Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

- The Zone of Interest (2023) 9/10

- Forgotten (2017) 4/10

- Arrival (2016) 8/10*

- Ghostbusters (1984) 8/10*

- Ghostbusters II (1989) 6/10*

- Punch-Drunk Love (2002) 8/10*

- Poor Things (2023) 8/10
 
WIL
Een film die blijft hangen. Heftige film. Wel een aantal zaken die beter konden, maar in het algemeen een goede film, vond ik.
 
Laatst bewerkt:
Dit begrijp ik niet, welk karakter? Het personage van Alita? Hoezo?
Ik vond het alvast storen, het deed me aan manga denken en ik hou niet van die stijl.
Het geeft haar een "schattige, onschuldige" look maar eigenlijk is het een wapen van ongeziene kracht.
Maar het was vooral te doen om haar de look van de manga te geven.

communityIcon_cntyk5w1t3d11.png
 
Blade.

was vroeger toch precies beter. Meer een macho vampierenfilmpke. Kan ook zijn dat ik die gewoon te veel heb gezien. Snipes doet het natuurlijk erg goed als slayer.
 
Ik heb Blade al altijd zo gezien hoor. Net dat vind ik er zo plezant aan. Badass Blade met z'n cool kostuum en zonnebril aan en een hoop oneliners op zak.

'Are you ready to die Blade?'

'I was born ready motherfucker'.

Zalig.
Do you blush :p

Ja je hebt wel gelijk hoor, en 2e vind ik zelfs nog cooler eigenlijk. (3e dan weer meh).
 
Hierbij nog eens even een warme aanbeveling voor Zone of interest. Fenomenaal. Er "gebeurt" schijnbaar niet veel, maar tegelijk enorm veel.

Meteen het nieuwste werk van Christophe Busch gekocht over hoe mensen zoals Höss (maar ook de relatief onbekende "schone blonde" Marcelle Gombeir uit eigen land) konden worden gedreven tot zulke kwaadaardige daden. Die beschouwing fascineert me eindeloos. De mens is een feilbaar wezen en extreme omstandigheden kan de mens drijven tot onvoorstelbare gruwelijkheden.
Deze dit weekend gezien, inderdaad een aanrader, heel bizar sfeertje, ook qua geluid & muziek.
 
Blade is gewoon fun. Beetje spijtig van dat einde, maar voor de rest, fun. Onlangs ook herbekeken en het was hallucinant on te zien hoeveel set design overeen kwam met The Matrix
 
Pain Hustlers : Wolf of Wall Street kloon over de opkomst en neergang van een farma bedrijf met Chris Evans, Andy Garcia en Emily Blunt. Best goed 7/10
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Jurassic Park
Altijd leuk om deze nog eens op het grote scherm te zien.

De grote groep kutkinderen die echt de hele tijd zaten te babbelen had ik wel graag een pak rammel gegeven. Zou er geen markt zijn voor 30+ zalen?
 
Babe (1995)

Leuke rewatch, al wist ik nog wel het meeste. Mn vrouw vond er minder aan (dat zal wel komen omdat ze graag bacon en pork chops eet denk ik...)


Dit weekend es Babe 2: pig in the city. Daar herinner ik me dan weer niets van.
 
Zou er geen markt zijn voor 30+ zalen?
Hier heb je in Kortrijk de Budascoop waar meer arthouse films draaien, soms draaien ze daar eens een grotere productie. Als ik de keuze heb ga ik met plezier naar daar ook al zitten de stoelen er verschrikkelijk slecht, enkel en alleen al omwille van het publiek dat er zit. En de tickets zijn goedkoper.

Voor een film als Dune helpt het om de duurdere versie (Laser Ultra Atmos blablabla) te kiezen, naast de topervaring van zo'n film hebben de ambetante pubers er de meerprijs niet voor over.

Verder ook hier absoluut pro aparte zalen, dat hoeft niet met een leeftijdsgrens, gewoon cinema voor de meerwaardezoeker à la stiltecoupé in de trein. Kinepolis heeft er al eens mee geëxperimenteerd dacht ik.
 
Robocop 2.

Ongelofelijk campy film eigenlijk. beetje bigger meaner dan vorige proberen te zijn, dat was zo vroeger natuurlijk met die sequels.

Maar 1e film is toch wel heel wat beter imo.
De originele was de eerste film die ik twee keer ben gaan kijken in de cinema (ik was toen 11).
Eerste film die ik ooit gekocht heb.
Ik denk dat ik die minstens 50 keer gezien heb.
Ik kon gewoon die tekst meelippen tijdens de film 😅
 
De originele was de eerste film die ik twee keer ben gaan kijken in de cinema (ik was toen 11).
Eerste film die ik ooit gekocht heb.
Ik denk dat ik die minstens 50 keer gezien heb.
Ik kon gewoon die tekst meelippen tijdens de film 😅
Ja eerste is een pareltje. Hoe detroit daar word weergegeven, en die leuke decors van die verlaten fabrieken...
Ik vind de remake van 10 jaar terug ook écht wel goed gedaan hoor (vooral die moto's, ED209, het futuristische....)


Robocop 2 was ergens wel cool met die ED 209 en dat ze die drug lord Kain (haha die scene met zijn hersenen en zijn ogen in die watertank...)....
Maar kan gewoon niet tippen aan het origineel.

Robocop 3 was dan weer helemaal over de top. Waarom moest hij nu opeens kunnen vliegen? en met die japanse shit dat ze er in hebben willen verwerken. :help:

Was gewoon een enorme hype allemaal begin de jaren 90. Ik herinner me ook nog dat Nintendo daar dan een Robocop vs Terminator game van hebben gemaakt , let's say: 2 worlds colide :laugh:
 
Poor Things - 8/10
Met momenten echt fantastisch en origineel, maar voor mij iets te langdradig en uiteindelijk vond ik niet alles even geslaagd, met op kop de keuze om zoveel fisheye lenzen te gebruiken, dat voegde absoluut niks toe. Emma Stone speelde haar rol wel geweldig.
 
Dune pt 1

Visueel knappe film, verhaal was wel oke maar het boek beviel me een pak beter (wat logisch is natuurlijk). De muziek vond ik veel te bombastisch en begon me te ergeren op den duur.
 
Terug
Bovenaan