Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als de helft 20% goedkoper wordt, en de andere helft 20% duurder, kom je ook op hetzelfde neer; maar zijn er wel prijzen veranderd
Consumptieprijsindex geeft beter de prijsstijgingen en dalingen van gewone aankopen weer:Er is een inflation index... daar is niks te zien...
109.96 1y geleden. 110.56 nu...
Gezondheidsindex | Statbel
statbel.fgov.be
Tuurlijk, dat is bullshit.Verre van de 2000 nu is 1600 van 5y geleden door corona![]()
Hier kan je deze inkijkenIk meen mij te herinneren dat het inflation mandje aangepast is door corona?
Kunnen we her Inflation mandje ergens publiek terugvinden?
Qua kostprijs van specifieke producten zie ik weinig tot geen verschil. Qua aankopen wel, maar dat is iets compleet andersMensen zien dat gewoon niet als er her en der 10-20-30 cent bijgelapt wordt. Tel alles samen en je ligt gewoon aan een duurdere winkelkar.

Maakt eigenlijk niet uit. Zolang als de reden waarom je er vertrekt maar niet terugkomt op een andere functie waar je u kandidaat voor stelt.Heeft iemand een idee hoe marktconform dit is? Mijn nieuwe job doe ik wel niet zo graag, maar ik ben bang dat het niet zo mooi op mijn cv staat als ik reeds na enkele maanden bij een nieuwe werkgever terug wegloop.
Zeevruchten !!
Dat wil ik toch tegen spreken. Heb recent nog notificatie gehad van de energie leverancier dat m'n 3-jarig contract ten einde loopt 1 juni.Wat verdient dat, zo'n job als zeevrucht?
Sporadische prijzen zijn wel gestegen, recente huizenprijzen hebben ook gemiddeld gezien een grotere sprong gemaakt dan normaal op 1-2 jaar tijd, maar bv. energie is (voorlopig?) nog een stuk goedkoper dan bv. 2-3 jaar geleden
Als ik zo wat rond kijk bespaar ik enkel en alleen bij een switch van leverancier omdat je zo 2/300 EUR welkomstkorting krijgt.Voor de afname van elektriciteit (incl. 21% btw): vaste vergoeding tweevoudig tarief: 48,34 €/jaar, prijs per kWh piekuren: 7,999 c€/kWh,
prijs per kWh daluren: 5,551 c€/kWh, Elektriciteit 100% Groen - 100% Belgisch: 0,230 c€/kWh.
Voor aardgas (incl. 21% btw): vaste vergoeding: 27,23 €/jaar, prijs per kWh: 3,086 c€/kWh.
Niet volledig akkoord. Als er iemand bij mij op gesprek komt met 2j. ervaring en reeds 3 verschillende jobs, dan gaat die persoon van goede huizen moeten komen om mij te overtuigen.Maakt eigenlijk niet uit. Zolang als de reden waarom je er vertrekt maar niet terugkomt op een andere functie waar je u kandidaat voor stelt.
Natuurlijk, hangt dit ook af van de rest van uw carrièreverloop. Als je in 3 jaar 10 verschillende jobs hebt gehad zal men al eens raar opkijken. Maar aan de andere kant kun je dat gewoon uitleggen met het feit dat je nog zoekende bent naar een job die bij u het beste past.
Eens je 10 jaar ervaring hebt en je dan meerdere jumps doet op korte termijn zal men het al minder positief bekijken. Al blijft het natuurlijk afhankelijk van hoe overtuigd men is van uw kandidatuur. En de ervaring die men ervoor heeft gehad.
Dat wil ik toch tegen spreken. Heb recent nog notificatie gehad van de energie leverancier dat m'n 3-jarig contract ten einde loopt 1 juni.
M'n volgend contract zal sowieso hogere prijzen inhouden per kWh electriciteit. Gas een klein klein beetje minder.
Ben zo al wat bezig geweest met de vergelijking via de compare sites uiteraard, maar buiten de 'welkomstkorting' die overal voor enkele 100 EUR 'besparing' zorgt, is de prijs/kWh wel een pak hoger dan m'n huidige cijfers.
