Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

PET SEMATARY (REMAKE), die had ik vorig jaar eens gezien. Best wel goede remake, weinig op aan te merken. Overtreft wel het origineel niet.


PET SEMATARY (1989), het origineel dus van Mary Lambert, geïnspireerd op meester Stephen King's boek. Was indertijd als kind een erg beklijvende en interessante film. Echter, heeft die de tand des tijds amper overleefd. erg grauwe beelden, en wat gedateerde feeling.. Maar wel nog eens bekeken als jeugd sentiment. Wellicht voor het laatst wel.


PET SEMATARY 2 (1992) sequel van zelfde regisseur. met rising star Edward Furlong (T2 Judgment day). Verrassend fun eigenlijk .. Eigenlijk meer van genoten dan de eerste. heerlijke 90's onversneden soundtrack trouwens. AANRADER.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ON DEADLY GROUND. :D (rewatch +-35)

Wat maakt een Seagal film goed, vraagt men soms?

Wel wat ik heel erg leuk vind in zijn films, is hoe zijn tegenstanders zo vaak bang zijn voor hem, en dat dan ook de hele film door herhalen tegen elkaar.

  • My guy in D.C. tells me that we are not dealing with a student here, we're dealing with the Professor. Any time the military has an operation that can't fail, they call this guy in to train the troops, OK? He's the kind of guy that would drink a gallon of gasoline so he could piss in your campfire! You could drop this guy off at the Arctic Circle wearing a pair of bikini underwear, without his toothbrush, and tomorrow afternoon he's going to show up at your pool side with a million dollar smile and fist full of pesos. This guy's a professional, you got me? If he reaches this rig, we're all gonna be nothing but a big goddamned hole right in the middle of Alaska.

  • You wanna know who he is? Try this: delve down into the deepest bowels of your soul. Try to imagine the ultimate fucking nightmare. And that won't come close to this son of a bitch when he gets pissed.

  • Jesus Christ, this motherfucker's good! I told ya he was good, didn't I?
    Mercenary: Yeah, he's good, and he's comin' this way...

  • Our man in D.C. finds *nothin'* on this guy before 1987, which means either he was born fully grown, or his background is *so* top secret, it doesn't even *flag* "Top Secret" when you run his background.
Films boordevol met quote's als dit. so fucking bad ass. helemaal mijn ding :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste tijd ook wat Seagal films gezien. Misschien wel de comedies van het moment.

In diezelfde trend waar Trump volledig smitten is met ponytail Seagal heb ik heel wat gevoelens voor die knapperd Donnie Yen.

Eindelijk SPL aka Kill Zone(2005) van hem gezien. Azo'n corny interpretatie van een type Infernall Affairs x Wire Fu x Sexy Donnie Yen met open hemdje 70% van de film. Ik ben er oprecht zeker van dat de regisseur dacht ik kan de Infernall Affairs trilogy beter doen, in 1 film. Just watch me!

Fantastisch om te roasten met goed gezelschap, en uiteindelijk toch wel 2 zeer mooie gechoreografeerde gevechten. Wat eigenlijk iets te weinig is naar DY standaarden, maar de onbedoelde komische toon maakt veel goed. Aanrader @Deckard gezien de volledige trilogy nog goed vers zit.

Verder ook begonnen aan Africa Addio(1960) en na een klein uurtje afgezet.

Ik moet toegeven, ik was niet voorbereid op zoiets fuckedup. Nochtans heb ik best wel een morbide curieusiteit. Nog niet veel ervaring met Mondo cinema. Betwijfel of die exploitative aard iets is waar ik me kan overzetten. Maar er zit hier zeker iets intrigerend en kwalitatief in dat me nog wel zal doen terugkomen, al ga'k er niet van verschieten da'k hem nooit kan uitzien.
 
Laatst bewerkt:
The Favourite (2018): 7/10
Best een goede film, misschien niet helemaal mijn ding qua thema, maar wel goed uitgevoerd, zeer goed gebruik van geluid & muziek, mooie cinematografie en decors, uitstekende acteerprestaties. Veel oog voor detail waardoor dit wellicht zich goed leent voor herkijkbeurten

nominaties voor de oscars begin 2019 gerangschikt
1. Green Book
2. The Favourite
3. Black Panther
4. Roma
5. BlackKklansman
6. Vice
7. Bohemian Rhapsody
8. A Star is Born
Ik ben het dus eens met de Academy. Maar het is een duidelijk minder jaar (wat ik eigenlijk niet verwacht had).
 
@Koonut van Donnie Yen eigenlijk amper wat gezien.... quasi allemaal chinese films, dat is toch minder mijn ding.
 
