Forumregels & Warns

Zou het voor de forumbeheerders niet mogelijk zijn om de gebande users dan proactief in te lichten hierover? Ik zie nu pas dat de deur terug op een kier staat door de gewijzigde regels, dus hoe zullen zij het dan te weten komen?

Bijvoorbeeld een desolation plaatste hier een schat aan informatie in het bouwforum. Kan die niet teruggehaald worden? Of had die zijn account dan laten verwijderen?
Je snapt dat ik vragen over een ander z'n account niet kan beantwoorden.
Er zijn nog maar heel weinig gebande gebruikers op BeyondGaming, en iedereen lijkt op de een of andere manier de weg toch terug te vinden. Want uiteraard is het de bedoeling om iedereen die onder deze regeling kan vallen weer te verwelkomen, anders hadden we de regels niet aangepast.
 
Kan je eigenlijk ergens jouw warns en hoe lang die nog lopen zien? Ik heb gezocht maar helaas niet gevonden.
Dat klopt! https://www.beyondgaming.be/threads/faq.1227/#post-31895
Ik kan mijn totaal aan warns niet bekijken. Klopt dat?

Dat is op dit forum niet zichtbaar voor de users. En dat is by design zo. De uitleg voor die keuze:
"Arguably they shouldn't. They should be focussing on changing the behaviour that led to the warning(s), not seeing how close they can come without going over. That would lead to gaming the system, which would lead to more behaviour problems, not less."

Het is om te vermijden dat gebruikers in plaats van de fouten niet meer te maken, zich alleen gaan inhouden als ze dicht genoeg bij de grens komen.
 
Ok thx, ik snap de insteek wel.

Nu ja, ik schreef warnS, maar het gaat maar om eentje in mijn verder onberispelijke BG carrière, dus ik ga zeker niet zelf de grenzen gaan opzoeken. :wink:
 
Laatst bewerkt:
Leeft de ombudsman nog? Want één warn die ik heb gekregen is volstrekt ridicuul over de hele lijn maar de mod in kwestie schuift het simpel van zich af en de geheimzinnige ombudsman laat niets van zich horen (wekenlang).

Als je in realiteit helemaal niets kan doen aan domme infra's heb ik eerlijk gezegd geen zin om nog te posten, want dan kan willekeur helemaal overnemen.

Niet dat ik veel vertrouwen heb in het feit of die ombudsman daadwerkelijk neutraal zou zijn, maar kom.
 
Leeft de ombudsman nog? Want één warn die ik heb gekregen is volstrekt ridicuul over de hele lijn maar de mod in kwestie schuift het simpel van zich af en de geheimzinnige ombudsman laat niets van zich horen (wekenlang).

Als je in realiteit helemaal niets kan doen aan domme infra's heb ik eerlijk gezegd geen zin om nog te posten, want dan kan willekeur helemaal overnemen.

Niet dat ik veel vertrouwen heb in het feit of die ombudsman daadwerkelijk neutraal zou zijn, maar kom.
Ik kan je alvast geruststellen: De ombudspersoon leeft nog (oef).
We hebben het meteen bekeken en je bericht is inderdaad goed aangekomen. De ombuds behandelt het zo snel mogelijk, in deze periode is het hopelijk begrijpelijk dat dat niet ogenblikkelijk gebeurt.

Je post klinkt echter alsof je alleen maar tevreden zult zijn met de onafhankelijkheid van de ombuds als je gelijk krijgt. Ik kan alleen maar benadrukken dat die wel degelijk onafhankelijk oordeelt. Wat niet automatisch betekent dat die alle warns terugdraait, uiteraard.
 
Ik kan je alvast geruststellen: De ombudspersoon leeft nog (oef).
We hebben het meteen bekeken en je bericht is inderdaad goed aangekomen. De ombuds behandelt het zo snel mogelijk, in deze periode is het hopelijk begrijpelijk dat dat niet ogenblikkelijk gebeurt.

Je post klinkt echter alsof je alleen maar tevreden zult zijn met de onafhankelijkheid van de ombuds als je gelijk krijgt. Ik kan alleen maar benadrukken dat die wel degelijk onafhankelijk oordeelt. Wat niet automatisch betekent dat die alle warns terugdraait, uiteraard.
Als iets goed gemotiveerd is, dan kan ik me daar perfect in vinden. Bewijs daar van zijnde dat ik voor geen enkele andere infra ooit al heb gezaagd.
 
Wie is de ombudsman eigenlijk? Of is het meer als één persoon?
De ombuds is iemand (voorlopig één persoon) die geen moderator is en op geen enkele manier betrokken is bij de ingrepen.
Die staat uiteraard wel in nauw contact met de moderatoren als dat nodig is, en is normaal gesproken even bereikbaar voor jullie. We hebben de procedures al een paar keer aangepast om die bereikbaarheid en doorzichtigheid zo groot mogelijk te houden, dus als daar ruimte voor verbetering is, horen we dat ook graag.
 
Waarom werd (ook) deze post gecensureerd?
Zonder uitleg dan nog.
Ook dit is niet echt feedback maar ik zal de vrijheid nemen om hier op te antwoorden.

Je post bevatte geen feedback maar was een openbare bespreking van een warn. In de regels staat zeer duidelijk dat we dat enkel in PM bespreken, met de desbetreffende moderator en als je het niet eens bent eventueel met een supermoderator en/of met de ombudsdienst.
 
Waarom werd (ook) deze post gecensureerd?
Zonder uitleg dan nog.

Hij werd gedeletet, niet gecensureerd. En niet zonder uitleg. Er stond bij ‘je weet hoe het hoort’. Je weet het ook: niet openbaar en niet in dit topic.

Edit: bij nader inzien kan het dat ik niet heb aangevinkt jou op de hoogte te stellen van de delete reason. Nevertheless: je weet hoe het hoort. Dit is geen verrassing.
 
Ik ga hier toch even reageren. Wij hebben in het verleden (blijven dat doen in de toekomst) net heel sterk aangegeven en laten zien dat wij absoluut wel openstaan voor opbouwende kritiek/feedback.

Zoals al gezegd staan wij echter niet open om warns publiek te bespreken, dat staat ook letterlijk in de regels.
 
Open staan voor kritiek houdt ook in er iets mee doen...

Heeft de ombudsman in het verleden eigenlijk ooit zelfs maar één warn of ban uitgesproken door een bepaalde moderator die wat mij betreft duidelijk bepaalde mensen (waaronder mezelf) viseert teruggedraaid?
 
Terug
Bovenaan