Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
Zoals gezegd je zult al eens raar kijken. Maar als voor de rest die persoon goed over komt dan ga je dat negeren.
Is dat echter een persoon met 10j ervaring die 50 jobs in die tijd heeft gehad. Dan is dat helemaal anders. Was eerder in die richting dat ik bedoelde.

Je gaat het sneller aanvaarden van iemand die pas op de arbeidsmarkt komt piepen. Dan van een routiné. En liever iemand die na 1 maand vertrokken is dan dat het iemand is die er 1 jaar is blijven zitten. Maar misschien is dat eerder ik.
In mijn ogen is dat onzin. Als je nog maar net van de schoolbanken komt dan kun je nog niks. Na een half jaar kun je nog altijd maar zeer weinig. Uw eerste half jaar in een bedrijf kan je sowieso niks. Dus als je op 2j tijd als starter al 3 bedrijven hebt gedaan dan ben je nog altijd starter zonder ervaring punt aan de lijn.
Je kan niet zoekende naar zijn als je überhaupt nog niet eens gestart bent.
 
In mijn ogen is dat onzin. Als je nog maar net van de schoolbanken komt dan kun je nog niks. Na een half jaar kun je nog altijd maar zeer weinig. Uw eerste half jaar in een bedrijf kan je sowieso niks. Dus als je op 2j tijd als starter al 3 bedrijven hebt gedaan dan ben je nog altijd starter zonder ervaring punt aan de lijn.
Je kan niet zoekende naar zijn als je überhaupt nog niet eens gestart bent.
Klopt en als consultant heb ik het privilege om bij verschillende klanten werkzaam te zijn. Interne collega's die daar structureel niet goed presteerden kwamen in een PIP (personal improvement program) terecht. Ik heb voor de fun eens hun CV erop nagekeken en ja hoor. Die hadden al verschillende werkgevers versleten op enkele jaren tijd.
Het geeft zeker een indicatie dat je voorzichtig moet zijn wanneer zo iemand op gesprek wilt komen. Er kunnen echt goede redenen zijn maar vaak is het een red flag en laat ik die persoon niet door.
Ofwel voldoen die niet technisch, ofwel hebben die een rotte mentaliteit, slechte communicatie, etc.

Ik heb zo iemand meegemaakt die overal wel over kon meepraten. Je kreeg echt het idee dat die er iets van kende. Maar na enkele maanden kreeg ik feedback van interne collega's (onafhankelijk van elkaar) over die persoon, quasi allemaal negatief. Bleek die in zo'n PIP te zitten en na 6 maanden werd die ontslagen. Ondertussen is die opnieuw ergens kunnen beginnen (8ste werkgever op 10j tijd, dus zo goed als om het jaar een nieuwe werkgever..) en ik ben benieuwd hoelang die het daar gaat uithouden.. En dat is iemand met een master diploma Fysica aan de KUL..
 
In mijn ogen is dat onzin. Als je nog maar net van de schoolbanken komt dan kun je nog niks. Na een half jaar kun je nog altijd maar zeer weinig. Uw eerste half jaar in een bedrijf kan je sowieso niks. Dus als je op 2j tijd als starter al 3 bedrijven hebt gedaan dan ben je nog altijd starter zonder ervaring punt aan de lijn.
Je kan niet zoekende naar zijn als je überhaupt nog niet eens gestart bent.
Wat heeft zoekende te zijn te maken met ervaring of geen starter meer te zijn? Het eerste gaat over dat de inhoud van de job niet is hetgeen jij er van gemaakt hebt, en u niet ligt. Het tweede gaat over het hebben van expertise en dus weten waarover je spreekt en dus meer als een starter willen verdienen.

Maar als het werk echt niet is wat men u verteld had, of hetgeen jij dacht dat het was. En dit is niet hetgeen waar jij in verder wilt gaan, ongeacht dat je veel wind kon verkopen over uzelf, dan zie ik echt niet waarom je daar een persoon voor moet fileren.

Ik heb liever dat ze in het begin van hun carrière 10 keer wisselen om te vinden wat ze zoeken zodanig dat ze daarna zich goed voelen in hun vel. Dan dat ze 10 keer wisselen omdat ze een windbuil zijn of niet capabel. Het eerste daar heb ik begrip voor (en dat lijkt mij sneller voor te komen dat iemand start en 2 weken later terug vertrokken is), het tweede dat lijkt mij te ontwijken persoon te zijn. Maar die ga je eerder zien als iemand die elke 6 maand of jaar vertrekt bij zijn werkgever. Aangezien het meestal wel iets of wat duurt voordat een persoon uit zijn rol valt... of men door het masker der windbuilerigheid heen kijkt.

