Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 189 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 88 22,2%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,2%

  • Totaal aantal stemmers
    397
Wat is een marktconforme loonpakket voor een (junior) financial/business controllers? DM mag ook.
Ben zelf controller, net zoals redelijk wat oud-medestudenten/collega's, en de naam junior of senior controller zegt niet altijd veel. Ik ken mensen van dezelfde leeftijd die als group controller startten en anderen als junior.

Dus als we dan kijken naar ervaring: de meesten komen in controlling terecht na een 2-3j audit en krijgen doorgaans ergens rond de 3k bruto met wagen, vanaf dan is het meer je eigen bewijzen. Ken er die na 4-5j aan 4k+ en wagen zaten, ken er die daar 10j+ over deden.
 
1. PERSONALIA
Leeftijd: 22
Opleiding: Master Geneesmiddelenontwikkeling
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaande
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Market Access Associate
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3200
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Geen idee
Nettovergoedingen:/
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Beide, inbegrepen
Maaltijdcheques: 7 euro (1,09 VAA)
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus op het einde van het jaar op basis van collectieve prestaties

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 1uur
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Treinabonnement
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Er is me beloofd van wel
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Geen idee, maar een beetje stress altijd positief
Hoe vaak overuren te presteren:/
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, in overleg met manager
Telewerk (buiten corona-periode): Ja 50/50
Verantwoordelijkheid over personeel: /


Dit is een voorstel voor men eerste jobs in de farma industrie, ik weet dat hier enkelen onder jullie al veel ervaring hebben in de farma.
Dus alle gedachten zijn welkom!
Er is hier thuis een discussie over de voorwaarden, ik vind het zelf een mooi aanbod maar men medebewoners vinden dat er nog wel wat bij kan, wat denken jullie?
 
Ben zelf controller, net zoals redelijk wat oud-medestudenten/collega's, en de naam junior of senior controller zegt niet altijd veel. Ik ken mensen van dezelfde leeftijd die als group controller startten en anderen als junior.

Dus als we dan kijken naar ervaring: de meesten komen in controlling terecht na een 2-3j audit en krijgen doorgaans ergens rond de 3k bruto met wagen, vanaf dan is het meer je eigen bewijzen. Ken er die na 4-5j aan 4k+ en wagen zaten, ken er die daar 10j+ over deden.
Thanks for the input. Hoe zien jouw taken eruit als Controller?
 
1. PERSONALIA
Leeftijd: 22
Opleiding: Master Geneesmiddelenontwikkeling
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaande
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Market Access Associate
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3200
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Geen idee
Nettovergoedingen:/
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Beide, inbegrepen
Maaltijdcheques: 7 euro (1,09 VAA)
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus op het einde van het jaar op basis van collectieve prestaties

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 1uur
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Treinabonnement
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Er is me beloofd van wel
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Geen idee, maar een beetje stress altijd positief
Hoe vaak overuren te presteren:/
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, in overleg met manager
Telewerk (buiten corona-periode): Ja 50/50
Verantwoordelijkheid over personeel: /


Dit is een voorstel voor men eerste jobs in de farma industrie, ik weet dat hier enkelen onder jullie al veel ervaring hebben in de farma.
Dus alle gedachten zijn welkom!
Er is hier thuis een discussie over de voorwaarden, ik vind het zelf een mooi aanbod maar men medebewoners vinden dat er nog wel wat bij kan, wat denken jullie?
Werk zelf nog maar net binnen de farma industrie dus hopen ervaring heb ik nog niet.
Maar naar mijn inzien is dit een correct voorstel, enkel zou ik in farma wel een groepsverzekering en hospitalisatieverzekering verwachten.
Heb je ook een idee van eventuele adv dagen of gaan ze uit van 38u werkelijk te presteren?
En wat je eerste jaar ook interessant kan zijn is of ze je toch betaald vakantiedagen geven, ikzelf heb zo 10 dagen gekregen en samen met adv dagen kom je zo toch aan een degelijk aantal dagen betaalde vakantie het eerste jaar dat je werkt :)
 
Werk zelf nog maar net binnen de farma industrie dus hopen ervaring heb ik nog niet.
Maar naar mijn inzien is dit een correct voorstel, enkel zou ik in farma wel een groepsverzekering en hospitalisatieverzekering verwachten.
Heb je ook een idee van eventuele adv dagen of gaan ze uit van 38u werkelijk te presteren?
En wat je eerste jaar ook interessant kan zijn is of ze je toch betaald vakantiedagen geven, ikzelf heb zo 10 dagen gekregen en samen met adv dagen kom je zo toch aan een degelijk aantal dagen betaalde vakantie het eerste jaar dat je werkt :)
Je kan toch gebruik maken van jeugdvakantie?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
1. PERSONALIA
Leeftijd: 22
Opleiding: Master Geneesmiddelenontwikkeling
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaande
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Market Access Associate
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): /

