Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dune 2 : ik was fan van de eerste film en ik had hoge verwachtingen bij de 2de. Zeker ook omdat velen deze de hemel in prezen. Echter ben ik iets minder enthousiast. Begrijp me niet verkeerd, hij is goed en die 3u zijn omgevlogen maar ik had bij momenten het gevoel dat er te grote sprongen in het verhaal werden gemaakt waardoor we zaken leken te missen. Ook bepaalde keuzes waar we in de 1ste film toch best wel veel build up voor hebben gekregen werden in dit vervolg soms met de grond gelijk gemaakt. Niettegenstaande is dit wel een enorm knappe verfilming en kijk ik uit om hem thuis nog is te herzien. Hopelijk komt er nog een 3de deel 8/10
 
Poor Things - 8/10
Met momenten echt fantastisch en origineel, maar voor mij iets te langdradig en uiteindelijk vond ik niet alles even geslaagd, met op kop de keuze om zoveel fisheye lenzen te gebruiken, dat voegde absoluut niks toe. Emma Stone speelde haar rol wel geweldig.
Hier kan ik mij volledig in vinden. Toffe film uiteindelijk en ik kan me wel in het absurde vinden. Emma stone, ja ... Ge moet het toch maar doen. 8/10.
 
Dune 2
Ik ga hem nog eens moeten zien, want ik ben enigzins teleurgesteld. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog.

Ik kon eigenlijk maar aan 1 ding denken de hele film: OK, zo geraken ze dus op die worm, maar hoe de fuck geraken ze daar vanaf :laugh:. Dat laten ze bewust nooit zien hé.
 
Crank - In zijn genre echt nog wel ok die scène waarin hij belachelijk snel loopt bv :laugh: . Amusante nonsens, jammer dat ze richting einde een poging tot verhaal doen, verpest de adrenaline trip toch wat.
Crank is zalig. Leuk weetje: de kerel die de neusspray in de apotheek aanraadt is Chester Bennington, zanger van Linkin Park die helaas gestorven is.
 
Dune 2
Ik ga hem nog eens moeten zien, want ik ben enigzins teleurgesteld. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog.

Ik kon eigenlijk maar aan 1 ding denken de hele film: OK, zo geraken ze dus op die worm, maar hoe de fuck geraken ze daar vanaf :laugh:. Dat laten ze bewust nooit zien hé.
Ik dacht net hetzelfde tijdens de film.

Mooi verfilmd enzo, maar het einde was voor mij toch wel een anticlimax.
2u voorbereiding voor oorlog, die je dan op het einde gewoon niet te zien krijgt. Je ziet daar een gigantisch leger staan. Om dan wat geboem en gekletter te horen van in een gebouw. Twee seconden later wandelt onze held al vrolijk naar binnen. WTF
 
Laatst bewerkt:
Damsel op Netflix: 6/10

Die ochtend op het hoofdkwartier van Netflix
"Bij HBO hebben ze iets met draken, bij Amazon min of meer ook. Wij moeten dan ook iets hebben. Maakt niet uit wat. Gooi wat clichés door elkaar en maak er een diverse cast van met een sterke badass vrouw als hoofdrol."
 
Damsel op Netflix: 6/10

Die ochtend op het hoofdkwartier van Netflix
"Bij HBO hebben ze iets met draken, bij Amazon min of meer ook. Wij moeten dan ook iets hebben. Maakt niet uit wat. Gooi wat clichés door elkaar en maak er een diverse cast van met een sterke badass vrouw als hoofdrol."
Ik weet trouwens niet wat men in Millie BB gezien heeft, maar mij kan ze niet bekoren.
 
Ik dacht net hetzelfde tijdens de film.

Mooi verfilmd enzo, maar het einde was voor mij toch wel een anticlimax.
Ik heb een jaar of 20 geleden die boeken gelezen en ben buiten de vage lijnen al heel veel vergeten. Maar heb mij bij het bekijken van de films toch vaak afgevraagd of iemand die de boeken nooit heeft gelezen wel mee is in heel het verhaal, je mist zoveel context.

Idem met de serie Foundation bijvoorbeeld, ook al volgt die nog veel minder de boeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
The Iron Claw

Vrij aangrijpend familie-drama met een speciale setting.. Ik heb geen broers en heb beperkte wrestling-kennis dank YT-video's, maar was toch mild "aangedaan" aan het einde. :D Sterk geacteerd en mooi in beeld gebracht. Gaat me nog even bijblijven.
 
Ik heb een jaar of 20 geleden die boeken gelezen en ben buiten de vage lijnen al heel veel vergeten. Maar heb mij bij het bekijken van de films toch vaak afgevraagd of iemand die de boeken nooit heeft gelezen wel mee is in heel het verhaal, je mist zoveel context.
De grote lijnen krijg je in elk geval mee, alsook de thema's van het verhaal. Dat is voor mij het belangrijkste, de details laat ik aan de geeks :)
 
Blade 2: bigger, meaner, and more versatile. met die "reapers" toch wel interessant en leuk verhaal. Toevallig toch weer niet van meester Rodriguez.
Ik amuseeerde me meer bij die 2e film, dan het origineel. Die had naar het einde toe, echt wel campy effecten.



Babe 2: pig in the city. Mja. Eerste film was hartverwarmend, en schot in de roos. 2e had weinig verhaal, en was meer een mengelmoes van beesten in een stad. Film had toch wat te weinig om het lijf om te blijven boeien.
 
CHIPS, op Netflix: vaag kon ik me herinneren ooit nog iets van de serie gezien te hebben, dus een kans gegeven.

Geen ingewikkeld verhaal of plot, geen over the top actie maar wat leuke moto's en auto's, een koppel tieten even in beeld, wat typische boys-kleedkamer humor, ... Ideaal brainless vertier.
 
Damsel op Netflix: 6/10

Die ochtend op het hoofdkwartier van Netflix
"Bij HBO hebben ze iets met draken, bij Amazon min of meer ook. Wij moeten dan ook iets hebben. Maakt niet uit wat. Gooi wat clichés door elkaar en maak er een diverse cast van met een sterke badass vrouw als hoofdrol."
Ik vond het best een entertainende film. Juist het einde was wat te snel gerusht vond ik.
 
Babe 2: pig in the city. Mja. Eerste film was hartverwarmend, en schot in de roos. 2e had weinig verhaal, en was meer een mengelmoes van beesten in een stad. Film had toch wat te weinig om het lijf om te blijven boeien.
Nog niet gezien, maar doet me wel denken aan een grappige antwoord van Edgar Wright op de vraag of hij ooit een sequel zou maken voor een van zijn films, en ik parafraseer: de enige reden om dat te doen zou zijn om de titel "Hot Fuzz 2: Pigs in the City" te kunnen gebruiken
 
Terug
Bovenaan