar je over bezig was?"
Turns out dat het dus idd over die baby ging, maar dat wordt toch redelijk snel duidelijk in die film?

Toch heel goeie film, zotte film, maar wel goeie film. Die decors 🤩
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Poor things eindelijk ook gezien, ik was dus heel die film tegen m'n vriendin bezig "Seffes gaat er iets zot gebeuren, sommige wisten het al door die spoiler, maar ik dus niet, dus ben curieus" Op het einde keek ze naar mij "Awel waar blijft die zotte twist waar je over bezig was?"
Turns out dat het dus idd over die baby ging, maar dat wordt toch redelijk snel duidelijk in die film?

Toch heel goeie film, zotte film, maar wel goeie film. Die decors 🤩
Ik had exact hetzelfde :D
 
Ik zou het in elk geval geen spoiler gevonden hebben zoals het eerder formuleerd werd:
"wat in de film pas vrij laat onthuld wordt en duidelijk de kijker by surprise moet pakken."
Ik begrijp ook echt niet wat het probleem is. Na 22 minuten in een film van over twee uur, dat zou ik niet als 'vrij laat' beschouwen.
 
Terug
Bovenaan