Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

feitelijk... Check poor things en het is precies een hommage aan de stijl van burton.
Ik had bij Poor Things meer een "Wes Anderson on steroids" gevoel.

Soit, ik kijk voorzichtig uit naar Beetlejuice 2, als grote fan van de eerste. Ik kan mij niet herinneren wanneer Burton voor het laatst iets uitbracht dat niet complete kaka of zeer saai en generic was.
En ja, Wednesday vond ik kut.
 
Hmm als ik eens naar zijn filmografie ga kijken is de laatste die ik nog wel leuk vond Frankenweenie. Ben precies vooral fan van zijn stop motion films want Corpse Bride vind ik ook goed.
Zijn laatste goeie live action film is voor mij Big Fish, maar zelfs die film heeft zaken die mij een beetje irriteren.
 
Burton zijn laatste goeie film was voor mij Sweeney Todd.

Kan me ook niets hierna bedenken. Ik denk dat zijn films die mij het meeste bijblijven altijd Edward Scissorhands, Sweeney Todd en Sleepy Hollow (Corpse bride misschien als vierde pic). Allemaal afgelopen 5 jaar nog eens gezien en hebben elk hun eigen charme nog steeds.

Also Sweeney Todd's liedjes zijn geweldig! :music:
 
Exhuma
Nieuwe Koreaanse horror film. Gaf me wel wat The Wailing vibes.
Dikke cast ook ( met Choi Min Sik, OldBoy himself ) en een interessant plot maar...
De regie is echt niet zo goed. Vreemde beslissingen in de screenplay en vreselijke special effects met momenten.

Kan dus zeker niet tippen aan The Wailing.
Eigenlijk vind ik dit soort film ervaring bijna erger dan gewoon een slechte film kijken. Een film die alles heeft om geweldig te zijn maar er dan net niet geraakt.

3/5.
 
Red State (2011, Kevin Smith) nog eens herzien, in achting gestegen van 5 naar 6 wegens daarna maakte hij nog ergere draken maar de minpunten zijn nog steeds ambetant om te ondergaan, hij wilt doelbewust niet all the way eerie exploitation pastiche gaan, het allemaal ongemakkelijk saboteren is niet arthouse maar computernerd style. Over tien jaar een 7 ? Nah.
 
The bourne legacy.

onnodig vervolg aan de trilogy, maar verveelde wel geen minuut. Leuke settings, en Renner is gewoon ook goede acteur.
 
En ja, Wednesday vond ik kut.
Wednesday was niet meer dan een young adult whodunit verhaaltje met een zwak horrorsausje erover.
Ik had toch wel één aflevering nodig om te achterhalen dat die rosse leerkracht achter alles zat.

Hier met de kinderen Terminator 2: Judgement day gezien. Blijft toch de beste in de reeks.
 
Poor Things gezien. Schitterende film, en vind ik eigenlijk meer recht hebben op Oscar dan Oppenheimer. Duidelijk een jaar te laat uitgekomen, want Poor Things is toch ook stukken beter dan Everything Everywhere All At Once, een andere 18+ komedie die vorig jaar de Oscar won voor beste film.

Ben wel beetje pissed over een grote spoiler in een van de reviews die ik las (denk De Standaard)
namelijk dat de hersenen die ze ingeplant kreeg die van haar eigen ongeboren kind zijn, wat in de film pas vrij laat onthuld wordt en duidelijk de kijker by surprise moet pakken.
 
Poor Things gezien. Schitterende film, en vind ik eigenlijk meer recht hebben op Oscar dan Oppenheimer. Duidelijk een jaar te laat uitgekomen, want Poor Things is toch ook stukken beter dan Everything Everywhere All At Once, een andere 18+ komedie die vorig jaar de Oscar won voor beste film.

Ben wel beetje pissed over een grote spoiler in een van de reviews die ik las (denk De Standaard)
namelijk dat de hersenen die ze ingeplant kreeg die van haar eigen ongeboren kind zijn, wat in de film pas vrij laat onthuld wordt en duidelijk de kijker by surprise moet pakken.
Ja das wel klote, vaak hoe minder dat ge weet van een (goede) film hoe beter uiteraard.
 
Ja, hoe meer dat je met film bezig bent hoe gemakkelijker het is om op voorhand te weten wat je wel en niet wil gaan kijken zonder trailers te kijken of recensies te lezen. Als het eerder een occasioneel vrijetijds ding is, dan ga je je misschien wel moeten baseren op zo'n zaken en wordt er meestal meer vrijgegeven dan je zou willen...
 
Hier met de kinderen Terminator 2: Judgement day gezien. Blijft toch de beste in de reeks.
Ik ben er nog niet uit. T1 en T2 afgelopen weken herbekeken. Terminator 1 heeft het betere verhaal+donkere sfeer. T2 heeft de betere actiescenes.

Ik beeld me altijd in, mensen die T1 in 1984 voor de 1ste keer zijn gaan zien in de cinema. Dat gevoel moet toch echt zot geweest zijn als je dan de zaal verlaat. Volgens mij waren die daar een maand niet goed van :D

:love:

 
Ghostbusters: frozen empire. 5/10.

Wat de film goed deed: soundtrack, soundboard was duidelijk voor de nostalgische sfeer. Dergelijke kitsch vind ik wel leuk. Bepaalde oude cast hadden duidelijk meer dan een cameo (Dan Akroyd, Ernie Hudson) en waren deftig in de film gebracht. Ook de uitbreiding op de bestaande ghostbuster Lore: dat pseudowetenschappelijke om toch maar het bestaan van geesten te verklaren, allemaal heel leuk. Heel "Ghostbustery".

The negs:

Veel te grote cast gewoon. Ge hebt de oude ghostbusters, de nieuwe ghostbusters en een hele schare aan "vriendjes" die ze uit de vorige film hebben meegebracht en dan ook nog eens proberen Kumail Nanjani (sillicon valley) als soort van magic user ertussen te duwen.

Zonder iets van het verhaal te willen zeggen: het is gewoon een teenage drama fest waarbij puberale emoties bijna het einde van de wereld brengen en iedereen aan het einde van de film zoiets heeft van "Owww you ......" . Het was alsof men halverwege het script opeens een bende schrijvers aan boord hebben genomen die zaken schrijven voor shit gelijk "icarly" of wat ook die teenage drama dingen zijn waar kinderen tegenwoordig naar kijken.

Want ja. Het is compleet logische om een bende minderjarigen / 19-jarigen met proton deeltjesversnellers te laten werken. Hou dergeljke shit voor de Marvel-films hé. Het breekt gewoon veel te hard met het ghostbuster universum voor mij.

Het immens aantal mensen die op RT of imdb deze film een 10/10 geven... Kzou willen dat het het einde van de wereld is. Let's just get this over with ....
 
Ik beeld me altijd in, mensen die T1 in 1984 voor de 1ste keer zijn gaan zien in de cinema. Dat gevoel moet toch echt zot geweest zijn als je dan de zaal verlaat. Volgens mij waren die daar een maand niet goed van :D
M'n vader kwam eens thuis en zei: 'ik heb een vette film mee hoor, 't is met robots!' en heeft die opgelegd voor m'n broer en ik op videocassette.

Ik zat in het 2de kleuter en de enige robot die ik kende was zo'n transformer speelgoed van een wagen die kon omgebouwd worden tot robot. Dus ik verwachtte me aan iets in de aard van Transformers.

Mijn moeder heel erg kwaad toen die ontdekt had wat hij mij en mijn (kleinere) broer had laten zien. Ik heb daar meer dan een jaar miserie mee gehad om te slapen 's nachts.
 
Terug
Bovenaan