Ik besef net dat ik al lang geen lijstje meer heb gepost met de films die ik onlangs zag:

Tár - 8.5/10 (Todd FIeld, 2022)

EO - 8/10 (Jerzy Skolimowski, 2022)

Babylon - 8/10 (Damien Chazelle, 2022)

White Noise - 8/10 (Noah Baumbach, 2022)

The Woman King - 8/10 (Gina Prince-Bythewood, 2022)

Fresh - 7.5/10 (Mimi Cave, 2022)

Pinocchio - 7/10 (Guillermo Del Toro & Mark Gustafson, 2022)

Kimi - 7/10 (Steven Soderbergh, 2022)

Causeway - 7/10 (Lila Neugebauer, 2022)

RRR - 7/10 (S.S. Rajampouli, 2022)

Turning Red - 6.5/10 (Domee Shi, 2022)

Avatar 2: The Way of Water - 6/10 (James Cameron, 2022)




The Beguiled - 9/10 (Don Siegel, 1971)

The Scar - 7.5/10 (Krzysztof Kieslowski, 1976

Rio Lobo - 7.5/10 (Howard Hawks, 1970)

Mixed Nuts - 7.5/10 (Nora Ephron, 1994)

Wanda - 7/10 (Barbara Loden, 1970)

The Family Stone - 6.5/10 (Thomas Bezucha, 2005)

Waiting to Exhale - 5.5/10 (Forest Whitaker, 1995)

Black Knight - 5.5/10 (Gil Junger, 2001)

National Security - 5/10 (Dennis Dugan, 2003)

Weird Science - 3/10 (John Hughes, 1985)
 
Laatst bewerkt:
Babylon

Absoluut de moeite om op het grote scherm te gaan kijken. Zeker de eerste 2u zeer entertainend, visueel mooi, opzwepende muziek en toch enkele hilarische scenes. Ik was helemaal mee. De laatste 45 min begon Chazelle mij langszaamaan kwijt te raken...

Het gaf mij iets te veel een 'Oh ja, mijn gekwelde personages moeten nog een dramatisch einde krijgen'-gevoel, waarbij de vaart er toch wat uitging voor mij. Daarna wilde Chazelle voor mij zijn ode aan 'de film' iets te hard erin wrijven. Dat hoefde niet meer voor mij. Vooral het laatste kwartier was ik echt aan het aftellen naar de aftiteling. Deze film had voor mij meer een 'going out with a bang'-einde moeten hebben.

Zoals hier al gezegd, ging het verhaal van Sidney Palmer ook wat verloren in het geheel.

Nu, zeker een aanrader om te gaan kijken. Dat wel.


Arrival (2016)

Ik vermoed dat de meesten hier het niet met mij eens zullen zijn, maar ... wow, wat een verschrikkelijke tegenvaller. Had deze al een tijdje in de kast liggen en had hoge verwachtingen gezien het feit dat deze film toch goede scores krijgt overal.

Goede cast, dat zeker wel. Amy Adams zet een puike prestatie neer. Het is nog enigszins verfrissend dat het niet een typische Alien-film is, maar daar stopte het wat bij mij. Ik heb eigenlijk de ganse film weinig of geen spanning gevoeld en halverwege was de interesse bij mij weg.

Op het witte doek zal het ongetwijfeld een stuk indrukwekkender zijn overgekomen, maar thuis in de woonkamer blijft er van dat alles maar weinig over in ieder geval. Nee, ik voelde het niet... jammer...
 
PANIC ROOM (2002).

Bij momenten toch wel wat saai imo. En Jodie Foster is nooit echt mijn ding geweest.
 
Ford v Ferrari (2019): 8/10
Jojo Rabbit (2019): 7/10
J'ai perdu mon corps [I Lost My Body] (2019): 6/10

Stuk voor stuk goede films. Nog The Irishman, Marriage Story en Little Women dat ik moet zien uit dit jaartal in de BP categorie. De zes die ik al gezien had, vond ik allemaal zeer goed (Parasite, 1917, Once Upon a Time in Hollywood en Joker). Lijkt mij een uitzonderlijk goed jaar in deze categorie.
 
IDENTITY (2003).

Het blijft toch verdomd hard een echte CULT film, met een ongelofelijk leuke twist op het einde.

Heerlijke setting ook , dat motel. Je blijft er constant vragen stellen van hoe en wat. Ik hou wel films als dit.
 
Ik besef net dat ik al lang geen lijstje meer heb gepost met de films die ik onlangs zag:

Tár - 8.5/10 (Todd FIeld, 2022)

RRR - 7/10 (S.S. Rajampouli, 2022)
Tar staat toch ook echt wel bovenaan hier, hoor ik niks dan goede dingen van. Benieuwd hoe hard Blanchett schittert :) .

RRR zou je die aanraden om op te zetten? Al een aantal keer van plan geweest maar ik geraak er niet aan begonnen aan een bollywood epic van meer dan drie uur.
The Beguiled - 9/10 (Don Siegel, 1971)

The Scar - 7.5/10 (Krzysztof Kieslowski, 1976
Damn, The Beguiled bij deze toch ook vrij hoog op de watchlist gezwiert, ik vond zelfs die van Coppola dik ok en die wordt toch redelijk afgekraakt. Benieuwd :) .

De korte samenvatting van The Scar staat me ook wel aan, zeker in combo met Kieslowski :) .
 
Terug
Bovenaan