Voor mij is dit persoonlijk de enige locatie waar ik mijn loon en bonussen kan ventileren. Pretty please allow me. Dat gaat niet over stoefen, maar iedereen wil toch een beetje appreciatie krijgen
Dus toch een beetje stoefen.
Behalve mijn manager en mijn madam, weet er niemand hoeveel ik verdien en zeker niet hoeveel bonussen ik binnenhaal (en da madam debkt dan altijd zelfs "whatever"; 0,0 interesse in centen). Zelfs mijn (schoon)ouders weten niet gieveel ik verdien, zelfs geen grootte orde. Ik "schaam" me bij mijn schoonouders zelfs ervoor. Die vragen soms om een brood of whatever mee te brengen van de winkel en dan is het tot op de cent terug betalen want "het leven is zo duur met een huis gekocht en kinderen"...
Behalve uw manager en uw madam (zoals jij dat noemt) interesseert niemand zich in hoeveel jij verdient. Je schamen bij je schoonouders omdat ze het brood dat je meebrengt terugbetalen. Wtf wat zou je anders willen? Dat ze je op hun knieën danken voor het brood dat je hebt meegebracht?
Mijn vrienden zitten altijd te vissen en ze mogen altijd 1x gokken en dan is het "hoger" of "lager" en stopt het. En dan is het al altijd gezever.
Waarom oh waarom doet iemand zoiets?
'Jos, hoeveel verdien je'
'Ah Jef, raad 's, zal hoger of lager zeggen'
'laat al maar...'
Ik heb vrienden die zitten te klagen dat ze x per uur verdienen en maar een rooster van 24h per week hebben (ze hebben wel geen diploma en ziekteverzuim van hier tot in sjakamakka). Er is dan altijd wel een asshole die zegt "ik verdien het dubbele". En dan denk ik "mijn bonussen alleen is meer dan je "dubbele"", maar ik zwijg mooi. Weinig eer mee te halen.
Ik moet hier geen medelijden, verre van. Maar hier gewoon af en toe mogen posten is sppreciated.
Het is je anders wel gelukt om medelijden te kweken over de manier hoe jij in het leven staat.
En voor de rest is het geluk hebben. Mijn tip zou zijn, werk bij een startup en wordt overgenomen. Ben je niet zo heel veel mee. Of "doctoreer in een field die plots van 200M market naar 20bln market gaat op 5y". Sjanske hebben.
Mooi zo. Tips geven waarvan je zelf van zegt dat ze niks waard zijn.
Ik heb er nog een paar in die categorie:
- Start een bedrijf met een patent waarmee je aan een grote vraag kan voldoen
- Start een bedrijf met een gebruikerservaring die zo goed is dat alle concurrentie wordt weggevaagd
- Bouw een sterk merk uit zodat iedereen jouw product koopt
En voor de meer avontuurlijken:
- Deal drugs en wordt niet gepakt. Sjanske hebben