Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ben logistiek medewerker, maar ben van plan te veranderen van werk. Of ik kijk toch uit naar dingen. Als ik iets getekend heb wil ik dat wel eens doen. Vergeet ook inflatie niet... Bij de mindere lonen maakt het toch wat uit.
Firmakar of leasefiets ga ik wel nooit hebben.
Waarom niet?
Ik weet niet wat je verstaat onder logistiek medewerker, maar de planners bij ons hebben wel allemaal firmawagen.

Ik denk dat als je het type persoon bent om te streven naar beter salarispakket, je ook meer geneigd gaat zijn om hierover te posten. Dusja, helemaal niet zo vreemd dat hier vooral bovengemiddelde salarispakketten gepost worden.

Als ik in mijn directe omgeving kijk is het wel zo dat de bouwvakkers/arbeiders/magazijniers niet veel meer weten over hun loon dan hun nettoloon en eventueel extralegale voordelen zoals maaltijdcheques. Da's uiteraard niet om te veralgemenen maar het valt wel op.

Ik denk ook dat vele mensen onder hun mogelijkheden zitten qua salaris, maar gewoon geen idee hebben wat er mogelijk is.

Iedereen werkt in een bepaalde industrie. Iedere industrie heeft sales mensen nodig. Maar als ik dat dan zeg tegen iemand die klaagt over zijn salaris is het zo van “bah, ik heb toch niet gestudeerd voor in de verkoop te gaan”. Meanwhile, sales zijn vaak de best betaalde jobs.

Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat vele mensen onder hun mogelijkheden zitten qua salaris, maar gewoon idee hebben wat er mogelijk is.

Iedereen werkt in een bepaalde industrie. Iedere industrie heeft sales mensen nodig. Maar als ik dat dan zeg tegen iemand die klaagt over zijn salaris is het zo van “bah, ik heb toch niet gestudeerd voor in de verkoop te gaan”. Meanwhile, sales zijn vaak de best betaalde jobs.
Niet iedereen is gemaakt voor sales ook.
Beetje makkelijk om te zeggen "wil je meer verdienen , ga dan in sales".

Ik denk ook dat vele mensen onder hun mogelijkheden zitten qua salaris, maar gewoon idee hebben wat er mogelijk is.

Verpleegkundigen zijn een goed voorbeeld. Met de juiste persoonlijkheid de perfecte profielen voor medical sales. En die verdienen echt een pak meer dan de “job waarvoor ze gestudeerd hebben”

Niet iedereen is gemaakt voor sales ook.
Beetje makkelijk om te zeggen "wil je meer verdienen , ga dan in sales".
Zeker waar, daarom zeg ik met de juiste persoonlijkheid in mijn volgende post. Maar veel mensen denken bij sales aan een call center of een deur-aan-deur verkoper van Hello Fresh ofzo. Ik zit ook in sales, maar voorgaande voorbeelden zijn ook niks voor mij

Sales is toch een apart wereldje en niet voor iedereen weggelegd. Mij zegt het jagen en B2C absoluut niets. Zware targets en niet 100% achter je producten/diensten staan zou ook niet echt mijn ding zijn.

Op termijn op hoger niveau klantenrelaties onderhouden dan weer wel (account management). Nadeel is dat je continu bereikbaar moet zijn en continu scherp moet staan naar klanten toe (kledij, taal, contracten, etc.). Als ik al sales zou doen, zou het eerder iets zijn waar ik in zou rollen, nooit actief voor solliciteren.

Sales is toch een apart wereldje en niet voor iedereen weggelegd. Mij zegt het jagen en B2C absoluut niets. Zware targets en niet 100% achter je producten/diensten staan zou ook niet echt mijn ding zijn.

Op termijn op hoger niveau klantenrelaties onderhouden dan weer wel (account management). Nadeel is dat je continu bereikbaar moet zijn en continu scherp moet staan naar klanten toe (kledij, taal, contracten, etc.). Als ik al sales zou doen, zou het eerder iets zijn waar ik in zou rollen, nooit actief voor solliciteren.
Ik ben idd account manager

Ik ben idd account manager
Account manager zou bv. bij ons in de firma al niks voor mij zijn ook al kan ik er meer mee verdienen.
Dat overdreven vriendelijk moeten zijn tegen soms onmogelijke eisen van klanten.
Ofwel is dat enkel bij ons dat de account manager meer van het slijmende type is (bij klanten dan toch) :unsure:

Nadeel van de hele zorg sector : ONDERBETAALD, een schande voor welk "loon" deze mensen elke dag hun arbeid verrichten... mijn respect heb je.
Voor hetgeen jij hebt of gaat hebben met een bachelor en met een onderhandelde 10 jaar ervaring wil ik part time komen.
Niet de hele zorg sector. Afgelopen jaren is er serieus wat veranderd bij de verpleegkundigen (geen idee welke andere jobs daar nog onder vallen) en die verdienen nu echt wel deftig hoor. De workload blijft daarentegen wel wat hoog, ze kunnen beter extra mensen aanwerven dan nog eens lonen te gaan verhogen.
Als het voor het geld te doen is, worden ze beter zelfstandig thuisverpleegkundige volgens mij.
Hoeveel verdient zoiets? Dat is nu eens iets waar ik geen flauw idee van heb en ik kan er ook niets over terugvinden.

