Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

@Reaper zijn laatste plays dateren van 8 september dit jaar.
Ik heb hem 2 keer afgedroogd met Project L.
Daarna maakte hij als vampier de hunters allemaal af in Fury of Dracula third Edition.
Erna 2 keer Flick of Faith gespeeld, om af te sluiten met Jamaica.

Dat verdient een like he Reaper.
Aaahhh fury of Dracula, twas tof rondjes lopen in Spanje
 
Telt Risk op Steam ook als bordspel?
Gisteren toch dik mee geamuseerd en (met een dikke portie beginnersgeluk) in m’n 1e online match iemand met de titel ‘grandmaster’ er uit gespeeld in amper een 5-tal beurten
 
Telt Risk op Steam ook als bordspel?
Gisteren toch dik mee geamuseerd en (met een dikke portie beginnersgeluk) in m’n 1e online match iemand met de titel ‘grandmaster’ er uit gespeeld in amper een 5-tal beurten
Allez dan, omdat gij het zijt :p
 
Gisteren terug Dominion gespeeld met de vriendin en met een gelukje kunnen winnen. Vlak voor haar de laatste Province weggesnoept. Anders had zij ze gekocht en was zij gewonnen. Dan ging ik 't weer moeten horen...
Dan nog eens Welcome To en Point Salad gespeeld ook.

Allemaal spellen die niet zo heel lang duren, anders doet mijn madam niet graag mee :cautious::)
Dominion ook weer veel aan het spelen omdat ze zo'n goede online versie hebben! Ideaal in deze tijden, ook al omdat het niet zo lang duurt, wat toch beter is voor digitale speelsessies.
 
Ik speel ontzettend graag Carcasonne. Heb hier de big box staan, maar ik krijg de vrouw niet aangezet om het regelmatig te spelen.
Dus ik heb de zoon van 7 gisteren leren Carcasonnen. ik moet het wel in stukjes doen anders is het hem te ingewikkeld.
Vandaag gefocust op de straten en de steden. Binnen een paar weekjes de boeren er bij pakken. De andere uitbreidingen moet ik nog wel een tijdje achterwege laten.
 
Ik speel ontzettend graag Carcasonne. Heb hier de big box staan, maar ik krijg de vrouw niet aangezet om het regelmatig te spelen.
Dus ik heb de zoon van 7 gisteren leren Carcasonnen. ik moet het wel in stukjes doen anders is het hem te ingewikkeld.
Vandaag gefocust op de straten en de steden. Binnen een paar weekjes de boeren er bij pakken. De andere uitbreidingen moet ik nog wel een tijdje achterwege laten.
't Is zo dat het begint.
Mijn kinderen hebben er ook interesse in (6,5 en 8 jaar), maar da's dus nog op kindermaat.
Nu goed, Ticket to Ride Junior en Catan Junior beginnen nu wel te gemakkelijk te worden maar soit.
 
Ik speel ontzettend graag Carcasonne. Heb hier de big box staan, maar ik krijg de vrouw niet aangezet om het regelmatig te spelen.
Dus ik heb de zoon van 7 gisteren leren Carcasonnen. ik moet het wel in stukjes doen anders is het hem te ingewikkeld.
Vandaag gefocust op de straten en de steden. Binnen een paar weekjes de boeren er bij pakken. De andere uitbreidingen moet ik nog wel een tijdje achterwege laten.
De boeren beschouw ik sowieso als iets optioneel. Als ik de fysieke versie speel, is het gewoonlijk zonder boeren (het is om hoofdpijn van te krijgen anders, heb 2x base game en 6 expansions). Bij de digitale versie is het natuurlijk geen probleem.
 
De boeren beschouw ik sowieso als iets optioneel. Als ik de fysieke versie speel, is het gewoonlijk zonder boeren (het is om hoofdpijn van te krijgen anders, heb 2x base game en 6 expansions). Bij de digitale versie is het natuurlijk geen probleem.

Hu? Voor kinderen begrijp ik dat uiteraard, maar waarom zou je een basis spelelement zomaar weglaten? Juist de boeren maken van Carcassonne een tactisch veel veelzijdiger spel.
 
Inderdaad. Boeren zijn de manier bij uitstek om een spel een compleet andere kant te doen uitschieten. Ik denk dat de meeste overwinningen behaald worden door goed gebruik van boeren.
 
Als je gewoon het basisspel speelt is er inderdaad geen reden om boeren weg te laten. Ik heb te veel tegeltjes om goed te zijn (waardoor ik eigenlijk geen zin meer heb om te spelen, zou ze beter eens sorteren en 1 basisspel weglaten), heel de tafel ligt dan vol. Dan heb je echt geen zin meer om boeren te tellen. Is trouwens een huisregel die veel mensen toepassen hoor. Boeren maken of kraken het spel niet he, als iedereen op voorhand weet dat ze niet meedoen, is er volgens mij geen enkel probleem.
 
Tuurlijk niet, maar mij lijkt de vanilla versie met boeren me leuker dan met uitbreidingen zonder boeren. Ken wel al die uitbreidingen niet natuurlijk, heb hooguit ervaring met 2 of 3.
Wat is het nut om met twee basisspellen te spelen?
 
Wat is het nut om met twee basisspellen te spelen?
MOAR TILES :p
Carcassonne was rond 2004 mijn eerste boardgame ervaring (MB 'klassiekers' buiten beschouwing gelaten natuurlijk), en ik was zodanig geobsedeerd dat ik elke uitbreiding blindelings kocht, en nog eens het basisspel had gekocht omdat ik dacht "hoe meer tegels, hoe leuker", maar dat klopte niet :LOL: Intussen zegt Carcassonne mij niks meer.
 
@pamperke en ik spelen de Jaws of the Lion campaign, da's wat instapvriendelijker :p
Hebben hem hier nog liggen, is dat spelen op die 'boeken' zoveel 'vlotter'? (Ik weet niet of je de gewone gloomhaven gespeeld hebt?) Eerst onze gloomhaven campaign afwerken voor we naar jaws gaan :D.
Maar Etherfields komt nu iets sneller op tafel dan gloomhaven. :)
 
Hebben hem hier nog liggen, is dat spelen op die 'boeken' zoveel 'vlotter'? (Ik weet niet of je de gewone gloomhaven gespeeld hebt?) Eerst onze gloomhaven campaign afwerken voor we naar jaws gaan :D.
Maar Etherfields komt nu iets sneller op tafel dan gloomhaven. :)
Werkt perfect hoor. 2 boeken tegen elkaar schuiven en het bord is opgesteld.
Gloomhaven zelf heb ik nog niet gespeeld.
 
Daarnet weer met @pamperke enkele scenario's van Jaws of the Lion gespeeld.
Ging redelijk vlot, behalve het laatst gespeelde. Daar waar ik in het begin nogal 'sucky' speelde, was het nu de beurt aan hem :p

Foto:
xjoaHA6.jpg
 
Ik was een beetje te loot-happy en kwam gelijk wat in de problemen. Gelukkig was @StanTem er to save the day!

En ge zijt het leukste van de dag vergeten. Nog 2 spelletjes Point Salad 😎
 
Kluster met mijn madam.
Een verkeerde move en je krijgt de helft van de magneten op uw doos. :D

Black Sonata (solo)
Ik blijf fan van dit kleine deductie spelletje.
 
Gisteren een paar spelletjes Solo (wat basically Uno is) op BGA gespeeld met wat mensen die niet zo into boardgames zijn.

Met de vriendin speel ik de laatste tijd vaak Ganz Schön Clever, Dobbelt So Clever of Dobbel Hoch Drei.
 
Terug
Bovenaan