Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

stupid_noob

Administrator
Hier is het door de lockdown al even geleden dat we nog wat met de vrienden hebben kunnen spelen, maar het laatste zal Scythe en Tapestry geweest zijn.
Ondertussen begint er zich hier een hele backlog op te bouwen..
 
Eergisteren Dominion. En voor de eerste keer op m'n doos gekregen van mijn madam 😂

Vanavond misschien revanche!
 
Voor de coronamaatregelen hebben we Gloomhaven gespeeld. Alle 4 redelijke noobs dus de eerste keer duurde het wel even voor we alles hadden klaar gezet.
 
Met de lockdown wordt er uiteraard ook hier minder gespeeld. Eigenlijk voornamelijk alleen nog met m'n zus en haar vriend. Eén keer vlak voor de lockdown nog een echte boardgame-avond gedaan met vrienden.

Voorbije 2 maanden nog gespeeld:
  • Wingspan: beste spel van de laatste jaren, zou alleen toch nog graag iets meer interactie in het spel zien komen. Elke uitbreiding daarvan komt hier sowieso in huis.
  • Clank + Clank! Adventuring Party, andere uitbreidingen van Clank heb ik niet, maar deze vind ik wel écht een grote meerwaarde.
    De verschillende personages zijn niet volledig in balans lijkt me, maar dit is ook wel het type spel waarbij je dan elk personage wel eens gespeeld wilt hebben en met een "licht" spel als Clank kan dit gerust.
  • Oceans: Fantastisch spel, en The Deep Cards blijven het spel boeiend houden. Zowel al gewonnen als verloren, één kaart kan soms het verschil maken. Vind vooral leuk hoe je de afweging moet maken tussen het kopen van complexe traits en basiskenmerken.
    Wat mij betreft mogelijk het topspel van 2020, maar ik heb een bias voor dat thema (biologie/evolutie).
  • Calico: leuk spel, mooi thema. Wel keihard verloren, maar me toch geamuseerd. Deed me een beetje aan Sagrada denken, dat is ook zonder meer een plus.
  • Tiny Towns: beetje de omgekeerde ervaring van Calico: wel een leuk spel, thema ook in orde, maar gameplay vond ik een beetje teleurstellend en door de aard van de setup van het spel dat ik speelde, vond ik de balans een beetje zoek en ik heb daar schandalig misbruik van gemaakt om ruim te winnen :cautious: of hoe je een spel kan winnen maar het toch niet echt opnieuw zou willen spelen.
  • Ex Libris: gewonnen dankzij een afwezigheid van een degelijke kennis van het alfabet bij één van de andere spelers - en het ergste is het alfabet staat op de speler speelmatjes - en de rest in snelheid gepakt. Een al iets ouder spel dat vaker op tafel zou mogen komen.
    Blijf het plezant vinden om de titels van die fictieve boeken na te lezen.
  • Small World of Warcraft: meermaals verloren van mijn zus :rolleyes:, die zelfs nooit het originele Small World noch World of Warcraft gespeeld heeft. Nu ja, te veel oorlog gevoerd tegen haar vriend, en als twee honden vechten om een been... Het helpt ook niet dat ik zelfs wanneer er een goede Alliance combo ligt om te kiezen, ik toch nog liever een iets slechter Horde ras neem.
  • Sushi Roll: de fun van Sushi Go! maar met dobbelstenen, altijd een verbetering.
  • Infinity Gauntlet: A Love Letter: wat mij betreft niet alleen een leuker thema, maar ook qua gameplay (1 tegen allen) een verbetering op Love Letter. Plus géén player-elimination wat toch toffer is mocht je in de toekomt terug met grotere groepen kunnen spelen (gaat tot 6).
  • Colt Super Express: gekregen als verjaardagscadeau, leuke filler, wat mij betreft net zoals Ticket To Ride London, een betere versie van het "grotere" origineel.
 
Pandemic gekocht & gespeeld. Een leuk co-operative spel dat ongeveer een 45 minuten tot een uurtje duurt om te spelen. De meeste co-operative games ben je meestal toch een paar uur mee zoet en dat is het net het leuke aan dit spel samen met het feit dat het eenvoudig aan te leren is.
 
Gisteren terug Dominion gespeeld met de vriendin en met een gelukje kunnen winnen. Vlak voor haar de laatste Province weggesnoept. Anders had zij ze gekocht en was zij gewonnen. Dan ging ik 't weer moeten horen...
Dan nog eens Welcome To en Point Salad gespeeld ook.

Allemaal spellen die niet zo heel lang duren, anders doet mijn madam niet graag mee :cautious::)
 
Gisteren terug Dominion gespeeld met de vriendin en met een gelukje kunnen winnen. Vlak voor haar de laatste Province weggesnoept. Anders had zij ze gekocht en was zij gewonnen. Dan ging ik 't weer moeten horen...
Dan nog eens Welcome To en Point Salad gespeeld ook.

Allemaal spellen die niet zo heel lang duren, anders doet mijn madam niet graag mee :cautious::)
Ik ken dat :p
Nu goed, spellen als Everdell enzo speelt ze ook wel graag. Dat corona maar snel voorbij is, want met 2 speel ik niet zo graag. Liever met 3 of 4.
 
Ik heb met corona toch wat geïnvesteerd in 2-speler spellen, die zijn meestal wat korter, en leuker dan spellen die met 4 of 5 kunnen...
Raptor en InBetween zijn favorieten geworden :D
Memoir blijft een moeilijke om af en toe op tafel te krijgen :(
 
Voor de coronamaatregelen hebben we Gloomhaven gespeeld. Alle 4 redelijke noobs dus de eerste keer duurde het wel even voor we alles hadden klaar gezet.
Gloomhaven is echt zot de eerste keer dat je het speelt - nu zijn we bijna aan het einde van de campaign en is het opzetten vrij vlot :D (Zonder insert is het wel niet te doen volgens mij)
 
Gloomhaven is echt zot de eerste keer dat je het speelt - nu zijn we bijna aan het einde van de campaign en is het opzetten vrij vlot :D (Zonder insert is het wel niet te doen volgens mij)
Ja, idd. De 2de keer ging het al veel vlotter.
Wel een zot spel zo met een lange campaign.
 
Wel nog altijd veel om op te letten ook 🙈
Maar zo zijn we voorbereid tegen dat Frosthaven er is hé
 
@Reaper zijn laatste plays dateren van 8 september dit jaar.
Ik heb hem 2 keer afgedroogd met Project L.
Daarna maakte hij als vampier de hunters allemaal af in Fury of Dracula third Edition.
Erna 2 keer Flick of Faith gespeeld, om af te sluiten met Jamaica.

Dat verdient een like he Reaper.
 
Terug
Bovenaan