Wat is Lounge?

Ik vind de stelling van klanten wel juist. Van zodra er een soort dienst verleend wordt kan je spreken van klanten en dienstverleners, ook al wordt daar niet door iedereen voor betaald.
 
Ik vind de stelling van klanten wel juist. Van zodra er een soort dienst verleend wordt kan je spreken van klanten en dienstverleners, ook al wordt daar niet door iedereen voor betaald.
Niet akkoord. Een vrijwilliger die de kindjes aan school helpt oversteken verleent een dienst.
Zijn die kinderen dan klant?

Edit: maar goed, dit is niet het topic om over semantiek te gaan discussieren.
 
Ik vind de stelling van klanten wel juist. Van zodra er een soort dienst verleend wordt kan je spreken van klanten en dienstverleners, ook al wordt daar niet door iedereen voor betaald.
Dat klopt misschien deels, zoals R4H al zegt. Maar wat ik vooral bedoelde was: je dient je klanten niet noodzakelijk het beste door te voldoen aan elke individuele vraag. Wij zien de community niet als onze klant, maar dat is wel ons enige doel. En een vraag van een lid (of een paar leden) is niet noodzakelijk het beste voor de community.
 
BG heeft eigenlijk twee identiteiten: de site an sich die een informatief karakter heeft en dan het forum dat zijn eigen ding is. In feite ligt de breuklijn ook daar, zij die informatief komen forumen (de ‘klant’ gebruiker) en zij die sociaal komen forumen (eerder OG’s/die al zo lang meedraaien). Er zijn de onmiskenbare delen, je kan niet missen dat lounge/zwam sociaal zijn en dat games, tech, B&S etc de ‘business side’ is. Het is Algemeen dat mossel noch vis lijkt te blijven. Nochtans is Algemeen het dichts bij irl. Mensen praten nu eenmaal over van alles en nog wat, conversaties gaan soms alle kanten uit voor ze terug on point gaan, er zit al eens een zeveraar tussen. Dus is moderatie nodig. Alleen moet er opgelet worden dat men het levensbloed er niet uitknijpt. En dat is niet hetzelfde als ‘oei, het gaat doodbloeden’. Helemaal niet. Dat is hetgeen mensen doet terug blijven komen, de connecties. Het is heel nobel om een supreme forum te willen in elkaar boksen, maar het heeft weinig nut tot de business end een feitelijke identiteit heeft gekozen en opgebouwd. Wat nu nog verre van compleet is. Bouw eerst jezelf en dan kan je aan je community beginnen sleutelen. Nu is het gelijk ze de Nutella boven halen terwijl het graan voor het brood zelfs nog niet geoogst is.
 
Hou er anders een existentiële crisis van van 250 paginas BG style

1. het forum is er nog! (het had anders gekund na de stopzetting van telenet)
2. de topics zijn er nog
3. er kan hier vrij VEEL ivm topics (vgl met de 9lives, telenet games moderatie op algemeen)

Persoonlijk vind ik het goed dat al die smalltalk hier staat.
Moet het forum dan buigen voor een groepje van 50 (100?) veelposters? Misschien, maar dan is er ook een drempel naar nieuwe leden toe, die zo iets hebben van, er zitten daar maar 50 echte posters, dus laat maar zo. Afijn, je moet aan meer mensen denken dan een groepje veelposters als je 1000den leden hebt. Niet dat we het levensbloed te veel moeten remmen hé, zoals Squid reeds zegt. Niets gaat dood tenzij iedereen het beu is. De topics zijn er nog, en je moet ocharme soms 2x kilkken ... no big deal
 
Laatst bewerkt:
BG heeft eigenlijk twee identiteiten: de site an sich die een informatief karakter heeft en dan het forum dat zijn eigen ding is. In feite ligt de breuklijn ook daar, zij die informatief komen forumen (de ‘klant’ gebruiker) en zij die sociaal komen forumen (eerder OG’s/die al zo lang meedraaien). Er zijn de onmiskenbare delen, je kan niet missen dat lounge/zwam sociaal zijn en dat games, tech, B&S etc de ‘business side’ is. Het is Algemeen dat mossel noch vis lijkt te blijven. Nochtans is Algemeen het dichts bij irl. Mensen praten nu eenmaal over van alles en nog wat, conversaties gaan soms alle kanten uit voor ze terug on point gaan, er zit al eens een zeveraar tussen. Dus is moderatie nodig. Alleen moet er opgelet worden dat men het levensbloed er niet uitknijpt. En dat is niet hetzelfde als ‘oei, het gaat doodbloeden’. Helemaal niet. Dat is hetgeen mensen doet terug blijven komen, de connecties. Het is heel nobel om een supreme forum te willen in elkaar boksen, maar het heeft weinig nut tot de business end een feitelijke identiteit heeft gekozen en opgebouwd. Wat nu nog verre van compleet is. Bouw eerst jezelf en dan kan je aan je community beginnen sleutelen. Nu is het gelijk ze de Nutella boven halen terwijl het graan voor het brood zelfs nog niet geoogst is.
To-taal mee oneens :)
We hebben een zeer duidelijk businessmodel, en daarin is er absoluut geen sprake van een breuklijn tussen aan de ene kant de klantgebruikers en de andere kant de OG's. Er is een tweeluik: Frontpage en Forum. En die integreren we zo veel mogelijk. Maar er is geen onderscheid in gebruikers. En Algemeen is niet noch mossel noch vis, dat is zelfs de essentie van BeyondGaming. Gaming, en wat daar Beyond aan gaat. Daar zijn dingen bij die in specifieke categorieën vallen (Koken, Podcasts...) en dingen "des levens". BeyondGaming is één community, en al onze satellietjes dienen dat ene doel.