Natuurlijk heeft iemand die 0 keer gewisseld heeft een voetje voor. Maar als de klik er echt is, dan laat dat mij echt niet tegenhouden hoor.

Maar laat het duidelijk zijn hé, als je 10 keer of 20 keer op 2 jaar hebt gewisseld, dan ben je een starter. En ik zal dan ook wel eens raar opkijken dat je al 10 - 20 keer gewisseld hebt op zo'n korte termijn. Maar meestal heb ik al eens gehoord via mijn netwerk wat voor vlees ik in de kuip heb voordat ik die echt overweeg. Maar ik ga die persoon daarom niet laten afvallen als ik een starter zoek. Maar goed, het is goed dat er verschillende meningen zijn. Misschien heeft het te maken dat ik na mijn afstuderen nog echt niet wist wat ik wilde doen. En dat ik daarom zelf ook zoekende was. En het heeft wat tijd gekost voor ik mijn job heb gevonden die mij aanstond. En ik gun anderen ook dat voordeel om zoekende te zijn naar een job die ze nog 40 - 50 jaar gaan mogen en willen doen...
 
in gesprekken haal je de type 2 er zeer snel uit hoor.

Ja 10 werkgevers op 11 jaar, maar het was altijd hun fout waardoor ik weg was, ik kon er niet aan doen, ... dat soort rode vlaggen.

Een jobhopper kan altijd perfect uitleggen waarom hij dat gedaan heeft (daarom nog niet altijd goed natuurlijk) dus daar ga je meer een gokje moeten wagen ofh ij dan lang bij jou blijft of niet. Maar meestal in IT worden dat dan consultants
 
Niet volledig akkoord. Als er iemand bij mij op gesprek komt met 2j. ervaring en reeds 3 verschillende jobs, dan gaat die persoon van goede huizen moeten komen om mij te overtuigen.
En het verhaaltje van "ik ben nog zoekende" gaat niet altijd werken.
Klopt, 10 jaar aan het werk, 7 werkgevers waarvan de langste 4 en 2 jaar, bedrijven aanvaarden geen carrièreswitch. Ik omschrijf dat gewoon als : ik heb de afgelopen jaren de kans gekregen om ervaring op te doen in diverse sectoren.
In mijn ogen is dat onzin. Als je nog maar net van de schoolbanken komt dan kun je nog niks. Na een half jaar kun je nog altijd maar zeer weinig. Uw eerste half jaar in een bedrijf kan je sowieso niks. Dus als je op 2j tijd als starter al 3 bedrijven hebt gedaan dan ben je nog altijd starter zonder ervaring punt aan de lijn.
Je kan niet zoekende naar zijn als je überhaupt nog niet eens gestart bent.
Een cv kan nooit het leervermogen weergeven van een persoon. Als je een intellegente psycho bent die snel met alles weg is, 3 keer rapper dan een doorsnee persoon, waardoor je ook 3 keer rapper uitgekeken bent op iets. Zeg nooit dat iemand na 6 maanden nog niks kan. De ene persoon zal hierin wat trager zijn, de andere zal het na een week al doorzien dat de manier van werken inefficiënt is.
Bedrijven hebben natuurlijk niet graag zulke personen, bedrijven hebben liever open personen die wat dommer en trager zijn en zich geen vragen stellen die beginnen met waarom en tot slot vooral loyaal zijn.
 
Klopt, 10 jaar aan het werk, 7 werkgevers waarvan de langste 4 en 2 jaar, bedrijven aanvaarden geen carrièreswitch. Ik omschrijf dat gewoon als : ik heb de afgelopen jaren de kans gekregen om ervaring op te doen in diverse sectoren.

Daar ben ik het niet mee eens. Bedrijven aanvaarden wel een carrièreswitch. Maar je moet niet verwachten dat als je vb als projectleider 2 j hebt gewerkt, om dan 3j als chauffagist te werken. Dat men zich dan wel eens de vraag gaat stellen of dat men die persoon als projectleider terug gaat doen starten. Als chauffagist, geen probleem.

Is men echt wanhopig op zoek, dan zal men dat riskeren... zeker voor HVAC zaken. Maar als men iemand met 5j projectleider ervaring kan vinden, zonder deze voorgeschiedenis dan zal men eerder hiervoor gaan. Is toch ook logisch ?

Heb je als projectleider bouw gewerkt, daarna als projectleider hvac om dan terug te keren naar bouw. Er zal niet veel volk zijn die zich de vraag gaat stellen.
Heb jij als sanitairist gewerkt, en dan als projectleider hvac en dan ga je terug als sanitairist werken. Men zal u dat echt niet kwalijk nemen. Maar de omgekeerde move wel. Omdat sanitairist naar projectleider (over werfleider ) de normale progressie is. Het omgekeerde is dit niet. Dat is dan een rode vlag dat er iets "mis" is.
 
