Ha, The Snowman idd. Wat een drol van een film was dat toch zeg. Ik vroeg me ook af naar wat ik aan het kijken was indertijd.The Snowman (Tomas Alfredson, 2017) - 2/10
Le Doulos (Jean-Pierre Melville, 1962) - 8/10
Bob Le Flambeur (Jean-Pierre Melville, 1956) - 7.5/10
Ambulance (Michael Bay, 2022) - 6.5/10
Aftersun (Charlotte Wells, 2022) - 9/10
Bringing Up Baby (Howard Hanks, 1938) - 8.5/10
Rio Bravo (Howard Hanks, 1959) - 9.5/10
Kiss Me Deadly (Robert Aldrich, 1955) - 9/10
The Asphalt Jungle (John Huston, 1950) - 8/10
Harakiri (Masaki Kobayashi, 1962) - 9.5/10
Al een tijdje geen update hier meer gegeven, dit zijn de voornaamste films die ik de laatste tijd gezien heb. Vooral geprobeerd wat klassiekers in te halen. Erg genoten van de twee Melvilles maar zo gelijkaardig dat het misschien niet zo goed was van ze dicht op elkaar te zien. Onlangs was ik hier voor lof over Tinker Tailor Soldier Spy, de film die bevestigde wat een goeie regisseur Alfredson was. The Snowman is de film die er op volgde en die zijn carrière half beëindigd heeft, onbegrijpelijk dat deze vreselijke film door dezelfde regisseur gemaakt is.
Rio Bravo is een fantastische western en een van die ultieme hangout films die het best bekeken worden op een trage namiddag terwijl je languit op de zetel ligt. Harakiri was mijn favoriete film van de hele hoop, echt een fantastische film. Ik ben een grote fan van film noir en had Kiss Me Deadly lang geleden al eens gezien, The Asphalt Jungle was wel de eerste keer.
Tot slot ben ik verbaasd over hoeveel ik uiteindelijk van Ambulance genoten heb. Ik heb echt een halfuur moeten wennen aan de hectische cocaïne filmstijl van Bay, hier op een nog hoger (sneller) niveau gebracht dan in zijn ander werk. Maar na een tijdje kwam ik een beetje in de flow van de film en kon ik wel appreciëren hoezeer hij de adrenalinerush van de nonsens op het scherm vakkundig probeert weer te geven. Deze keer ook met een hoop drone shots erbij.
Voor de rest een mooi lijstje.