Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Dit weekend een paar rondjes Terraforming Mars gespeeld (cadeau gedaan voor mijn vriendin haar verjaardag). Echt wel tof! Heel leuk dat er zoveel verschillende kaartjes in zitten ook. Ik ben fan!

De speeltijd was wel langer dan ik had verwacht... Maar komt misschien omdat mijn vriendin over elke move nadenkt alsof ze aan het schaken is 😝
Ik heb hier ook zo 1 in huis die bij elk spel tot in de oneindigheid nadenkt over haar zetten. Tegen dat zij haar zet dan doet, weet ik vaak al mijn volgende zet en is het instant terug aan haar 😂.
 
Ik denk dat ik Terraforming Mars misschien zelfs als mijn favoriete spel kan beschouwen. Iets dat ik totaal niet verwacht had, want ondanks dat het thema mij wel aanspreekt, vond ik het er visueel vreselijk uitzien (en ik hecht daar normaal veel belang aan). Ik had ook verhalen gehoord van sessies die vele uren blijven doorlopen zonder eind, maar nu ik er zelf ervaring mee heb, denk ik dat dat enkel gebeurt bij mensen die zich te veel op hun engine focussen, en totaal niet met de 3 parameters (willen) bezig zijn.
 
Dankzij suggesties op het forum, heb ik Patchwork gekocht. Heel tof spel! Mijn vriendin en ik zijn fan.
Een leuke variant is Patchwork Doodle. Kan ook met meer dan 2, dus dat spelen wij met de oudste van de kindjes (7, 8 & 11 jaar)
 
Eens een Exit escape room gespeeld meerbepaald "Kerkhof vd duisternis" (Cemetary of the knight in't Engels).
Alles klaar gezet en we beginnen met puzzel 1: niks te zot/moeilijk maar wel leuk, op naar de volgende puzzel! Puzzel 2: na een dik kwartier echt niks verder geraakt dan nen tip gebruikt.

.

Oké, imo wat lame maar kom we doen verder. Puzzel 3: pak 5 a 10 minuten voor we den clue hadden gevonden, op een leuke manier gedaan.
Dan weer een kwartier vast gezeten en uiteindelijk weer naar de tips moeten gaan

De fun was op dat moment voorbij voor ons.

Nog wel verder gedaan en sommige puzzels waren leuk maar er zaten er nog een paar heel irritante tussen.
All in all geen super ervaring.
Exit games zitten echt wel toffe tussen en soms vergezochte. De laatste unlock games zijn echt wel goed / tof ivg met de eerste.
 
Weer een Escape Room spel maar ditmaal geen Exit game.
Van deze de tutorial en de eerste missie gespeeld. Ik moet zeggen: veel leuker dan dat Exit game. Uitdagende puzzels, vrij logische oplossingen en meer immersive dan het andere spel.
 
Weer een Escape Room spel maar ditmaal geen Exit game.
Van deze de tutorial en de eerste missie gespeeld. Ik moet zeggen: veel leuker dan dat Exit game. Uitdagende puzzels, vrij logische oplossingen en meer immersive dan het andere spel.
Ja klopt, die zijn toffer dan de Exit-games.
Ik speel ook graag de Unlock-spellen en de Pocket Escape Rooms.
 
Weer een Escape Room spel maar ditmaal geen Exit game.
Van deze de tutorial en de eerste missie gespeeld. Ik moet zeggen: veel leuker dan dat Exit game. Uitdagende puzzels, vrij logische oplossingen en meer immersive dan het andere spel.
De 'volwaardige' escape games zijn ook zeer leuk we hebben denken ondertussen al de uitbreidingen daarvan gespeeld ook.

Gisteren hier verder gedaan met Etherfields.
 
  • Leuk
Waarderingen: LezZ
Laatste nu was Meester 1883 - een uitgebreidere escape room.
Alles is nog intact dus als iemand wil overkopen =D
 
Gisteren eens This War Of Mine samen met de vriendin love it :)
@LezZ_ de moeite die 1883? Vergelijkbaar met EXIT / Escape Room the game of?
 
Gisteren voor de eerste maal, de legende van andor gespeeld. Helaas de introductie legende mislukt. Binnenkort nogmaals proberen. :)

er ligt ook nog ticket to ride Europe en het verloren eiland klaar om nog te spelen. Met de feestdagen best wat nieuwe boardgamea gehad.
 
Maandag Unfair via Tabletop Simulator gespeeld om een nieuw thema te playtesten (Kaiju). Deze namiddag nog eens spelen, maar dan wordt het Ocean of Comicbook om te playtesten.
Kaiju kan alleszins nogal hard zijn...
 
Gisteren voor de eerste maal, de legende van andor gespeeld. Helaas de introductie legende mislukt. Binnenkort nogmaals proberen. :)

er ligt ook nog ticket to ride Europe en het verloren eiland klaar om nog te spelen. Met de feestdagen best wat nieuwe boardgamea gehad.
Tip voor bij andor , je moet niet proberen om alle monsters te verslaan;
 
Ik heb die ook liggen maar zie me er geen man op om de regels door te nemen. Heb nog altijd een trauma door de Nemesis rulebook.
En hoewel ik het al meer dan 25 keer heb gespeeld, zijn er soms nog vragen en vind het dan ook zelden snel terug.
Het valt al bij al wel mee, ze hebben vandaag nog een update uitgebracht en op op de FB staat er een goeie tutorial PDF - u niet laten afschrikken ;-)
 
Ik speel de laatste tijd redelijk wat Pandemic. Morgen voor de eerste keer Eldritch Horror proberen met de freundin! :)
Zouden jullie aanraden om eerst expansions van Pandemic te kopen hierna of Pandemic Legacy?

(first post op beyond wohoow)
 
Tip voor bij andor , je moet niet proberen om alle monsters te verslaan;
Ha, ja hadden we de eerste keer door nadat ons ‘dagen’ snel op waren.. 2e keer wat meer pech met de kaartjes aan het begin van de dag. Maar wel leuk , 3e keer goede keer 😅
 
Ik speel de laatste tijd redelijk wat Pandemic. Morgen voor de eerste keer Eldritch Horror proberen met de freundin! :)
Zouden jullie aanraden om eerst expansions van Pandemic te kopen hierna of Pandemic Legacy?

(first post op beyond wohoow)
Pandemic Legacy, voor de ervaring van een Legacy-spel alleen al.
 
Ha, ja hadden we de eerste keer door nadat ons ‘dagen’ snel op waren.. 2e keer wat meer pech met de kaartjes aan het begin van de dag. Maar wel leuk , 3e keer goede keer 😅
Ja hebben we ook al veeel gehad - we zijn daarvan bijna bij het einde van de derde doos. (Nog 2 scenario's denk ik) maar dan in gloomhaven/Lord of the rings gerold en niet meer verder gedaan 😊
 
Vandaag nog het verboden eiland gedaan. Wel een luchtigere versie van pandemic!

ik denk dat dit wel een topper kan worden met vrienden, simpele regels , makkelijk te spelen en niet te lang!
 
Terug
Bovenaan