De enige reden waarom Lounge er nu is, is al 10x duidelijk gemaakt: Er was nog geen aparte categorie voor het oeverloos gezwets waar 90% van de gebruikers geen nood aan heeft. En ziet als vervuiling van threads die wél ergens over gaan. Dat weten we door feedback, reports en openbare posts. Dat is dus puur voor de community, terwijl we misschien niét voldoen aan de vraag van enkelen van die community.

En ik wil daar zeker niet laatdunkend over doen, integendeel: Het heeft duidelijk ook zijn plaats hier. Zo duidelijk dat we er letterlijk een eigen plaats voor hebben gemaakt. Dus wil je iets dat ergens over gaat, ga je in één van de desbetreffende topics. Wil je leuteren, wat ook fijn kan zijn, ga je naar het subforum Lounge of naar Slowchat.

Daarvoor hebben we Zwam jammer genoeg moeten gebruiken omdat we geen eigen plekje ervoor hadden. Nu wel. Wat dat gedoe van klanten of breuklijn of OG's ermee komt doen, ik zou het niet weten. We weten heel goed wat onze identiteit is, en dat is geen breuklijn tussen users.
 
To-taal mee oneens :)
We hebben een zeer duidelijk businessmodel, en daarin is er absoluut geen sprake van een breuklijn tussen aan de ene kant de klantgebruikers en de andere kant de OG's. Er is een tweeluik: Frontpage en Forum. En die integreren we zo veel mogelijk. Maar er is geen onderscheid in gebruikers. En Algemeen is niet noch mossel noch vis, dat is zelfs de essentie van BeyondGaming. Gaming, en wat daar Beyond aan gaat. Daar zijn dingen bij die in specifieke categorieën vallen (Koken, Podcasts...) en dingen "des levens". BeyondGaming is één community, en al onze satellietjes dienen dat ene doel.

De enige reden waarom Lounge er nu is, is al 10x duidelijk gemaakt: Er was nog geen aparte categorie voor het oeverloos gezwets waar 90% van de gebruikers geen nood aan heeft. En ziet als vervuiling van threads die wél ergens over gaan. Dat weten we door feedback, reports en openbare posts. Dat is dus puur voor de community, terwijl we misschien niét voldoen aan de vraag van enkelen van die community.

En ik wil daar zeker niet laatdunkend over doen, integendeel: Het heeft duidelijk ook zijn plaats hier. Zo duidelijk dat we er letterlijk een eigen plaats voor hebben gemaakt. Dus wil je iets dat ergens over gaat, ga je in één van de desbetreffende topics. Wil je leuteren, wat ook fijn kan zijn, ga je naar het subforum Lounge of naar Slowchat.

Daarvoor hebben we Zwam jammer genoeg moeten gebruiken omdat we geen eigen plekje ervoor hadden. Nu wel. Wat dat gedoe van klanten of breuklijn of OG's ermee komt doen, ik zou het niet weten. We weten heel goed wat onze identiteit is, en dat is geen breuklijn tussen users.
Natuurlijk hebben jullie een duidelijk business model en het zou nog mankeren mocht je er niet achter staan. Mijn comment komt ook niet zozeer omwille van de uitrol van Lounge, de vaart waarmee die groeit toont aan dat het een vindbaar en bruikbaar onderdeel is. Ging hem meer om de identiteit en USP van heel de santenboetiek, er is daar iets dat mij knaagt (dat is uw probleem niet, dat vraag ik ook niet) maar ik krijg het niet verwoord.
 
To-taal mee oneens :)
We hebben een zeer duidelijk businessmodel, en daarin is er absoluut geen sprake van een breuklijn tussen aan de ene kant de klantgebruikers en de andere kant de OG's. Er is een tweeluik: Frontpage en Forum. En die integreren we zo veel mogelijk. Maar er is geen onderscheid in gebruikers. En Algemeen is niet noch mossel noch vis, dat is zelfs de essentie van BeyondGaming. Gaming, en wat daar Beyond aan gaat. Daar zijn dingen bij die in specifieke categorieën vallen (Koken, Podcasts...) en dingen "des levens". BeyondGaming is één community, en al onze satellietjes dienen dat ene doel.