Een cv kan nooit het leervermogen weergeven van een persoon. Als je een intellegente psycho bent die snel met alles weg is, 3 keer rapper dan een doorsnee persoon, waardoor je ook 3 keer rapper uitgekeken bent op iets. Zeg nooit dat iemand na 6 maanden nog niks kan. De ene persoon zal hierin wat trager zijn, de andere zal het na een week al doorzien dat de manier van werken inefficiënt is.
Bedrijven hebben natuurlijk niet graag zulke personen, bedrijven hebben liever open personen die wat dommer en trager zijn en zich geen vragen stellen die beginnen met waarom en tot slot vooral loyaal zijn.
Met deze opmerking bewijs je toch dat je nog niet veel in goede bedrijven gewerkt hebt.
Veel bedrijven stimuleren zelfs een vragende en kritische houding. Vooruitgang boek je niet door mensen die enkel maar ja knikken.
 
Klopt, 10 jaar aan het werk, 7 werkgevers waarvan de langste 4 en 2 jaar, bedrijven aanvaarden geen carrièreswitch. Ik omschrijf dat gewoon als : ik heb de afgelopen jaren de kans gekregen om ervaring op te doen in diverse sectoren.

Een cv kan nooit het leervermogen weergeven van een persoon. Als je een intellegente psycho bent die snel met alles weg is, 3 keer rapper dan een doorsnee persoon, waardoor je ook 3 keer rapper uitgekeken bent op iets. Zeg nooit dat iemand na 6 maanden nog niks kan. De ene persoon zal hierin wat trager zijn, de andere zal het na een week al doorzien dat de manier van werken inefficiënt is.
Bedrijven hebben natuurlijk niet graag zulke personen, bedrijven hebben liever open personen die wat dommer en trager zijn en zich geen vragen stellen die beginnen met waarom en tot slot vooral loyaal zijn.
Bedrijven kunnen een carrièreswitch aanvaarden, maar het zal eerder in het begin van iemands carrière zijn en het is inderdaad niet altijd zo vanzelfsprekend. Het hangt er echt vanaf. Een ingenieur als project ingenieur in de farma met 5 jaar ervaring zal echt wel in aanmerking komen voor project manager in bv. de voeding.
Het is wel zo dat het makkelijker is om intern een carrièreswitch te maken met steun van je werkgever. Bv. Van project ingenieur naar sales/marketing. En na enige tijd wordt je dan voor de buitenwereld interessant voor marketing/sales jobs.

Voor wat het 2de betreft, lijkt het inderdaad dat je slechte werkgevers hebt getroffen. In mijn omgevingen worden innovatie, efficiëntie enz. gestimuleerd. Bedrijven van het genre Sanofi, J&J, Pfizer, UCB, GSK, Solvay, Toyota, Atlas Copco, etc.
 
Daar ben ik het niet mee eens. Bedrijven aanvaarden wel een carrièreswitch. Maar je moet niet verwachten dat als je vb als projectleider 2 j hebt gewerkt, om dan 3j als chauffagist te werken. Dat men zich dan wel eens de vraag gaat stellen of dat men die persoon als projectleider terug gaat doen starten. Als chauffagist, geen probleem.

Is men echt wanhopig op zoek, dan zal men dat riskeren... zeker voor HVAC zaken. Maar als men iemand met 5j projectleider ervaring kan vinden, zonder deze voorgeschiedenis dan zal men eerder hiervoor gaan. Is toch ook logisch ?

Heb je als projectleider bouw gewerkt, daarna als projectleider hvac om dan terug te keren naar bouw. Er zal niet veel volk zijn die zich de vraag gaat stellen.
Heb jij als sanitairist gewerkt, en dan als projectleider hvac en dan ga je terug als sanitairist werken. Men zal u dat echt niet kwalijk nemen. Maar de omgekeerde move wel. Omdat sanitairist naar projectleider (over werfleider ) de normale progressie is. Het omgekeerde is dit niet. Dat is dan een rode vlag dat er iets "mis" is.
Ik heb het niet zo zeer over HVAC, of over van laag naar hoog niveau terugswitchen. Ik heb ook nog bijna 7 jaar andere dingen gedaan. Bedrijven gaan er van uit dat je die skills verliest door iets anders te doen. Ik doe gewoon na een tijd graag iets anders om dan weer het vorige te willen doen. Het is zelf een unicum dat ik het al 2 jaar vol houd in dezelfde job bij dezelfde werkgever. Als ik iemand anders zijn werk zie heb ik vaak zin om dat ook te doen, zo wil ik soms als kraanman werken, of gewoon als camionchauffeur of loonwerker, of misschien toch kortstondig een heel hoge functie bekomen met een opgesmukt cv. Ik heb brede interesses en wil daarom vanalles gedaan hebben.
 