Hoeveel verdient zoiets? Dat is nu eens iets waar ik geen flauw idee van heb en ik kan er ook niets over terugvinden.
Hangt af van de uren die je werkt (aantal patienten die je doet eigenlijk) maar ik ken er een aantal en die zitten tussen de 10 en 13k omzet per maand (na bijdrage aan de praktijk) en die werken nog redelijke uren. (Er zijn er die meer uren doen in hun praktijk). Wel vrij hectische job (strakke timing afhankelijk van wat ze moeten doen dus verwacht meestal maar geen babbeltje) en je bent vaak al voor 7 uur de baan op.

Account manager zou bv. bij ons in de firma al niks voor mij zijn ook al kan ik er meer mee verdienen.
Dat overdreven vriendelijk moeten zijn tegen soms onmogelijke eisen van klanten.
Ofwel is dat enkel bij ons dat de account manager meer van het slijmende type is (bij klanten dan toch) :unsure:
Vriendelijk/beleefd zijn altijd uiteraard maar ik ben alleszins niet het slijmende type. Ik ben een heel directe persoon en meeste klanten appreciëren dat wel. Je moet de klant wel af en toe eens op zijn plek zetten (challengen is mooier gezegd) als ze onmogelijke of veel te veel dingen van je vragen.

Wat account management betreft is het niet zo dat je enkel bestaande klantenrelaties onderhoudt (althans niet bij mij). Ik krijg gewoon een lijst met key accounts ( die volgens schatting x amount annual revenue kunnen opleveren). Een deel daarvan zijn trouwe klanten, een ander deel heeft enkel producten van de concurrentie en wil niks met me te maken hebben. Vergt dus een heel gevarieerde aanpak.

Voor mij is dit persoonlijk de enige locatie waar ik mijn loon en bonussen kan ventileren. Pretty please allow me. Dat gaat niet over stoefen, maar iedereen wil toch een beetje appreciatie krijgen:)
Dus toch een beetje stoefen.
Behalve mijn manager en mijn madam, weet er niemand hoeveel ik verdien en zeker niet hoeveel bonussen ik binnenhaal (en da madam debkt dan altijd zelfs "whatever"; 0,0 interesse in centen). Zelfs mijn (schoon)ouders weten niet gieveel ik verdien, zelfs geen grootte orde. Ik "schaam" me bij mijn schoonouders zelfs ervoor. Die vragen soms om een brood of whatever mee te brengen van de winkel en dan is het tot op de cent terug betalen want "het leven is zo duur met een huis gekocht en kinderen"...
Behalve uw manager en uw madam (zoals jij dat noemt) interesseert niemand zich in hoeveel jij verdient. Je schamen bij je schoonouders omdat ze het brood dat je meebrengt terugbetalen. Wtf wat zou je anders willen? Dat ze je op hun knieën danken voor het brood dat je hebt meegebracht?
Mijn vrienden zitten altijd te vissen en ze mogen altijd 1x gokken en dan is het "hoger" of "lager" en stopt het. En dan is het al altijd gezever.
Waarom oh waarom doet iemand zoiets?

'Jos, hoeveel verdien je'
'Ah Jef, raad 's, zal hoger of lager zeggen'
'laat al maar...'

Ik heb vrienden die zitten te klagen dat ze x per uur verdienen en maar een rooster van 24h per week hebben (ze hebben wel geen diploma en ziekteverzuim van hier tot in sjakamakka). Er is dan altijd wel een asshole die zegt "ik verdien het dubbele". En dan denk ik "mijn bonussen alleen is meer dan je "dubbele"", maar ik zwijg mooi. Weinig eer mee te halen.

Ik moet hier geen medelijden, verre van. Maar hier gewoon af en toe mogen posten is sppreciated.
Het is je anders wel gelukt om medelijden te kweken over de manier hoe jij in het leven staat.

En voor de rest is het geluk hebben. Mijn tip zou zijn, werk bij een startup en wordt overgenomen. Ben je niet zo heel veel mee. Of "doctoreer in een field die plots van 200M market naar 20bln market gaat op 5y". Sjanske hebben.
Mooi zo. Tips geven waarvan je zelf van zegt dat ze niks waard zijn.

Ik heb er nog een paar in die categorie:

- Start een bedrijf met een patent waarmee je aan een grote vraag kan voldoen
- Start een bedrijf met een gebruikerservaring die zo goed is dat alle concurrentie wordt weggevaagd
- Bouw een sterk merk uit zodat iedereen jouw product koopt

En voor de meer avontuurlijken:
- Deal drugs en wordt niet gepakt. Sjanske hebben :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan