Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Donnie Brasco : Enorm sterke vertolking van Pacino. Een mafioso waar je bij momenten medelijden mee krijgt maar tegelijk ook weet dat hij op elk moment in staat is iets verschrikkelijk te doen. De moord scene in het laatste act was daar het toppunt van. Natuurlijk ook Depp, Heche en Madsen allemaal op punt maar Pacino is de grote ster hier. Ik had deze nog nooit eerder gezien dus blij dat ik deze eindelijk een kans heb gegeven. Enige minpuntje was:
Wat gebeurt er nu eigenlijk met zijn zoon na de overdosis?
8/10

Seven Years in Tibet :
Jaarlijkse rewatch, blijft samen met Legends of the Fall mijn 2 favo's met Brad Pitt. 9/10
 
Road house (2024).
De film begint eigenlijk best wel ok. Jake Gyllenhaal is overtuigend.
De film gaat echter steil naar beneden van het moment dat Conor Mcgregor zijn kop laat zien.
Niks tegen de kerel, maar waarom men besloten heeft hem zo een over the top rol te laten spelen is me een raadsel.
Jammer
 
Laatst bewerkt:
Road house (2024).
De film begint eigenlijk best wel ok. Jake Gyllenhaal is overtuigend.
De film gaat echter steil naar beneden van het moment dat Conor Mcgregor zijn kop laat zien.
Niks tegen de kerel, maar waarom men besloten heeft hem zo een over the top rol te laten spelen is me een raadsel.
Jammer
Die kerel lijkt me ook nogal over the top of is dat eerder een alter ego en is die in privé-omgang eerder normaal?
 
Road house (2024).
De film begint eigenlijk best wel ok. Jake Gyllenhaal is overtuigend.
De film gaat echter steil naar beneden van het moment dat Conor Mcgregor zijn kop laat zien.
Niks tegen de kerel, maar waarom men besloten heeft hem zo een over the top rol te laten spelen is me een raadsel.
Jammer
Gisteren ook gezien en heb idd zelfde mening , begint goed maar dan bergaf. De oude versie met Patrick Swayze was veel beter
 
Ik weet niet hoe hij echt privé-privé is, maar die is altijd al consistent zo "over the top" geweest.

Dus ik neig ernaar dat die gast gewoon zo is. Moet verschrikkelijk vermoeiend zijn voor iedereen errond.
 
Blood Diamond.

Interessant wel. Al vond ik hem de eerste keer wel aangrijpender.

Wel straf toch, in het afrikaanse continent, 23 burger oorlogen op hetlzefde moment doen blijkbaar.
En ook wel straf wat er achter heel dat diamantenhandeltje zit.
Daarmee dat ik blij ben dat ik er nooit geen koop in mijn leven.
 
Wow, dit was een goeie tip (4 oscars gave it away een beetje). Ik heb hem pas recent gezien, ik wist niet waarover het ging, gewoon de wreed summiere omschrijving gezien bij het opzoeken van de titel op internet, verder clueless over wat ik kon verwachten...


Spoilertags voor diegene die hem nog niet hebben gezien :
Gaat over de coming of age, en over ontluikende sexualiteit (en ook hoe we terug verlangen naar vroeger(e) ervaringen in de vorm van childhood memories. Het geheel bouwt subliem op met een meesterlijke William Dafoe, en sommige stukken waarbij ik echt moest lachen (Dafoe's line van heroïn and cocain om een voorbeeld te geven), zoals die passages in de boudoir. Die vader :ROFLMAO:

Een echt goede mix van humor en ook de meer serieuzere, soms donkere gedachten des levens. Emma Stone is gewoonweg 'formidable', wat een performance :thumb:. Ook de setting prachtig in beeld gebracht, decors, kostuums etcetera.


Een must watch als je hem nog niet hebt gezien, eerste derde van de film denk je van WTF, maar hangt heel mooi aaneen. Maar verwacht geen traditionele film. THAT IS ALL.
 
Road House
Komedie waarin Gyllenhaal vooral mysterieus moet kijken en Conor McGregor een debiele aap moet imiteren.
Kan uiteraard niet tippen aan het orgineel uit 1989.
 
Wow, dit was een goeie tip (4 oscars gave it away een beetje). Ik heb hem pas recent gezien, ik wist niet waarover het ging, gewoon de wreed summiere omschrijving gezien bij het opzoeken van de titel op internet, verder clueless over wat ik kon verwachten...


Spoilertags voor diegene die hem nog niet hebben gezien :
Gaat over de coming of age, en over ontluikende sexualiteit (en ook hoe we terug verlangen naar vroeger(e) ervaringen in de vorm van childhood memories. Het geheel bouwt subliem op met een meesterlijke William Dafoe, en sommige stukken waarbij ik echt moest lachen (Dafoe's line van heroïn and cocain om een voorbeeld te geven), zoals die passages in de boudoir. Die vader :ROFLMAO:

Een echt goede mix van humor en ook de meer serieuzere, soms donkere gedachten des levens. Emma Stone is gewoonweg 'formidable', wat een performance :thumb:. Ook de setting prachtig in beeld gebracht, decors, kostuums etcetera.


Een must watch als je hem nog niet hebt gezien, eerste derde van de film denk je van WTF, maar hangt heel mooi aaneen. Maar verwacht geen traditionele film. THAT IS ALL.
Ben daar ook blind naar gaan kijken, wel een ervaring inderdaad
 
Na de trailer van beeltejuice 2 gezien te hebben de originele nog eens opgezet. Ik weet het niet wat het is maar de filmen vroeger waren toch anders. Eenvoudiger. Heeft wel niet meer hetzelfde gevoel als vroeger.
 
Na de trailer van beeltejuice 2 gezien te hebben de originele nog eens opgezet. Ik weet het niet wat het is maar de filmen vroeger waren toch anders. Eenvoudiger. Heeft wel niet meer hetzelfde gevoel als vroeger.
Welk heeft niet meer hetzelfde gevoel? De oude versie? Of de nieuwe tov de oude?
 
Welk heeft niet meer hetzelfde gevoel? De oude versie? Of de nieuwe tov de oude?
De nieuwe is pas in september uit he. Nee ik herinnerde me zo een kleurrijke fantasierijke cinematografie maar als je die nu bekijkt heeft die zijn magie ietwat verloren. Komt dat nu door de CGI van huidige filmen of de leeftijd :unsure:

En my god alec baldwin had ik nooit gedacht dat die erin meespeelde :)
 
De nieuwe is pas in september uit he. Nee ik herinnerde me zo een kleurrijke fantasierijke cinematografie maar als je die nu bekijkt heeft die zijn magie ietwat verloren. Komt dat nu door de CGI van huidige filmen of de leeftijd :unsure:

En my god alec baldwin had ik nooit gedacht dat die erin meespeelde :)I

Ik dacht dat je de trailer bedoelde tov de oude.
Ik heb die film eigenlijk nog nooit gezien.
Ik ben niet zo voor dat absurde.

Ik vind toch dat goede practical effects beter zijn dan cgi (the thing bvb)
 
De nieuwe is pas in september uit he. Nee ik herinnerde me zo een kleurrijke fantasierijke cinematografie maar als je die nu bekijkt heeft die zijn magie ietwat verloren. Komt dat nu door de CGI van huidige filmen of de leeftijd :unsure:

En my god alec baldwin had ik nooit gedacht dat die erin meespeelde :)
Ik heb dat bij zowat alle Tim Burton films.

My 2 cents: Vroeger was die zijn stijl uniek en hadden we dat nog nooit gezien. Dus elke nieuwe Burton film was "waauw amazing zo origineel" voor iedereen. Maar ondertussen is dat een veel gebruikte stijl, die ik zelfs gewoon mainstream en generic durf noemen. En het helpt ook niet dat hij zelf maar zijne eigen kak blijft rehashen met dezelfde glitters zodat iedereen nog meer een "meh, alweer wat generic Burton crap" krijgt
 
Ik heb dat bij zowat alle Tim Burton films.

My 2 cents: Vroeger was die zijn stijl uniek en hadden we dat nog nooit gezien. Dus elke nieuwe Burton film was "waauw amazing zo origineel" voor iedereen. Maar ondertussen is dat een veel gebruikte stijl, die ik zelfs gewoon mainstream en generic durf noemen. En het helpt ook niet dat hij zelf maar zijne eigen kak blijft rehashen met dezelfde glitters zodat iedereen nog meer een "meh, alweer wat generic Burton crap" krijgt
feitelijk... Check poor things en het is precies een hommage aan de stijl van burton.
 
Terug
Bovenaan