Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,7%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 88 22,1%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,2%

  • Totaal aantal stemmers
    398
1. PERSONALIA
Leeftijd: 22
Opleiding: Master Geneesmiddelenontwikkeling
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaande
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Market Access Associate
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3200
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Geen idee
Nettovergoedingen:/
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Beide, inbegrepen
Maaltijdcheques: 7 euro (1,09 VAA)
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus op het einde van het jaar op basis van collectieve prestaties

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 1uur
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Treinabonnement
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Er is me beloofd van wel
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Geen idee, maar een beetje stress altijd positief
Hoe vaak overuren te presteren:/
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, in overleg met manager
Telewerk (buiten corona-periode): Ja 50/50
Verantwoordelijkheid over personeel: /


Dit is een voorstel voor men eerste jobs in de farma industrie, ik weet dat hier enkelen onder jullie al veel ervaring hebben in de farma.
Dus alle gedachten zijn welkom!
Er is hier thuis een discussie over de voorwaarden, ik vind het zelf een mooi aanbod maar men medebewoners vinden dat er nog wel wat bij kan, wat denken jullie?

Is dat bij een firma zelf of via consulting? Het brutoloon is prima, maar de extralegale voordelen vallen toch wat tegen, tenzij je niet helemaal goed geïnformeerd bent. Geen groepsverzekering of hospitalisatieverzekering bij een farmabedrijf lijken mij uitzonderlijk.
 
Nieuw concept van inflation...

Ik ken werkelijk niks wat in prijs gestegen is sinds corona...
 
En vliegreizen zijn gekelderd, net als cruises.

Inflation index +0.4% sinds vorig jaar. Ik zou eerder zeggen dat de inflation gekelderd is dankzij corona.
 
Wat de huizen/gronden betreft, merk ik het corona-effect wel, maar voor de rest...
Niet echt.

Ook niet in de boodschappen. Kortingen mocht op een bepaald moment niet, er was soms schaarste waardoor enkel de duurste merken nog in de rekken lagen, maar dat is toch al bijna een jaar geleden. Ik merk toch ook geen duidelijke verduring op het kassaticket.
 
Volgens dit artikel toch wel een 6,6 procent duurder. Zo hard ga je dat niet voelen, maar in totaliteit kan het wel beginnen optellen bij gezinnen die de eindjes al aan mekaar moeten knopen:


Dus je toont een artikel van een jaar geleden waarin staat dat er, kortingen niet meegerekend, een vlakke curve was? 😓

"Als we voor de productmand de prijzen zonder promoties en kortingen vergelijken vóór en na het begin van de coronacrisis, verloopt de prijsevolutie bij de meeste supermarkten vrij vlak. Bij Colruyt en Collect&Go, die als prijsvolgers reageren op de prijzen van de concurrentie, is er echter een duidelijke stijging vanaf 19 maart, de dag van de afschaffing van de promoties. Uiteindelijk wordt onze productmand daar in totaal 2 tot 3 % duurder in vergelijking met 1 maart."
 
Dus je toont een artikel van een jaar geleden waarin staat dat er, kortingen niet meegerekend, een vlakke curve was? 😓

"Als we voor de productmand de prijzen zonder promoties en kortingen vergelijken vóór en na het begin van de coronacrisis, verloopt de prijsevolutie bij de meeste supermarkten vrij vlak. Bij Colruyt en Collect&Go, die als prijsvolgers reageren op de prijzen van de concurrentie, is er echter een duidelijke stijging vanaf 19 maart, de dag van de afschaffing van de promoties. Uiteindelijk wordt onze productmand daar in totaal 2 tot 3 % duurder in vergelijking met 1 maart."
Ai. De datum miskeken. Ik dacht dat het ging om eentje van 2021. Point taken.
 
Sinds eind 2020 zijn de prijzen van verschillende (ver)bouwmaterialen als staal, hout en isolatie tot 30% gestegen.

dat ook nog eens.
 
Nieuw concept van inflation...

Ik ken werkelijk niks wat in prijs gestegen is sinds corona...
Je moet eens boodschappen doen, dan zul je het wel merken, of frietkot, take away doen.

Mensen zien dat gewoon niet als er her en der 10-20-30 cent bijgelapt wordt. Tel alles samen en je ligt gewoon aan een duurdere winkelkar.
 
Terug
Bovenaan