Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Gisteren een paar spelletjes Solo (wat basically Uno is) op BGA gespeeld met wat mensen die niet zo into boardgames zijn.

Met de vriendin speel ik de laatste tijd vaak Ganz Schön Clever, Dobbelt So Clever of Dobbel Hoch Drei.
Ik ben zo enorm bevooroordeeld tegenover die spelletjes 😅 zo'n stomme Duitse titels, en ze zien er nog stom uit ook, maar zouden blijkbaar toch echt heel leuk zijn...
 
Ik ben zo enorm bevooroordeeld tegenover die spelletjes 😅 zo'n stomme Duitse titels, en ze zien er nog stom uit ook, maar zouden blijkbaar toch echt heel leuk zijn...
Zijn inderdaad blijvertjes in de collectie. Komt meer bij kijken dan je op het eerste zicht zou denken.
 
we zitten nu met die lockdown The kings dilemma te spelen op Tabletop Simulator.

Het is op zich wel een goed spel maar heb toch de indruk dat de icoontjes op de kaartjes verraden waar je op moet focussen en zo het discussie gedeelte weg neemt.
 
Via TTS de afgelopen weken Bonfire, Paladins Of The West Kingdom en Underwater Cities gespeeld. Allemaal helemaal mijn ding maar in real life is toch makkelijker :p Verder staat het boardgamen wel op een laag pitje hier. Al speel ik wel vaak Downforce op BGA 😶
 
Via TTS de afgelopen weken Bonfire, Paladins Of The West Kingdom en Underwater Cities gespeeld. Allemaal helemaal mijn ding maar in real life is toch makkelijker :p Verder staat het boardgamen wel op een laag pitje hier. Al speel ik wel vaak Downforce op BGA 😶
Als je Paladins of the West Kingdom speelt op TTS, mag je mij altijd iets laten weten. Doe met plezier mee.
 
Spirit Island! Heel veel Spirit Island hier :) tegen alle verwachtingen in vindt zelfs de vrouw het een aangenaam spel.
Ik heb dat ook liggen en heel het concept spreekt mij hard aan, maar de ene keer dat ik het gespeeld heb bakten we er eigenlijk niks van en was ons eiland rap gekoloniseerd. Ik denk dat het blight was dat ons uiteindelijk de das om deed. Dat verspreidt mega snel jong :unsure:
 
Ik heb dat ook liggen en heel het concept spreekt mij hard aan, maar de ene keer dat ik het gespeeld heb bakten we er eigenlijk niks van en was ons eiland rap gekoloniseerd. Ik denk dat het blight was dat ons uiteindelijk de das om deed. Dat verspreidt mega snel jong :unsure:

De eerste paar keer was het hier ook niet om over naar huis te schrijven hoor. Het is ook makkelijker met 4 spirits omdat de limiet voor Blight dan hoger ligt en je makkelijker elementen haalt voor innates etc.
 
Vorige week Watergate gespeeld. Sowieso nog een paar keer nodig om alles te doorgronden, maar zeker een tof spel.
Ondertussen is Hanamikoji hier al verschillende keren op tafel beland: we zijn er alletwee weg van!
 
Ben in de lockdown met mijn vriendin War of the Ring beginnen spelen.
Vinden het echt heel plezant, maar moeten er wel onze tijd voor pakken, want gehaast is er geen beginnen aan :D
Wel echt de moeite vind ik, ook leuk dat het asymmetrisch is, heb tot nu toe altijd als Sauron gespeeld, dus misschien dat we binnenkort eens van sides wisselen :)
 
Oh, ik heb dat al 15 of 16 jaar, en heb het nog maar 1 keer gespeeld :( vond het geweldig, maar het komt er gewoon niet van. Dat heeft toen 7 uur geduurd (natuurlijk ook veel opzoekwerk ivm regels). Denk niet dat ik mijn vriendin dat spel verkocht krijg :p
 
Oh, ik heb dat al 15 of 16 jaar, en heb het nog maar 1 keer gespeeld :( vond het geweldig, maar het komt er gewoon niet van. Dat heeft toen 7 uur geduurd (natuurlijk ook veel opzoekwerk ivm regels). Denk niet dat ik mijn vriendin dat spel verkocht krijg :p
Ja het is wel even doorbijten om er voor de eerste keer aan te beginnen, wij hebben toen ook +-4h gedaan over het opstellen & de regels "volledig" te begrijpen :D We proberen het nu toch elke maand 2~3 keer te spelen zodat we niet elke keer van nul moeten beginnen opzoeken :)
Eenmaal je het een paar keer gespeeld hebt lukt het nog redelijk goed! Maar als we eens van side gaan wisselen zal het toch wel weer wat geknoei worden denk ik :p
 
Gisteren voor de eerste keer Unfair gespeeld met de vriendin, ze was er snel mee weg en vond het héél plezant. Zal toch iets zijn wat we vaker gaan spelen om eens es iets anders te doen dan tv kijken. Merci voor de tips hier!
 
Gisteren voor de eerste keer Unfair gespeeld met de vriendin, ze was er snel mee weg en vond het héél plezant. Zal toch iets zijn wat we vaker gaan spelen om eens es iets anders te doen dan tv kijken. Merci voor de tips hier!

One of us! One of us! One of us!
Is echt een topspel. Staat op nummer 2 van mijn meest gelogde spellen. Op nummer 1 staat L.A.M.A. maar dat telt dus niet, zoiets speelt ge op 5 minuten.
L.A.M.A. 32 plays
Unfair 31 plays
Secret Hitler 30 plays

Heb ook al 18 plays van Nemesis, ook wel zot, wetende dat het spel meestal niet op een uur of 3 is gespeeld.
 
Inderdaad, 't is een heel plezant spel. 't is nog wat zoeken allemaal, zeker met de verschillende sets, maar 't is leuk dat je tegen elkaar speelt en toch voor uzelf ook speelt.
 
Ben in de lockdown met mijn vriendin War of the Ring beginnen spelen.
Vinden het echt heel plezant, maar moeten er wel onze tijd voor pakken, want gehaast is er geen beginnen aan :D
Wel echt de moeite vind ik, ook leuk dat het asymmetrisch is, heb tot nu toe altijd als Sauron gespeeld, dus misschien dat we binnenkort eens van sides wisselen :)
Heb de review van Shut Up & Sit Down bekeken en dit lijkt me wel keihard iets voor mij. Jammer genoeg krijg ik mijn vriendin daarvoor nooit overtuigd :p. Imperial Assault is al lastig en dat kan je eigenlijk in “korte” sessies spelen.
 
Inderdaad, 't is een heel plezant spel. 't is nog wat zoeken allemaal, zeker met de verschillende sets, maar 't is leuk dat je tegen elkaar speelt en toch voor uzelf ook speelt.
Staat hier ook in bestelling (Engelstalige versie) dus ben ook benieuwd nu :) Lijkt me redelijk luchtig spel te zijn? Waar heb jij deze aangeschaft?
 
Terug
Bovenaan