Net aanbod aanvaard om 1 Juni te starten. Mijn eerste job ooit. Denk niet dat ik er met mijn diploma meer uit had kunnen halen 😅

1. PERSONALIA
Leeftijd: 23
Opleiding: Bachelor Biomedische laboratoriumtechnologie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Vanaf 1 Juni wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0 (in augustus verandert dat, maar waarschijnlijk zal mijn vrouw dat op haar nemen, geen idee welk verschil dit uitmaakt qua belasting)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Laboratory equipment
Huidige functie: Account Manager Analytical Science
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: Full time
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3082 (42900/jaar)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Zullen we zien in Juni
Nettovergoedingen: 10 euro/dag indien onder weg langer dan 5 uur. 40/maand voor internet
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja, beide
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: max 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 25% bonus bij behalen target. Dit komt neer op 10750 euro /jaar. Bij overachievement wordt de curve stijler.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Klanten bezoeken regio Antwerpen, anders van thuis uit
Afstand woon/werk in km's: variabel
Afstand woon/werk in tijd: variabel
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Bedrijfswagen (budget nog onbekend) en tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: geen idee
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja
Hoe vaak overuren te presteren: vaak
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja
Verantwoordelijkheid over personeel: nee
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Da's heel straf ...
Ik verdien met een economische master en 3-4 jaar ervaring hetzelfde als een starter zonder master.
Soms vraag ik me af indien enkel de mensen die er het meest uit halen hier posten en de rest niet durft ?

Desalniettemin is het je gegund.
 
Kom je pas na 20 jaar brutoloon thread tot deze realisatie? Straf.
:biglaugh:
Mijn punt is dat ik in een sector zit die hier wel vaak passeert en aangezien mijn bedrijf belooft 5% boven het gemiddelde te betalen ik met 3000 bruto + auto + maaltijdcheques + Ca. 6K net bonus / jaar niet aan de knieën kom met wat ik hier soms voorbij zie komen.

Financiële sector, 4j ervaring en master.
 
Da's heel straf ...
Ik verdien met een economische master en 3-4 jaar ervaring hetzelfde als een starter zonder master.
Soms vraag ik me af indien enkel de mensen die er het meest uit halen hier posten en de rest niet durft ?

Desalniettemin is het je gegund.
Ja, ik denk wel dat mensen die heel erg ambitieus zijn en toch wel erg steven naar een bovengemiddeld salaris meer geneigd zullen zijn om dit ook te delen.
 
:biglaugh:
Mijn punt is dat ik in een sector zit die hier wel vaak passeert en aangezien mijn bedrijf belooft 5% boven het gemiddelde te betalen ik met 3000 bruto + auto + maaltijdcheques + Ca. 6K net bonus / jaar niet aan de knieën kom met wat ik hier soms voorbij zie komen.

Financiële sector, 4j ervaring en master.
Om je gerust te stellen. Alle andere mensen uit mijn opleiding zullen wellicht onder de 2500/maand zitten of verder studeren
 
Je moet ook niet vergeten dat de profielen met hogere lonen hier ondertussen vaak al een tijdje bezig zijn, en een zeker carrièrepad doorlopen hebben. Mijn doctoraatsloon in 2007 was initieel 1500 EUR netto... Op 14 jaar kan je wel al eens iets opbouwen :p
 
Het gaat wel degelijk om dezelfde profielen als ik.
Al hoeft niemand mij hier een schouderklopje te geven hoor :tongue:
Loon ligt bij mij rond plaats 5 bij het kiezen van een job, da's iets wat ik de laatste jaren heb ontdekt.
 
En dat is prima hé. Vergeet gewoon niet dat 4 jaar ervaring echt nog heel beperkt is :)
Da's inderdaad een goed punt.

Ik ben wel eens benieuwd. Om uiteindelijk aan een hoger loon te komen; is het verstandig om regelmatig van werkgever te veranderen of is het net verstandiger om te blijven en jezelf verticaal naar boven te werken ? Is natuurlijk een vage vraag en afhankelijk van veel factoren maar als ik naar peers kijk loont het om na x aantal jaren te springen.
 
Er staat bij hem ook: Hoe vaak overuren te presteren: vaak

Als dat betekend: 60u+ werken voor dat loon bv :p
En dan nog eens meteen ne kleine op de wereld zetten ...
 
Terug
Bovenaan