Forumregels & Warns

Kan je hiervan een voorbeeld aanhalen?
Want als het niet duidelijk is, dien we de regels te herschrijven.
Hey momenteel dus niet. Zoals gezegd weet ik niet goed meer waarover het alweer ging. Het is weer even geleden. (zeker een jaar)
Zo bedoelde ik het eigenlijk. Niet dat de regels an sich fout zijn.

Maar moest ik het in de toekomst nog eens oneens zijn met een moderator (nadat ik de regels controleer) dan zal ik dit meteen laten weten zodat dit verder besproken kan worden.

Want ja nu kreeg ik verder gaan reactie meer, begreep ik niet goed de ernst van de feiten en dat is eigenlijk dan niet zo goed he.

Want dat is wel een goeie hint die je hier geeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik poste het eerder al in het feedback-topic in de voetbalsub, maar eigenlijk ben ik er van overtuigd dat dit beter forumwijd zou toegepast worden:

Kunnen we zoals in P&A de regel toevoegen dat het reageren met een 🤣 met de bewuste en duidelijke reden om posts en leden uit te lachen, te trollen of flame uit te lokken bestraft wordt?
Kopietje vanuit het voetbalforum, zodat de niet-voetballende user het ook weet:

Dat is nu al zo: Een post die alleen dient om een ander te jennen, om te trollen of om uit te lokken, wordt bestraft. Als zo'n rofl-smiley om die reden gebruikt wordt en niet om aan te geven dat je meelacht met de grappige post, kan dat ook zo bekeken worden.

En zo goed als nooit resulteert dat in meteen een bestraffing. Bijna altijd vragen we netjes om die weer weg te halen en de forumfuncties in het vervolg te gebruiken voor wat ze dienen. Meestal wordt daar dan ook gehoor aan gegeven en dan is de kous af.
 
Kopietje vanuit het voetbalforum, zodat de niet-voetballende user het ook weet:

Dat is nu al zo: Een post die alleen dient om een ander te jennen, om te trollen of om uit te lokken, wordt bestraft. Als zo'n rofl-smiley om die reden gebruikt wordt en niet om aan te geven dat je meelacht met de grappige post, kan dat ook zo bekeken worden.

En zo goed als nooit resulteert dat in meteen een bestraffing. Bijna altijd vragen we netjes om die weer weg te halen en de forumfuncties in het vervolg te gebruiken voor wat ze dienen. Meestal wordt daar dan ook gehoor aan gegeven en dan is de kous af.
OK, ik kreeg dan eerst foute info mee :).

Dat het niet meteen bestraft wordt is oké, het is wel goed om te weten dat er tegen opgetreden kan worden en wordt.
 
Is het mogelijk om gedeeltelijk gebruik te maken van je recht op een forum om vergeten te worden: i.e.t: al je post in één subforum te laten anonimiseren/verwijderen/schrappen zodat je daar nooit ofte nimmer nog reacties op ontvangt, of moet dit met de gehele forumaccount?

Ik wens immers dan ook geen reacties/tags binnen of vanuit dit subforum te ontvangen en kan dit niet blokkeren.
 
Is het mogelijk om gedeeltelijk gebruik te maken van je recht op een forum om vergeten te worden: i.e.t: al je post in één subforum te laten anonimiseren/verwijderen/schrappen zodat je daar nooit ofte nimmer nog reacties op ontvangt, of moet dit met de gehele forumaccount?

Ik wens immers dan ook geen reacties/tags binnen of vanuit dit subforum te ontvangen en kan dit niet blokkeren.
Zoals in pm al uitgelegd is dit niet mogelijk. Zeker niet onder het recht om vergeten te worden, dat gaat over persoonlijk identificeerbare gegevens. Dan bestaat ‘gedeeltelijk’ niet.

Wat jij bedoelt ivm de meldingen is een forumfunctie. Dat kun je aanvragen in feature requests. We kunnen dat zeker onderzoeken of het mogelijk is en het sop de kolen waard is.
 
Zoals in pm al uitgelegd is dit niet mogelijk. Zeker niet onder het recht om vergeten te worden, dat gaat over persoonlijk identificeerbare gegevens. Dan bestaat ‘gedeeltelijk’ niet.

Wat jij bedoelt ivm de meldingen is een forumfunctie. Dat kun je aanvragen in feature requests. We kunnen dat zeker onderzoeken of het mogelijk is en het sop de kolen waard is.

Triest dat je je persoonlijke bijdragen in een subforum dus niet alleen niet meer kan wissen maar dat toegelaten wordt dat posters daar met flagrante leugens en nog eens wat extra spelfouten op mogen blijven reageren én dat je daar melding van krijgt.
 
Triest dat je je persoonlijke bijdragen in een subforum dus niet alleen niet meer kan wissen maar dat toegelaten wordt dat posters daar met flagrante leugens en nog eens wat extra spelfouten op mogen blijven reageren én dat je daar melding van krijgt.
Dit is een topic over forumregels en warns. Niet over specifieke ingrepen.
Algemeen kan ik wel zeggen dat het niet de bedoeling is dat je zomaar posts begint te wissen. Het forum is ook een soort naslagwerk, en om de integriteit van die databank te vrijwaren, kunnen we dat niet zomaar toelaten. Veel topics zouden ook onleesbaar worden als er plots veel posts in verdwenen zijn.
 
Dit is een topic over forumregels en warns. Niet over specifieke ingrepen.
Algemeen kan ik wel zeggen dat het niet de bedoeling is dat je zomaar posts begint te wissen. Het forum is ook een soort naslagwerk, en om de integriteit van die databank te vrijwaren, kunnen we dat niet zomaar toelaten. Veel topics zouden ook onleesbaar worden als er plots veel posts in verdwenen zijn.
Wat gebeurt er dan met mensen die zelf vragen om hun account en alle posts te verwijderen? Dan krijg je toch hetzelfde resultaat zou ik denken?
 
Wat gebeurt er dan met mensen die zelf vragen om hun account en alle posts te verwijderen? Dan krijg je toch hetzelfde resultaat zou ik denken?
Dan krijg je zoiets:

De gebruiker wordt verwijderd, maar zijn posts blijven staan. Die post is dan gemaakt onder de naam van "Deleted member #huppeldepup".
 
Dan krijg je zoiets:

De gebruiker wordt verwijderd, maar zijn posts blijven staan. Die post is dan gemaakt onder de naam van "Deleted member #huppeldepup".
Dan heeft die persoon alleen gevraagd om zijn account te wissen, niet al zijn posts.
 
Dan krijg je zoiets:

De gebruiker wordt verwijderd, maar zijn posts blijven staan. Die post is dan gemaakt onder de naam van "Deleted member #huppeldepup".

Indien een post ervan gequote werd, staat daar weliswaar wel nog de gebruikersnaam in.
 
Aanpassing aan de regels ivm permanente bans uit de P&A Usergroup: om de onzekerheid weg te nemen over de duur en de discretie van de mods bij het beslissen om mensen terug toe te laten, hebben we een paar verduidelijkingen toegevoegd. Het belangrijkste daarvan is dat de permanente ban uit de usergroup nu drie maanden duurt en elke daaropvolgende één maand. Na een banvrij jaar begin je weer met een schone lei.

Dit geldt voor alle leden, en toegang moet je zelf weer aanvragen.
 
Terug
Bovenaan