De enige reden waarom Lounge er nu is, is al 10x duidelijk gemaakt: Er was nog geen aparte categorie voor het oeverloos gezwets waar 90% van de gebruikers geen nood aan heeft. En ziet als vervuiling van threads die wél ergens over gaan. Dat weten we door feedback, reports en openbare posts. Dat is dus puur voor de community, terwijl we misschien niét voldoen aan de vraag van enkelen van die community.

En ik wil daar zeker niet laatdunkend over doen, integendeel: Het heeft duidelijk ook zijn plaats hier. Zo duidelijk dat we er letterlijk een eigen plaats voor hebben gemaakt. Dus wil je iets dat ergens over gaat, ga je in één van de desbetreffende topics. Wil je leuteren, wat ook fijn kan zijn, ga je naar het subforum Lounge of naar Slowchat.

Daarvoor hebben we Zwam jammer genoeg moeten gebruiken omdat we geen eigen plekje ervoor hadden. Nu wel. Wat dat gedoe van klanten of breuklijn of OG's ermee komt doen, ik zou het niet weten. We weten heel goed wat onze identiteit is, en dat is geen breuklijn tussen users.
Dus eigenlijk zijn we goed bezig in dit topic. Kunnen de andere feedback threads dan ook hier geplaatst worden? :unsure:
 
Niet akkoord. Een vrijwilliger die de kindjes aan school helpt oversteken verleent een dienst.
Zijn die kinderen dan klant?
Kom kom, de gebruikers hier genereren content waardoor er ad revenue wordt gegenereerd. Dus aangezien wij voor inkomsten zorgen zijn we wel degelijk klanten.
 
Kom kom, de gebruikers hier genereren content waardoor er ad revenue wordt gegenereerd. Dus aangezien wij voor inkomsten zorgen zijn we wel degelijk klanten.
Inkomsten voor?
Zonder jullie, geen forum, inderdaad. Maar het is door jullie, voor jullie.
Dus ik zie nog steeds geen klant in de gebruiker.
 
Kom kom, de gebruikers hier genereren content waardoor er ad revenue wordt gegenereerd. Dus aangezien wij voor inkomsten zorgen zijn we wel degelijk klanten.
Maar ook dat is omgekeerd :D

De ad revenue wordt gegenereerd (door iedereen die zijn ads aanzet), waardoor we jullie een plek kunnen geven om te praten, en "content te genereren". Naast alle content die onze vrijwilligers op de frontpage genereren, waardoor we weer prijzen kunnen weggeven.

Jullie content doen genereren zodat wij geld binnenhalen is andersom. Wij proberen geld te vinden, waardoor jullie content kunnen genereren :) Dus nee, jullie zijn niet het product. Jullie zijn de gebruikers (net als wij, eigenlijk).
 
Laatst bewerkt:
Inkomsten voor de gebakken lucht waarop de website draait natuurlijk :sarcastic:

Nog steeds voor jullie, toch?
Je MOET niet op het forum of de website rondhangen hoor.

Ik zie geen cent van de ad revenue.
Ik weet wel dat dankzij dat, deze community kan blijven leven. En die community is er voor jullie.

Ik slaag er niet in om te zien waar jullie ergens het product zouden zijn.
Verkopen we jullie gegevens of content, dan?
 
Nog steeds voor jullie, toch?
Je MOET niet op het forum of de website rondhangen hoor.

Ik zie geen cent van de ad revenue.
Ik weet wel dat dankzij dat, deze community kan blijven leven. En die community is er voor jullie.

Ik slaag er niet in om te zien waar jullie ergens het product zouden zijn.
Verkopen we jullie gegevens of content, dan?
Is het niet beter dat jij je nick aanpast? Wand 4hate is zo extreem een gekozen kant. Net als was het 4love. Als mod moet je kant-loos zijn. Recipe4Meh?
 
Is het niet beter dat jij je nick aanpast? Wand 4hate is zo extreem een gekozen kant. Net als was het 4love. Als mod moet je kant-loos zijn. Recipe4Meh?
Als mod moet je niet kant-loos zijn. Al zijn er verschillende wel koekerond.
 
😳

Collegialiteit ten top dus! 😬
Uiteraard had ik het over mezelf.

We hebben intern de opties wat overlopen en zijn tot deze mogelijkheden gekomen in verband met de reactions/repkes/upvotes:
 
Ik slaag er niet in om te zien waar jullie ergens het product zouden zijn.
Verkopen we jullie gegevens of content, dan?
Dat is toch letterlijk wat er gebeurt? Onze hersenspinsels worden geïndexeerd door zoekmachines, zorgen voor traffiek naar de website en genereren dus reclame inkomsten.
 
Terug
Bovenaan