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3200
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Geen idee
Nettovergoedingen:/
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Beide, inbegrepen
Maaltijdcheques: 7 euro (1,09 VAA)
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus op het einde van het jaar op basis van collectieve prestaties

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 1uur
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Treinabonnement
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Er is me beloofd van wel
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Geen idee, maar een beetje stress altijd positief
Hoe vaak overuren te presteren:/
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, in overleg met manager
Telewerk (buiten corona-periode): Ja 50/50
Verantwoordelijkheid over personeel: /


Dit is een voorstel voor men eerste jobs in de farma industrie, ik weet dat hier enkelen onder jullie al veel ervaring hebben in de farma.
Dus alle gedachten zijn welkom!
Er is hier thuis een discussie over de voorwaarden, ik vind het zelf een mooi aanbod maar men medebewoners vinden dat er nog wel wat bij kan, wat denken jullie?
Spotcheck: wie zijn die medebewoners en op basis van welke info stellen zij dat er ruimte voor verbetering zou zijn (inside info of gut feeling)?

Die opmerking van groepsverzekering en hospitalisatieplan zijn wel terecht. Daarbuiten heb je als starter toch echt niet een grote onderhandelingsmarge...
 
Ja klopt maar dit was voor mij niet meer van toepassing. En is ook niet altijd mogelijk, als je nu begint te werken kan je pas volgend jaar jeugdvakantie gebruiken dacht ik. Had persoonlijk zelf ook liever 10 dagen aan 100% dan meer dagen aan 65% maar dit is persoonlijk natuurlijk
Jeugdvakantiedagen zijn net bedoeld om dat gebrek aan betaalde vakantie het eerste jaar op te vangen.
Na een jaar werken heb je normaal al je wettelijke vakantie "opgebouwd".
 
Thanks for the input. Hoe zien jouw taken eruit als Controller?
Combinatie van business & financial.
Doorheen de maand voornamelijk business: salesrapportage/dashboards maken(Excel/PowerBI vnl), vragen beantwoorden sales/marketing.
Zoals elke controller maandelijkse closing & reporting ervan gevolgd door forecasting nieuwe maand(en).

Financial: quasi alles van de basic boekhouding wordt geoutsourced naar de shared service centers, wel nog een vorm van controle daarop en dan de jaarlijkse opmaak van de jaarrekening en audit.

Verder natuurlijk nog jaarlijkse budgetten opmaken en heel wat andere zaken die ik nu wellicht vergeet.
 
Jeugdvakantiedagen zijn net bedoeld om dat gebrek aan betaalde vakantie het eerste jaar op te vangen.
Na een jaar werken heb je normaal al je wettelijke vakantie "opgebouwd".
Eerder om het opvangen van de niet-opgebouwde vakantiedagen in het eerste jaar. De meesten beginnen wellicht in september jaar X en kunnen tot eind dat jaar dan geen vakantie opnemen(ook geen jeugdverlof iirc), in het jaar erop heb je dan 1/4de wettelijke vakantie verworven(sep->dec) en krijg je 3/4de aanvullende dagen jeugdverlof.
 
Jeugdvakantiedagen zijn net bedoeld om dat gebrek aan betaalde vakantie het eerste jaar op te vangen.
Na een jaar werken heb je normaal al je wettelijke vakantie "opgebouwd".
Zoals hierboven al aangehaald, je kan pas jeugdvakantie opnemen indien je het jaar voordien 1 maand hebt gewerkt. Dus als je nu begint kan je tot eind dit jaar geen verlof opnemen en ook geen jeugdverlof. Vandaar dat het interessant kan zijn dat je het eerste jaar toch betaalde vakantiedagen krijgt. En zeker als je in de eerste helft van het jaar begint te werken
 
Zoals hierboven al aangehaald, je kan pas jeugdvakantie opnemen indien je het jaar voordien 1 maand hebt gewerkt. Dus als je nu begint kan je tot eind dit jaar geen verlof opnemen en ook geen jeugdverlof. Vandaar dat het interessant kan zijn dat je het eerste jaar toch betaalde vakantiedagen krijgt. En zeker als je in de eerste helft van het jaar begint te werken
Je hebt ook zoiets als europese vakantie. Dan moet je minimum 3 maanden in dienst zijn en indien je hier gebruik van maakt, wordt dat afgetrokken van het dubbel vakantiegeld het jaar erop. Bekijk het als een soort van voorschot.
 
