Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
Er staat bij hem ook: Hoe vaak overuren te presteren: vaak

Als dat betekend: 60u+ werken voor dat loon bv :p
En dan nog eens meteen ne kleine op de wereld zetten ...
Zo extreem zal het wel niet zijn. Het is geen typische 9 to 5 natuurlijk. Maar als je bijvoorbeeld wat langer moet werken om een extra klant te bezoeken of een offerte op te maken, of als je zelf beslist om in het weekend een klant te bezoeken, kan dit uiteindelijk wel resulteren het (over)behalen van je target en dat je zo je bonus krijgt.
 
Ik ben wel eens benieuwd. Om uiteindelijk aan een hoger loon te komen; is het verstandig om regelmatig van werkgever te veranderen of is het net verstandiger om te blijven en jezelf verticaal naar boven te werken ? Is natuurlijk een vage vraag en afhankelijk van veel factoren maar als ik naar peers kijk loont het om na x aantal jaren te springen.

Ik denk dat je vooral moet weten waar je staat bij je werkgever: wordt er gesproken over je ontwikkeling, en wordt je gezien als een talent? Dan kan je snel/ver springen binnen dezelfde firma. Als je na 3-4 jaar voelt dat je wat ter plaatse trappelt, denk ik dat het beter is om uit te kijken naar een andere werkgever, en zo een mooie sprong te maken.

Ik heb mijn netto basisloon toch kunnen verdubbelen na 9 jaar bij dezelfde werkgever, maar ik denk ook wel dat dit eerder uitzonderlijk is.
 
Wat mij aanspreekt aan het bedrijf is 1) ze zijn de beste in de wereld in hun sector 2) ze spenderen enorm veel aan R&D en ook de ontwikkeling van hun werknemers) 3) Ik heb met 2 managers en 1 director interviews gehad; ze werken er allemaal al 25+ jaar, dus quasi sinds het begin van hun carrière.
Ze denken de beste te zijn in hun sector, groot verschil.
Maar serieus, proficiat, zonder twijfel een goede werkgever. Het klopt dat hun management uit een stevige basis anciens bestaat, maar er is toch behoorlijk wat verloop op de niveau's daar onder. Er is een reden waarom je zo'n startloon krijgt, het is geen evidente branche die serieus wat training en expertise vereist. Welke tak van de analytical science is het specifiek? Mag ook in PM.
 
Ze denken de beste te zijn in hun sector, groot verschil.
Maar serieus, proficiat, zonder twijfel een goede werkgever. Het klopt dat hun management uit een stevige basis anciens bestaat, maar er is toch behoorlijk wat verloop op de niveau's daar onder. Er is een reden waarom je zo'n startloon krijgt, het is geen evidente branche die serieus wat training en expertise vereist. Welke tak van de analytical science is het specifiek? Mag ook in PM.
Chromatography and Mass Spectrometry
 
Ze denken de beste te zijn in hun sector, groot verschil.
Maar serieus, proficiat, zonder twijfel een goede werkgever. Het klopt dat hun management uit een stevige basis anciens bestaat, maar er is toch behoorlijk wat verloop op de niveau's daar onder. Er is een reden waarom je zo'n startloon krijgt, het is geen evidente branche die serieus wat training en expertise vereist. Welke tak van de analytical science is het specifiek? Mag ook in PM.
Klopt is een zeer niche sector en ik zal inderdaad veel moeten studeren en on the job leren :)
 
En qua verloop klopt dat inderdaad voor bijvoorbeeld het life sciences gedeelte, omdat je daar wel veel meer bedrijven hebt die zich daar mee bezig houden. Maar als je kijkt naar massa spectrometrie, dan is er toch niet zoveel keuze qua topbedrijven.
 
Ik denk dat je vooral moet weten waar je staat bij je werkgever: wordt er gesproken over je ontwikkeling, en wordt je gezien als een talent? Dan kan je snel/ver springen binnen dezelfde firma. Als je na 3-4 jaar voelt dat je wat ter plaatse trappelt, denk ik dat het beter is om uit te kijken naar een andere werkgever, en zo een mooie sprong te maken.

Ik heb mijn netto basisloon toch kunnen verdubbelen na 9 jaar bij dezelfde werkgever, maar ik denk ook wel dat dit eerder uitzonderlijk is.
Ik heb heel lang geleden (10+ jaar) een sprong gemaakt, maar weinig verbetering gemaakt op dat moment. Had toen nog maar weinig ervaring (een dik jaartje & half of zoiets).
Sinds dien bij dezelfde WG en denk dat het toch ongeveer verdubbeld zal zijn sinds dan (zou op de een of andere manier mijn cijfers van toen moeten achterhalen, maar 't zal dan toch ni veel schelen).

Niet enkel den bruto, maar ook in extralegale die er bij zijn gekomen sinds dien. Uiteraard is de wagenklasse sinds dien mee gestegen, ook internet vergoeding er bij gekomen enz.
Dus jah ... nooit echt spectaculaire sprongen gezien, maar 't is wel consistent omhoog gegaan.

Ik zie het voordeel van die ervaring & 'credit' opbouwen bij dezelfde WG wel. Je krijgt al eens gemakkelijker iets geregeld dat niet 'the usual' is bv.
Je hoeft ook niet telkens 'opnieuw' te starten 'from scratch' (wat toch wel het geval is bij elke nieuwe WG).

Het is idd wel zo dat je in principe grotere sprongen kunt maken door te hoppen, dus als het zich puur om de centen te doen is ... dan is dat mogelijks nog steeds de beste optie. Dat krijg je regelmatig niet zo snel geregeld als je een groeitraject volgt bij een zelfde WG (tenzij ze een expliciet gedefinieerd promotie pad hebben, veel trappen zijn regelmatig veel verschillende loonschalen).
 
Wat mij aanspreekt aan het bedrijf is 1) ze zijn de beste in de wereld in hun sector 2) ze spenderen enorm veel aan R&D en ook de ontwikkeling van hun werknemers) 3) Ik heb met 2 managers en 1 director interviews gehad; ze werken er allemaal al 25+ jaar, dus quasi sinds het begin van hun carrière.

Ik werk in zelfde sector. En wij zijn de nr 1 in hun sector, niet jullie. Maar bon... :woohoo:

Good luck, ik weet waarom die bedrijven over betalen, zit er zelf in... je zult het wel snel door hebben. De mooie praatjes van management :ROFLMAO:
 
Ik ga redelijk wat opslag krijgen in de loop van een jaar (ong. 600 netto). Eerste reactie van de vrouw: oh dan ga ik minder werken... :unsure:
Euh zo werkt dat niet vrouwke!

Maar langs de andere kant als het financieel lukt, waarom niet. Levenskwaliteit is ook belangrijk.
 
Ik werk in zelfde sector. En wij zijn de nr 1 in hun sector, niet jullie. Maar bon... :woohoo:

Good luck, ik weet waarom die bedrijven over betalen, zit er zelf in... je zult het wel snel door hebben. De mooie praatjes van management :ROFLMAO:
De overuren? :unsure:
 
Kan dat zomaar bij de overheid, over welk loon spreken we dan?
Het is een combinatie van wat gebeurtenissen (promotie en nog zaken). Ik heb een vrij uniek traject en functie dus te herkenbaar om hier te posten maar ik zal in de 3k netto aantikken.
 
Laatst bewerkt:

Nee. General chaos, richtingwijzigingen, meetings met usa in de late uren, kwartaal naar kwartaal waanzin, en processen die komen neerdwarrelen uit usa. En die Amerikanen kennen maar 2 oplossingen: geld smijten of consultants smijten:ROFLMAO::ROFLMAO:

Ik hoor van iedereen die van TMO komt dat die hun overnames 0 integreren, dus dat is gewoon systeem en proces chaos. Wij integreren overnames deftig en het is al horrible :ROFLMAO:

Ofwel kun je er niet tegen en vertrek je na 2mnd ofwel blijf je forever.
 
Kan dat zomaar bij de overheid, over welk loon spreken we dan?
Als je wordt bevorderd naar een hogere klasse en HR plant de inwerkingtreding van de bevordering zo in dat je meteen overgaat naar een hogere loonschaal binnen die klasse (mits je er natuurlijk voor in aanmerking komt qua anciënniteit), dan kan dat in één klap inderdaad een paar honderd euro netto verschil opleveren.
 
Als je wordt bevorderd naar een hogere klasse en HR plant de inwerkingtreding van de bevordering zo in dat je meteen overgaat naar een hogere loonschaal binnen die klasse (mits je er natuurlijk voor in aanmerking komt qua anciënniteit), dan kan dat in één klap inderdaad een paar honderd euro netto verschil opleveren.
600 is natuurlijk wel veel ineens.
Dat wil quasi zeggen dat je van A1 naar A3 springt.
 
Nee. General chaos, richtingwijzigingen, meetings met usa in de late uren, kwartaal naar kwartaal waanzin, en processen die komen neerdwarrelen uit usa. En die Amerikanen kennen maar 2 oplossingen: geld smijten of consultants smijten:ROFLMAO::ROFLMAO:

Ik hoor van iedereen die van TMO komt dat die hun overnames 0 integreren, dus dat is gewoon systeem en proces chaos. Wij integreren overnames deftig en het is al horrible :ROFLMAO:

Ofwel kun je er niet tegen en vertrek je na 2mnd ofwel blijf je forever.
Respect voor je functie, maar mij lijkt dit toch echt allemaal een virtueel gebeuren. Wat is exact de toegevoegde waarde van al die intercontinentale meetings en van de werknemers die deelnemen aan die meetings?
 
Terug
Bovenaan