Slowchat - Zwam - Offtopic

Loser

Supermoderator
Crowdfunder FE
Gezien recente feedback in Feedbackthreads en via pm -waarvoor dank!- vonden we het tijd worden om een en ander te herbekijken voor Slowchat en bepaalde kletsposts, onderlinge grapjes, inside jokes, "flirterijen"...

Tot hiertoe wilden we dat wat beperken tot Slowchat en Zwamdates, maar uit die feedback blijkt dat dat toch wel te beperkend is, en dat een aanzienlijke groep van de gebruikers toch wel iets meer zou willen.

In een poging om de inhoudelijke topics en fora wat vrij te houden daarvan, werd alles naar Zwam gegooid. Maar dat doet het satirische/absurdistische Zwam toch een beetje onrecht aan.

We hebben dat overlegd, en denken dat een goeie oplossing hiervoor zou zijn dat we Zwam weer een subforum geven à la Lounge of Offtopic. Op die manier krijgen de gegadigden wat meer ruimte en vrijheid daar, maar daar zou dan wel tegenover staan dat we strenger zijn in Algemeen: alles meteen verhuizen en bij herhaling met warn.
Dat kan wel wat extra werk met zich meebrengen, zeker voor Zwam en het nieuwe subforum. Dus dan gaan we ook ineens op zoek naar een nieuwe moderator, specifiek voor dat stukje. Is er iemand, liefst van de Zwam/Offtopic-gemeenschap, die zich geroepen voelt om de schouders daar mee onder te zetten? Dat zou sowieso het fijnste zijn. Dan mag je een moderator of supermoderator een pm' sturen!

Wat denken jullie hiervan? Goed idee, andere ideeën? Laat maar horen.
 
Dus in algemeen mag dus het Slowchat topic niet meer bestaan en alles wordt samen op een hoop gegooid met zwam. En is er in general geen plaats meer voor een mopke of een klein beetje offtopic en komt er strengere moderatie, het wordt dus een pol & actua light. Of begrijp ik het verkeerd?
 
Dus in algemeen mag dus het Slowchat topic niet meer bestaan en alles wordt samen op een hoop gegooid met zwam. En is er in general geen plaats meer voor een mopke of een klein beetje offtopic en komt er strengere moderatie, het wordt dus een pol & actua light. Of begrijp ik het verkeerd?
Oei, dat is op elk punt behalve het eerste verkeerd vrees ik :D
Wat we hierboven voorstelden, is dat er binnen Zwam een subforum Offtopic zou komen, waar al die dingen zouden kunnen. Dus niet op één hoop gegooid met Zwam. Dat gebeurde vroeger soms, en is net iets wat we willen vermijden in de toekomst.

Wat er nu in topic in General kan, zal er daarna ook nog blijven kunnen. Meer dan genoeg ruimte voor een mopje of een beetje offtopic, net zoals nu. Het zou absoluut niet fijn zijn om overal een soort P&A van te maken. Het is echt niet dat we er ineens alleen maar een higbrowding van willen maken. Daar verandert niks aan tov hoe het nu is.

De posts en topics die tot hiertoe worden gesloten/verwijderd/verplaatst naar Zwam, zullen dan voor het grootste deel naar Offtopic verplaatst worden. Uiteraard niet allemaal, want sommige posts blijven gewoon niet gewenst. Dat strenger optreden gaat gewoon over posts die overduidelijk in het nieuwe Offtopic thuishoren, maar toch nog in alle andere topics blijven opduiken. En dat herhaaldelijk. Die grens is nu duidelijker, het is nu duidelijker waar wel en waar niet. Dus sturen we die dan zonder pardon naar dat subforum.
 
Mijn gevoel, maar dat zijn gewoon mijn 2 cents en ik post gewoonlijk toch niet in die topics, ga je door al dat soort topics in een soort off-topic sub te gooien er voor zorgen dat het nog meer ... wel ja, off-topic en onnozelheid gaat worden. In slowchat heb je nu af en toe nog semi-serieuze discussies. Een topic zoals die van Mulan over uitspraken van ouders heeft in vrije tijd nog het potentieel op een echte discussie, met echte uit het leven gegrepen quotes. Als die topics onder een off-topic sub, zelfs al noem je het een lounge sub, komen te vallen, dan denk ik dat ze nog sneller gaan ontaarden in algehele onnozelheid.

En ja, je merkt met slowchat (maar ook voor een stuk met Discord) dat je een community binnen een community aan het creëren bent, en dat je in bepaalde discussies in andere topics duidelijk niet mee bent als je niet actief bent daar, omdat ze discussies van daar voortzetten. Ik denk dat je dat misschien nog gaat versterken met een volledige sub.

Maar opnieuw: my 2 cents.
 
Mijn gevoel, maar dat zijn gewoon mijn 2 cents en ik post gewoonlijk toch niet in die topics, ga je door al dat soort topics in een soort off-topic sub te gooien er voor zorgen dat het nog meer ... wel ja, off-topic en onnozelheid gaat worden. In slowchat heb je nu af en toe nog semi-serieuze discussies. Een topic zoals die van Mulan over uitspraken van ouders heeft in vrije tijd nog het potentieel op een echte discussie, met echte uit het leven gegrepen quotes. Als die topics onder een off-topic sub, zelfs al noem je het een lounge sub, komen te vallen, dan denk ik dat ze nog sneller gaan ontaarden in algehele onnozelheid.