Vraagje voor de kenners:
Vrouw is verpleegkundige en werkt 4/5.
Nu werkt ze ook als vrijwilliger bij het vaccinatiecentrum waarbij ze rond de 35€ per dag(5 uur) als vergoeding ontvangt.
Vaccinatiecentrum stelt voor dat ze ofwel als vrijwilliger ofwel als interim kan ingeschreven worden waarbij ze dan als interim rond de 16/17€ per uur krijgt.
Wat is er het interessants voor haar zonder alles naar de belastingen af te dragen als interimmer?

Alvast bedankt. :)
 
Het loon van een loodgieter bij een zeer kleine firma:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: wewi+bachelor autotechnologie+ing. EM
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : bijna 10
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste:2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar:arbeider
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 124 bouw
Huidige functie: loodgieter, technieker verwarming,installateur.
Anciënniteit: dikke 3 jaar in de stiel, bijna 2 jaar bij huidige firma.
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-45

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):19,75/u = 3200-4000 (afhankelijk van overuren)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2200-2700 ( 2700 vorige maand)
Nettovergoedingen:/
13e maand (volledig/gedeeltelijk): nee, in bouw krijg je premie in november van dikke 3000 euro, maar hier is nog geen bv op gehoffen.
BedrijfsGSM/laptop: gsm
Maaltijdcheques: 8/dag
Ecocheques: nee
Groepsverzekering (deel werkgever%):/
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 0,6
Afstand woon/werk in tijd: 2min, 5 min indien stoppen aan schoolpoort
Eigen auto nodig voor het werk: camionette
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Camionette zonder vaa, te gebruiken voor kleine verplaatsingen ( containerpark, kleine nr school, grote boodschappen)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):12
Vakantiedagen (andere extra):/
Vrijheid om verlof te nemen: geen, alles volgens bouwverlof,
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagweek
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Van het werk zelf niet, wel werkgever die stress heeft omdat hij alles aanneemt en eigenlijk zelf zijn stiel niet kan dus de zaken niet vooraf bekijkt -> *personeel moet het maar oplossen principe"
Hoe vaak overuren te presteren: overuren volgens kb 213, zeer voordelige waardoor je tot 400 netto extra hebt. Ik werk gemiddeld 1u extra per dag omdat ik geen woon-werk verkeer heb. In 1u per dag rijd ik van hier maar net naar Jabbeke en terug of naar Oostende en terug.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: nee, zeer spéciale werkgever, alles wat nieuw is, is slecht in zijn ogen, doet ook dergelijke domme uitspraken naar klanten toe: "mazout is tegenwoordig al schoner dan gas", "warmtepompen das vuligheid, je krijgt daar je kot nie warm.mee" , "ze steken daar ne filter voor die douchekop om de mensen te kloten" (een greep uit de uitspraken die ik hem horen zeggen heb)
Telewerk (buiten corona-periode):nee
Verantwoordelijkheid over personeel:nee

Ik merk wel dat je met 2200 niet ver meer springt tegenwoordig. Alles is gestegen in prijs, buiten de lonen. Sinds corona is 2000 netto nu gelijk aan 1600 euro van 5 jaar geleden.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor de kenners:
Vrouw is verpleegkundige en werkt 4/5.
Nu werkt ze ook als vrijwilliger bij het vaccinatiecentrum waarbij ze rond de 35€ per dag(5 uur) als vergoeding ontvangt.
Vaccinatiecentrum stelt voor dat ze ofwel als vrijwilliger ofwel als interim kan ingeschreven worden waarbij ze dan als interim rond de 16/17€ per uur krijgt.
Wat is er het interessants voor haar zonder alles naar de belastingen af te dragen als interimmer?

Alvast bedankt. :)
Amai, wat een verschil in bedragen. Hier is het 48€ bruto per uur voor vpk. 80€ voor artsen.
Vrijwilligersvergoeding is hier 35€/ dag en dus maar 17.5€ voor shift van 4u. Zeker dat het daar het volledige bedrag is?
 
Vraagje voor de kenners:
Vrouw is verpleegkundige en werkt 4/5.
Nu werkt ze ook als vrijwilliger bij het vaccinatiecentrum waarbij ze rond de 35€ per dag(5 uur) als vergoeding ontvangt.
Vaccinatiecentrum stelt voor dat ze ofwel als vrijwilliger ofwel als interim kan ingeschreven worden waarbij ze dan als interim rond de 16/17€ per uur krijgt.
Wat is er het interessants voor haar zonder alles naar de belastingen af te dragen als interimmer?

Alvast bedankt. :)
4/5e via tijdskrediet ofzo?
 
Terug
Bovenaan