BonIver
Well-known member
Met een jaarsalaris van +-150 KEUR, als midden tussen die 2 bedragen, ligt uw dagtarief wel een pak hoger dan 550/dag hoor. Voor freelancers/zelfstandigen wordt gemiddeld genomen dat uw netto maandloon ongeveer 10*dagtarief is, of omgerekend een 65 a 70KEUR. Een grote stap achteruit tov de 175K die u werd aangeboden.Zeer interessant om dit te lezen. Heb je veel problemen met de opstart? Is het een gigantisch loopwerkje om alles in orde te krijgen?
Ik zit namelijk ook een beetje in een moment waar ik toch wel zwaar begin te twijfelen aan alles. De aanbiedingen voor mijn profiel liggen zo ongeveer richting de 100.000 tot in extremis 190.000 euro op jaarbasis in vaste loondienst. (Vorige maand nog OTE 175k aangeboden gekregen, uncapped met accelerators boven OTE)
Voor mij gaat het feitelijk een verhaaltje zijn of ik wordt zelfstandige aan een ratio van 550/dag of we zullen wel zien hoe alles draait. Willen ze hier niet in mee gaan, dan ga ik de boot echt niet meer tegen houden. Ik heb feitelijk niet echt veel doorgesproken de laatste jaren en geen flauw idee hoeveel mijn marktwaarde was. Totdat ik het eerste voorstel te horen kreeg, effe gaan zitten, en dan gevraagd: "kan je dat nog eens herhalen"?
Bij mij lopen de frustratie niveaus relatief hoog op en zet ik tegenwoordig meer klakken op dan dat ik wist dat er bestonden en moet alles zelf maar regelen, beloftes worden niet ingelost en ik krijg meer en meer het gevoel dat ik er enkel nog maar zit om uitgezogen te worden. En vanaf dat je ergens hulp zoekt is het altijd van: sorry ik kan je niet helpen.
Voor alles ivm freelance: https://www.beyondgaming.be/threads/freelancers-ondernemers.536/page-125#post-696452
Opstart is kinderspel, zeker als je een positie hebt die goed in de markt ligt.