En ja, je merkt met slowchat (maar ook voor een stuk met Discord) dat je een community binnen een community aan het creëren bent, en dat je in bepaalde discussies in andere topics duidelijk niet mee bent als je niet actief bent daar, omdat ze discussies van daar voortzetten. Ik denk dat je dat misschien nog gaat versterken met een volledige sub.

Maar opnieuw: my 2 cents.
Klopt 100%, dat was ook de reden om het huidige slowchat topic te maken. Omdat er continu referenties vanuit het dating topic naar de ergernissen en glimlach thread gebracht werden.

Het idee van een offtopic subforum is niet slecht, maar als subforum van zwam gaat het volgens mij geen lang leven beschoren zijn. Zwam is een beetje de 4chan van den Aldi. En ik vrees dat er gewoon users vanuit zwam ook het offtopic subforum gaan verzieken.

Mij lijkt het geschikter en logischer om Offtopic als subforum van Algemeen te maken. Aangezien offtopic in mijn ogen bedoeld is voor iets minder serieuze topics, maar wel nog over algemene onderwerpen.

In zwam gaat het volgens mij gewoon falen.
 
Klopt 100%, dat was ook de reden om het huidige slowchat topic te maken. Omdat er continu referenties vanuit het dating topic naar de ergernissen en glimlach thread gebracht werden.

Het idee van een offtopic subforum is niet slecht, maar als subforum van zwam gaat het volgens mij geen lang leven beschoren zijn. Zwam is een beetje de 4chan van den Aldi. En ik vrees dat er gewoon users vanuit zwam ook het offtopic subforum gaan verzieken.

Mij lijkt het geschikter en logischer om Offtopic als subforum van Algemeen te maken. Aangezien offtopic in mijn ogen bedoeld is voor iets minder serieuze topics, maar wel nog over algemene onderwerpen.

In zwam gaat het volgens mij gewoon falen.
Ja, daar kunnen we zeker wel in volgen. Het zou kunnen dat het mooier is als subforum van Algemeen en daar beter zou passen. De input van Sir.Killalot blijft dan natuurlijk nog wel een beetje gelden, dat het te hopen is dat het niet de kliekjesvorming net vergroot. Dat wordt een belangrijk punt om in het oog te houden.

Dat er in slowchat al wel iets semi-interessants staat: ik mag hopen dat dat in Offtopic dan ook het geval is, anders lijkt het nut me maar heel klein om daar te posten (en vooral te lezen). Het is niet dat daar geen enkele norm meer geldt qua inhoud :D In Algemeen is het sowieso al eens minder serieus, en daaraan gaat zeker niks veranderen. Maar Offtopic daar plaatsen, is inderdaad misschien logischer.
 
Mijn gevoel, maar dat zijn gewoon mijn 2 cents en ik post gewoonlijk toch niet in die topics, ga je door al dat soort topics in een soort off-topic sub te gooien er voor zorgen dat het nog meer ... wel ja, off-topic en onnozelheid gaat worden. In slowchat heb je nu af en toe nog semi-serieuze discussies. Een topic zoals die van Mulan over uitspraken van ouders heeft in vrije tijd nog het potentieel op een echte discussie, met echte uit het leven gegrepen quotes. Als die topics onder een off-topic sub, zelfs al noem je het een lounge sub, komen te vallen, dan denk ik dat ze nog sneller gaan ontaarden in algehele onnozelheid.

En ja, je merkt met slowchat (maar ook voor een stuk met Discord) dat je een community binnen een community aan het creëren bent, en dat je in bepaalde discussies in andere topics duidelijk niet mee bent als je niet actief bent daar, omdat ze discussies van daar voortzetten. Ik denk dat je dat misschien nog gaat versterken met een volledige sub.

Maar opnieuw: my 2 cents.

Is Discord dan geen groter probleem als de slowchat topic? In Slowchat kan iedereen nog meelezen bijvoorbeeld. Maar niet iedereen (waaronder ikzelf) zit op Discord.
 
Is Discord dan geen groter probleem als de slowchat topic? In Slowchat kan iedereen nog meelezen bijvoorbeeld. Maar niet iedereen (waaronder ikzelf) zit op Discord.
Ik heb het gevoel dat er minder discussies doorsijpelen van Discord naar hier, da's echt een community op zich. Enfin, ofwel heb ik het in dat geval gewoon niet door :p.
 
Is Discord dan geen groter probleem als de slowchat topic? In Slowchat kan iedereen nog meelezen bijvoorbeeld. Maar niet iedereen (waaronder ikzelf) zit op Discord.
Zit op beide kanalen en heb toch niet het gevoel dat dat doorsijpelt naar hier.

Nu, offtopic plaatsen als subforum onder Algemeen vind ik eigenlijk ook geen slecht idee.
 
We kunnen nog wel wat vrijblijvende inspiratie gebruiken voor de naam van het nieuwe subforum.

"Lounge" is een optie, maar misschien zijn er vanuit de community goede voorstellen?
 
Terug
Bovenaan