cege
Well-known member
Ik heb 5 jaar geleden 1800 euro all in betaald voor het exemplaar in mijn appartement, dus dat lijkt mij wel de prijs ja. In dit geval vind ik het ook niet onbelangrijk dat het de loodgieter is die dit plaatst. Bij eventuele miserie met eender welk sanitair deel, blijft hij verantwoordelijk ipv dat hij met de vinger naar een derde partij (onthardingsfirma) kan wijzen. Ik zou dus gewoon voor peace of mind kiezen in die opbrengsteigendom en het door de loodgieter laten doen.
Ik had ook al eens gegoogled en kwam rond die prijs uit, dusja.
Zal hem ketel en ontharder samen laten installeren, bespaart wat op installatie kosten. Die ketel is wat relatieve bummer aangezien de schouw niet direct naar buiten gaat maar op een interne/gedeeld schouw komt. De schouw moet wat aangepast worden met koppelstukken die blijkbaar ook paar honderd euro kosten en nogal tijdsrovende geknutsel is.
Zal ergens tussen de 5000 en 6000 uitkomen voor alles samen...
Die loodgieter woont 2 straten verder van appartement, dus inderdaad dikke plus als er ooit problemen zijn.

) en naar zoutverbruik misschien niet de efficientste, maar qua prijs lijkt mij dat redelijk onklopbaar als dat ding het een kleine 10 jaar zou uithouden. Zelfs als die al vóór 5 jaar moet vervangen worden dan is dat nog steeds goedkoper dan veel van die waterontharders waarvan je reclame ziet.