SlashDotDash
Well-known member
Die hoge lonen hier storen mij niet, de zure en cynische reacties erop daarentegen…
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar zit mss ook de verklaring waarom jobhoppen soms een goede keuze is, elke werkgever weet de waarde van een werknemer maar weinigen zullen dat ook erkennen en omzetten naar loon - personen met capaciteiten maar bvb. weinig assertief blijven dan soms achter met een laag loon.Ik denk ook dat vele mensen onder hun mogelijkheden zitten qua salaris, maar gewoon idee hebben wat er mogelijk is.
.
Gaat er ook soms over de manier waarop.Die hoge lonen hier storen mij niet, de zure en cynische reacties erop daarentegen…
Maakt jou zuur?Die hoge lonen hier storen mij niet, de zure en cynische reacties erop daarentegen…
Ik denk dat je dat vooral moet zien in de functie die iemand uitoefent en het loonpakket dat daartegenover staat als je in loondienst bent.De "verwachtingen" van zelfstandigen liggen hier zo hoog of zie ik het zelf te rooskleurig in?
Ik heb een omgerekend een dagfee van 325 dat stijgt naar 350 -> 375 in de volgende 2 jaren en ik ben meer dan content met wat daarvan overschiet?
Als ik dan lees dat dagfees van 550 "amper de moeite" zijn..?
‘T is natuurlijk ook geen gans jaar Tomorrowland héIk heb de laatste 2 weken eens geleefd zoals ik zou willen leven en tot het besluit gekomen dat mijn loon minstens x4 moet gaan.

In de zomer leef je altijd beetje duurder vind ik. Ik betrap me erop dat ik ieder weekend een “premium” stukje vlees haal voor op de bbqIk heb de laatste 2 weken eens geleefd zoals ik zou willen leven en tot het besluit gekomen dat mijn loon minstens x4 moet gaan.
Dat is 65k per jaar indien je er in slaagt om 200 dagen per jaar aan het werk te zijn.De "verwachtingen" van zelfstandigen liggen hier zo hoog of zie ik het zelf te rooskleurig in?
Ik heb een omgerekend een dagfee van 325 dat stijgt naar 350 -> 375 in de volgende 2 jaren en ik ben meer dan content met wat daarvan overschiet?
Ja... Beeld je eens in dat je met een aalmoes van +- 2300 netto (en auto, tankkaart, gsm, abonnement,... Op naam van de zaak) zou moeten rondkomen...Dat is 65k per jaar indien je er in slaagt om 200 dagen per jaar aan het werk te zijn.
Dan nog alle kosten aftrekken, investeren en jezelf een loon uitkeren.
Daar blijft echt niet veel van over...

Zal misschien eerder te maken hebben omdat die mensen dat in hun vakgebied niet mogen of zo? Is in de verzekeringen in ieder geval geen probleem.En wat met de switch om te blijven samenwerken met je baas? Gehoord van mensen die eerst een jaar ergens anders gaan werken omdat je niet bij je huidige baas meteen aan de slag kunt.
6.000 EUR bruto met een jaarlijkse bonus van ca. 13.000 EUR en alle voordelen erbij komt op een jaarsom van ca. 54K handje contantje. Dagtarief van 550 EUR rekening houdend dat je 10 wettelijke feestdagen hebt en nog 30 dagen verlof neemt komt op een jaarsom van ca. 77K (uiteraard afhangend van de kosten die je maakt, ik ben uitgegaan van een kost op jaarbasis voor de wagen van 17K puur omdat ik mijn salariswagen overkoop van de werkgever, na het eerste jaar zal die 17K terugvallen naar ca. 3K en wordt die jaarsom van 77K eerder tegen de 90K). Dan laat ik het dividend als aandeelhouder nog achterwege.Ik zou toch eerder voor het voorstel in loondienst zijn gegaan. 6.000euro bruto + totaalpakket schat ik veel hoger dan zelfstandige met dagtarief 550euro. Je zet jezelf volledig vast aangezien er bij een switch geen mogelijkheden zijn met een zelfstandig statuut in de verzekeringen. Bij loondienst kan men enkel nog hoger gaan.
Idem, zal bij ons ook 6 maanden opzeggingstermijn worden dus toch ietwat "veiligheid" ingebouwd.Valt te zien wat je contractueel afspreekt. Zeker in zijn geval waarbij die vermoed ik evenzeer medebestuurder van de vennootschap van het kantoor wordt. Wanneer ik ontslagen word (directeur accountancy kantoor) moeten ze mij nog steeds 6 maand opzeg uitbetalen. Daar kom ik wel even mee toe. Zelf vanaf week 1, bij een werknemer is het afhankelijk van de anciënniteit. Daartegenover staat dan wel weer dat wanneer ik het contract wens op te zeggen, mijn opzeg evenzeer 6 maand bedraagt.
Met al die extra bullshit die je je dient aan te trekken als kleine zelfstandige?Ja... Beeld je eens in dat je met een aalmoes van +- 2300 netto (en auto, tankkaart, gsm, abonnement,... Op naam van de zaak) zou moeten rondkomen...![]()
Dit is in mijn ogen effectief een nuance probleem hier op BG. Sommige hoge verdieners zijn de pedalen kwijt en weten niet meer te relativeren. Op zich geen probleem als je deze houding hebt op een congres van chirurgen waarin je klaagt dat je Porsche te duur wordt om nog in je zaak te houden en je deze dan maar zal vervangen voor een hybride model van 160.000 EUR, dit doen op een forum waar de ganse waaier van de bevolking passeert, volledig fout.De "verwachtingen" van zelfstandigen liggen hier zo hoog of zie ik het zelf te rooskleurig in?
Ik zou het zelf ook absoluut niet willen doen, begrijp me niet verkeerd! Ik ben 1 van die mensen die zich het "veiligst" voelt in loondienst.Met al die extra bullshit die je je dient aan te trekken als kleine zelfstandige?
Zagen tegen wanbetalers... facturen opvolgen & maken, papierwinkel in orde houden (allemaal extra onbetaalde uren), klanten zoeken, ....
Yup, dat is het inderdaad allemaal niet waard. Ik zou ergens in loondienst gaan of iets anders gaan doen.
‘T is natuurlijk ook geen gans jaar Tomorrowland hé![]()
Idd, denk ook dat het niet echt goed voor de gezondheid zou zijn - met het warme weer hebben bepaalde organen overuren moeten presterenIn de zomer leef je altijd beetje duurder vind ik. Ik betrap me erop dat ik ieder weekend een “premium” stukje vlees haal voor op de bbq
, een laag loon kan dus ook een soort van bescherming bieden65K omzet kan ca. 4.000 EUR aan nettoloon genereren (als je gebruik maakt van het dividendstelsel en dit zonder rekening te houden met eventuele wagen).65k inkomsten is geen 65k aan loonmassa he

Ik ging eerder uit van 30k over na belastingen, kosten,... Dat delen door 13 = 2308 euro. Netto.65K omzet kan ca. 4.000 EUR aan nettoloon genereren (als je gebruik maakt van het dividendstelsel en dit zonder rekening te houden met eventuele wagen).
Als je er een wagen bij wilt en de kost hiervan is 1.000 EUR per maand zit je nog steeds aan een nettoloon van 3.200 EUR... Dus neen, het is geen 65.000 EUR netto op jaarbasis maar het is alles behalve slecht en overigens niemand heeft beweerd dat 65K omzet 65K loon genereert![]()