Wat is Lounge?

Loser

Supermoderator
Crowdfunder FE
Op algemeen verzoek kunnen we vanaf nu het subforum Lounge voor geopend verklaren! De feedback dat die beter zou passen onder Algemeen hebben we ter harte genomen, en dit is het resultaat!

Wat hoort hier?
- Geleuter onder elkaar. Wat elders kan gezien worden als te it-crowd, de onderlinge terugkerende grapjes...
- Alles wat daarvoor in een thread als Slowchat werd gegooid, wat naar Zwam zou verhuizen zonder dat er sprake is van satire, of threads die verwijderd werden omdat de discussiewaarde niet erg hoog is, maar waar het plezant is om te kletsen onderling.

Wat hoort hier niet?
- Alles wat ingaat tegen de algemene forumregels. Uiteraard zal hier een beetje losser gemodereerd worden, maar alleen wat betreft discussiewaarde. Niet wat betreft inhoud (haatspraak, beledigingen...)

- De topics die vroeger al in de gewone subfora pasten, horen daar nog altijd. Aan Vrije Tijd of Algemeen verandert er niks.

Let wel: reaction score en postcount is uitgeschakeld in dit subforum, om geen al te vertekend beeld te krijgen.
 
Wat is de achterliggende reden van dat 'vertekend beeld'?
Het lijkt ons logisch dat massapost-threads als slowchat een veel hogere postcount zullen opleveren, maar het ging vooral om de reaction score. Dat zijn we op dit moment nog aan het bekijken. Omdat het ook een beetje de in-crowd posts zijn, hangen daar vaak reactions op elkaar aan vast, waardoor die reaction score niet meer echt weergeeft hoe nuttig de posts van een user zijn, maar eerder hoe veelvuldig :p
 
Dus, nu het zwamdates topic naar lounge is versmeten: Alle zwamgeleuter incl. inside jokes kan in het grote datestopic zolang het bij geleuter blijft en het niet afglijdt sekistisch gedoe en van die toestanden?
 
Dus, nu het zwamdates topic naar lounge is versmeten: Alle zwamgeleuter incl. inside jokes kan in het grote datestopic zolang het bij geleuter blijft en het niet afglijdt sekistisch gedoe en van die toestanden?
Ik wist dat je er meteen mee weg zou zijn :love2:
 
Wordt de optie nog overwogen om reacties toe te laten in de subfora zonder dat ze meetellen in de tellers?
Of is dat technisch gezien niet mogelijk?
 
Ik vond het vroeger beter. 'T is een overbodige categorie imo 🤷. Ineens staan er zwamthreads in het normale forum dan, en goedbezochte threads zoals de koopthread moet je ineens gaan zoeken in een subcategorie. Bleh.
 
Dat is het hele punt. Die threads wat nu in Lounge staan, waren helemaal geen Zwam threads. Die hoorden daar niet thuis.

Je kan altijd je favoriete threads markeren.
Nee klopt, behalve zwamdates en de frikandellentoestand kon alles wel gewoon in algemeen. 'T is enkel een beetje onoverzichtelijker nu :unsure:
Nieuwe crew, nieuwe regels I guess.
 
Nee klopt, behalve zwamdates en de frikandellentoestand kon alles wel gewoon in algemeen. 'T is enkel een beetje onoverzichtelijker nu :unsure:
Nieuwe crew, nieuwe regels I guess.
Heeft ab-so-luut niks met mij te maken.
Deze plannen waren er al voor ik erbij kwam
 
Nee klopt, behalve zwamdates en de frikandellentoestand kon alles wel gewoon in algemeen. 'T is enkel een beetje onoverzichtelijker nu :unsure:
Nieuwe crew, nieuwe regels I guess.

kheb ook wel het gevoel dat het nu onoverzichtelijker is en er eigenlijk geen reden voor is om die opsplitsing te maken. Neem nu dat topic over het aantal contacten in uw gsm: ik heb echt geen idee waarom dat niet in algemeen kan. Nu staat het in lounge en weet ik niet of ge het topic nu serieus moet nemen of het dient om in te zeveren. 🤷‍♂️ Maar goed, we zullen het wel gewoon worden zekers.
 
kheb ook wel het gevoel dat het nu onoverzichtelijker is en er eigenlijk geen reden voor is om die opsplitsing te maken. Neem nu dat topic over het aantal contacten in uw gsm: ik heb echt geen idee waarom dat niet in algemeen kan. Nu staat het in lounge en weet ik niet of ge het topic nu serieus moet nemen of het dient om in te zeveren. 🤷‍♂️ Maar goed, we zullen het wel gewoon worden zekers.
Kort door de bocht:
Heeft het discussiewaarde (incl glimlach en ergernissen) -> algemeen
Is het om gewoon deel te nemen -> lounge
 
dan moet ergernis en glimlach toch ook naar lounge, want dat is ook om gewoon iets mee te delen?
Maar daar komen regelmatig wel discussiepunten uit.

We zijn er ook nog niet helemaal uit wat waar komt.
Alle constructieve feedback is zeker welkom!
(Laat aub de fakkels, pitchforks en bordjes met ‘dood aan de mods’ thuis 😅)
 
haha, kga zeker geen dood aan de mods roepen, want ik heb respect voor jullie werk. Alleen zie ik het punt van deze beslissing niet want voor mij (subjectief) maakt het de boel alleen maar minder overzichtelijk en verwarrender. En het lijkt me op het eerste zicht ook niet minder werk voor jullie, want nu mogen jullie elke post die niet serieus genoeg is voor algemeen gaan verplaatsen naar lounge. Het lijkt me dus alleen nog meer werk en imo gaat het meer interne/externe discussies gaan uitlokken.
Maar zoals gezegd: kzal het wel gewoon worden zekers. I'll give it some time.
 
Terug
Bovenaan