Als ik zo wat rond kijk bespaar ik enkel en alleen bij een switch van leverancier omdat je zo 2/300 EUR welkomstkorting krijgt.
Dit omdat de prijs/kWh toch gemakkelijk boven de 9/6 gaat tegenwoordig.
Lager dus dan 3j geleden bestaat niet. Of zo lijkt het toch?
Zoals gezegd je zult al eens raar kijken. Maar als voor de rest die persoon goed over komt dan ga je dat negeren.Niet volledig akkoord. Als er iemand bij mij op gesprek komt met 2j. ervaring en reeds 3 verschillende jobs, dan gaat die persoon van goede huizen moeten komen om mij te overtuigen.
En het verhaaltje van "ik ben nog zoekende" gaat niet altijd werken.
Ik weet waar je naartoe wilt. Maar in het algemeen ben ik nog altijd niet akkoord. Ik ga het helemaal niet sneller aanvaarden van iemand die net op de abeidsmarkt komt piepen tov. een routinier.Zoals gezegd je zult al eens raar kijken. Maar als voor de rest die persoon goed over komt dan ga je dat negeren.
Is dat echter een persoon met 10j ervaring die 50 jobs in die tijd heeft gehad. Dan is dat helemaal anders. Was eerder in die richting dat ik bedoelde.
Je gaat het sneller aanvaarden van iemand die pas op de arbeidsmarkt komt piepen. Dan van een routiné. En liever iemand die na 1 maand vertrokken is dan dat het iemand is die er 1 jaar is blijven zitten. Maar misschien is dat eerder ik.
In mijn ogen is dat onzin. Als je nog maar net van de schoolbanken komt dan kun je nog niks. Na een half jaar kun je nog altijd maar zeer weinig. Uw eerste half jaar in een bedrijf kan je sowieso niks. Dus als je op 2j tijd als starter al 3 bedrijven hebt gedaan dan ben je nog altijd starter zonder ervaring punt aan de lijn.Zoals gezegd je zult al eens raar kijken. Maar als voor de rest die persoon goed over komt dan ga je dat negeren.
Is dat echter een persoon met 10j ervaring die 50 jobs in die tijd heeft gehad. Dan is dat helemaal anders. Was eerder in die richting dat ik bedoelde.
Je gaat het sneller aanvaarden van iemand die pas op de arbeidsmarkt komt piepen. Dan van een routiné. En liever iemand die na 1 maand vertrokken is dan dat het iemand is die er 1 jaar is blijven zitten. Maar misschien is dat eerder ik.
Klopt en als consultant heb ik het privilege om bij verschillende klanten werkzaam te zijn. Interne collega's die daar structureel niet goed presteerden kwamen in een PIP (personal improvement program) terecht. Ik heb voor de fun eens hun CV erop nagekeken en ja hoor. Die hadden al verschillende werkgevers versleten op enkele jaren tijd.In mijn ogen is dat onzin. Als je nog maar net van de schoolbanken komt dan kun je nog niks. Na een half jaar kun je nog altijd maar zeer weinig. Uw eerste half jaar in een bedrijf kan je sowieso niks. Dus als je op 2j tijd als starter al 3 bedrijven hebt gedaan dan ben je nog altijd starter zonder ervaring punt aan de lijn.
Je kan niet zoekende naar zijn als je überhaupt nog niet eens gestart bent.
Wat heeft zoekende te zijn te maken met ervaring of geen starter meer te zijn? Het eerste gaat over dat de inhoud van de job niet is hetgeen jij er van gemaakt hebt, en u niet ligt. Het tweede gaat over het hebben van expertise en dus weten waarover je spreekt en dus meer als een starter willen verdienen.In mijn ogen is dat onzin. Als je nog maar net van de schoolbanken komt dan kun je nog niks. Na een half jaar kun je nog altijd maar zeer weinig. Uw eerste half jaar in een bedrijf kan je sowieso niks. Dus als je op 2j tijd als starter al 3 bedrijven hebt gedaan dan ben je nog altijd starter zonder ervaring punt aan de lijn.
Je kan niet zoekende naar zijn als je überhaupt nog niet eens gestart bent.